Strana 1 z 2

VW Sharan 2,0 TDI PD - vačkovica

Napísané: 03.07.2018 20:11
od používateľa dadko37
Zdravím. Momentálne robíme komplet servis na motore VW Sharan 2,0 TDI PD ročník 2008. Musí ísť nová vačkovica a jasne všetko príslušenstvo okolo. Tak som bohužiaľ kúpil. Rád by som vedieť akú vačkovicu tam dať. Boli s tým v minulosti problémy že sa lámali a vydržali len napr.20 000km. Teraz mám na výber značka AE alebo originál VW. Okrem ceny je veľký rozdiel aj v kvalite? Vraj teraz už tie vačkovice robia kvalitnejšie. Dostal som aj radu zohnať vačkovicu so staršieho motora, ale to by som moc nechcel. Ďakujem

Napísané: 03.07.2018 20:49
od používateľa pepo64
"Vraj teraz už tie vačkovice robia kvalitnejšie" to je možné, ale ako budeš vedieť že tá ktorú kúpiš bola vyrobená teraz alebo ležala niekde 10 rokov na sklade?

Napísané: 03.07.2018 21:08
od používateľa martincichy
pozri si et engine team, predáva sa napríklad v kelly. balia kolbenschmidt. hydroštely daj ina.

Napísané: 03.07.2018 21:24
od používateľa mhlavaty
Na úrovni originálu je aj ocelová vačka Ruville. K dispozíci je kopec šmejdových vačiek a vystríham tam dávať liatinovú,čo mnohý robia lebo je lacnejšia.Ale je to trestuhodné,lebo to už môže byť aj z blata.A vačka u PD motora je Alfa a Omega celého motora,tak brutálne je namáhaná tým že stláča štyri vstreky ktoré dosahujú takmer 2000 atm (Bar).Ak sa pri 200 tis km nevymenia hydrá,tak poškodia aj vačkovicu a stačí na to 10-20-30 tis km podla olejového servisu.Ale pri 250 tis neexistuje v PD vačka ktorá nemá ohlodané vrcholce ak sa nemenili hydrá.
Čiže tu by automaticky išla Ruville vačka čo je dostupná v rôznych predajniach od 170 po 230 .- a podla percenta rabatu
O kvalitu sa báť netreba,ruvill tak isto ako originál po 200 tis musí dostať nové hydrá,ak nie,klakne jedno aj druhé.Ak ich pri 200 tis dostane,potiahne veselo ďalších 200 a potom znova,ale podmienka hydro pri 200 preč.Ten rozvod je tak brutálne namáhaný,že nemá páru v ničom inom,a je namáhanejší než idnde piesty a ojnice kde sa ani neblížia tie tlaky tomu čo musí zdržať tá vačka.Vačka zo starého motora môže ísť,ale musí byť premeraná,tj v stave novej.dá sa,kto pozná miery nemá ani s tým problém,ale jedine oceľ.vačkovica zvoní ako krištáľ po tuknutí klúčom
Čo píše Martin sedí,Kolbenschmit je špičkový,hydrá idú Ina,panviočky vačky Glyco

Napísané: 04.07.2018 11:13
od používateľa slaja
milan,
98 % servisov na slovensku nemení hydroštely ani po 300 tis km
( autorizák povie - však to nie je v servisnej knižke)
nikto to nerobí lebo to nikto nevie
česť výnimkám

pýtal som sa v Žiline po servisoch na výmenu hydroštelov ...
mal si vidieť tie pohľady...
ako ty hovoríš : stratený somár v hmle

aj keď to niekto robí tak výsledok nie je 100% (česť výnimkám)

Napísané: 04.07.2018 15:48
od používateľa mhlavaty
Ber to tak,za všetko sa platí.Aj za rozhodnutie odignorovať niečo,čo by bolo rozumné urobiť aby sa dielo skazy nešírilo na ďalšie diely,aby sa autu nezhoršovali vlastnosti a tým aj spotreba,aby auto pre núdzový stav napr.nezabilo majiteľa pri nezdarenom predbiehaní kamiona,aby sa porucha nestala v cudzine a neskončilo auto na odťahovke.Dôvodov je dosť prečo veci robiť.Idiot ktorý sa nevie podpísať nemá vplyv na obeh kozmických telies,ale ak už je sprostý až praští,mal by aspoň držať klapačku.Ich pohlady a ich vedomosti sú z jednej frekvencie

Napísané: 07.07.2018 11:42
od používateľa misokgb4
Milan, urcite mas kopu skusenosti a dlhe dekady praxe. Ale myslim, ze s tymi vackami prehanas, videl som to uz od teba viackrat. Budme realisti, kazdy jeden b5.5 passat ma davno pol miliona km za sebou. Co boli dovozy, vsetky maju 100-300tisic km dole.

Vacka trpi, to ano, ale ani v nemeckych servisoch nemenia na intervaly zdvihatka, prisli auta s 300tis km, co im dali 180tkm pred 10 rokmi a veselo jazdia dodnes, niektore uz hlucne, niektore uz klepaci.

Ale nesuhlasim s tym, ze ak sa kazdych 200 nevymenia zdvihatka, tak to odpali aj vacku, videl som x motorov cez 400tis, bez zasahu do motora a isli krasne tichucko.

Na toto vplyva kvalita oleja, interval vymeny a sposob jazdy (studene nakladacky a dochladzovacky).

Kazdopadne menit preventivne zdvihatka pri kazdom druhom rozvode urcite nie je na skodu - pri cene dvihatok a (ne)obtiaznosti prace, teda aj ceny za pracu...

