Strana 1 z 1

VW Sharan 1.9TDI, 85kW , 310Nm

Napísané: 16.04.2018 07:28
od používateľa TDI33
Zdravim vas,
chcem sa spytat kolko otacok ma motor pri 130km/h na 6.prevodom stupni sharan/alhambra? A kolko pri 90km/h na 5. a 6.stupni.
Vdaka :300f:

Napísané: 16.04.2018 09:24
od používateľa LOCHNESS
našiel som v starej téme :
vw sharan 2001, 85kW 1.9tdi, 6kvalt manual, 130km/h = 2250rpm

Napísané: 17.04.2018 12:03
od používateľa marek1979
Mám Sharan 1,9 tdi 85 kw, kod motora BVK. 90 km/h na 5. stupni ma 2200 otáčok, na 6. stupni 1800 otáčok. 130 km/h na 6.stupni vyše 2500 - neviem presne. Kód prevodovky KKH.

Napísané: 17.04.2018 13:15
od používateľa mp3turbo
ked nevies presne, kludne sa riad mojimi udajmi ktore boli citovane vyssie :)

su totiz uplne presne. 85kW sharany sa absolutne totalne presne dotykaju prvej palicky za dvomi tisicmi pri 130km/h, cize tocia 2250rpm. Direkt, total presne.


Vsetky ostatne rychlosti su samozrejme pomerove, takze 100km/h = 1730 rpm ; 150km/h = 2600 rpm. Siesty prevod.

Piaty prevod toci - a teraz si naserem do huby - priblizne o 400-450 otacok viac.

Keby niekoho zaujimala spotreba... 80km/h na siestom prevode, 4.1 l/100km ale takto odfajcis dvojhmotu hned ; 100km/h na siestom prevode sa