Napísané: 07.07.2018 12:11
od používateľa mhlavaty
Ja tieto veci robím roky rokúce a kedže sa napr vačka meria vždy pri hydrošteloch,môžem s čistučkým svedomím povedať že tieto veci sú tak.Ak odmeriaš sto motorov z rôznymi km a a nazvyme to štatistikov,proste vždy máš záznam čo a koľko bolo,tak sa neobabreš,pretože čo platí zo sto prípadov sto krát,to platí.
Ak hovoríme A..musíme aj B. Pokojne môžeš nevymeniť.Vačka nech už je akákoľvek sa točí,motor ide.Logicky prídu veci ktoré majiteľ automaticky spojí z inými vecami.V určitom režime,otáčiek alebo záťaže motor pomykáva atd,foriem je mnoho keď majiteľ tuší že tam niečo je,niečo v poriadku nie je,ide do servisu tak mu síce zistia zlé korekcie (to už je super servis) a teda idú len a len meniť vstreky.Jeden to hodí na vstrteky,väčší bulo na turbínu a chudák majiteľ,kým ho neomrzí tak jazdí,prípadne predá.
Ja na tých zdanlivo netknutých rukou aut sa potom čudujem,že kadečo veru dotknuté bolo,nemci sú precízny,dátumujú,nikdy nepoužijú vedla seba do jedného mostíka skrutku na splin a torx, vidím stláčané kontakty,lebo somár nástroj na vypinovanie nemal.
A kedže sa moja štatistika týka aj u nás kúpených,tj ja som bol prvý kto napichol diagnostiku (teda viem továrenské hodnoty) ja som prvý raz zdvihol víko ventilov atd, a aj tu platí to čo tvrdím že platí,tak mi vychádza iba to...že to proste platí a odchylky sú malinké (v km) s tým súhlasím,že olejový servis ale aj spôsob jazdy svoje zohrajú.Zatiaľ iba dva motory prežili pri 250 tis km vačku tak že si zachovala plnú kvalitu,čo bolo olejom (Fuchs) 10 tis km výmenami a super režim a vodič.To sú dva kusy
Dopíšem teda úvahu do konca...prečo sa za všetko platí.Pomalé zhoršovanie režimu motora je varenie žaby,majiteľ si postupne zvyká a často registruje rozdiel až po návrate do dobrého stavu.Ale to malé či velké zhoršenie sebou berie aj spotrebu,proste ide to vždy do toho horšieho,a za to sa palatí,milionkrát máličko je velmi veľa.Nutne musíme spomenúť že týmto spôsobom trpí 8 ventilový PD motor a nie až tak 16V ktorý prešiel zmenami.Z časti k dobru a z časti ku zlu.
Tento náš je jedinečný a iný než všetko iné.Takže čo sa ho týka,sa týka iba jeho,čiže výlučne 8V PD
A čo je najdôležitejšie,treba si odpovedať či po každých spokojných 200 tis km je 74 e.- za hydrá veľký náklad ?! Pretože treba povedať aj C..že pri týchto prácach sa odstráni resp. min skontroluje spústa iného počínajúc komplexnou diagnostikov,vyčistením sania,EGR,palivového systému,vstrekov,turbíny a tandemovým tlakom končiac.Takže sa treba pýtať skôr na to,aké má úmysli majiteľ z autom.Ak ho držať do rozpadu a ešte vždy vysmiaty,tak nemá nemá čo premýšlať,je na ceste ušetriť max peňazí,alebo naopak - za určité peniaze nabehnúť maximálne km v maxi úspornom režime.nahovárať,presvedčovať alebo akokoľvek ľudom vysvetľovať že dobré je dobré je hlúposť sama o sebe.Predsa každý si svoj názor vytvorí aký chce a a jemu patrí aj odmena či trest za jeho rozhodnutie.

Napísané: 10.07.2018 23:15
od používateľa Hondar
Ahoj Milan.
Co konkterne sa vymenou hydrostelov za nove vyriesi?
Stale maju rovnaku funkciu - cize vymedzovat vôľu medzi vackou a stopkou ventilu. Čo presne sa zmeni ked sa po 200.000 vymenia za nove kusky?

....pytam sa, bo sa ma to bytostne tyka.
Vdaka za info :300f:

Napísané: 10.07.2018 23:26
od používateľa uva0944710873
Neohoblojú ti vačku.

Napísané: 10.07.2018 23:28
od používateľa mhlavaty
Presne...ušetríš vačkovicu

Napísané: 11.07.2018 08:31
od používateľa Hondar
Ale veď aj nove hydrá ju budú očochrávať...a nebudú to robiť o nič "nežnejšie" ako tie pôvodné, alebo nie?

Napísané: 11.07.2018 09:04
od používateľa uva0944710873
Nové budú krásne hladké a nie ako tie staré s priehlbinou.

http://www.vackovesady.cz/hydraulicka-z ... poskozeni/

Napísané: 11.07.2018 09:11
od používateľa mhlavaty
Je to tak,nové majú satinovaný povrch pre dokonalé mazanie a sú zrkadlovo rovné,kdežto vadné (mäkké) sú z prepadnutým povrchom
Takto vyzerá vačkovica po cca 230 tis km,žiaľ výmena hydra prišla neskoro,druhá vačka na ktorú vo videu ukazujem prstom vyhlodala jazierko v hydre,ale aj chýba z vačky,sú tam vidieť napísané miery
https://www.youtube.com/watch?v=-ygAoA5 ... e=youtu.be

Napísané: 11.07.2018 09:18
od používateľa uva0944710873
JA: krásne hladké
TY: zrkadlovo rovné

JA: s priehlbinou
TY: s prepadnutým povrchom

TY: nie je to tak
JA: WTF?!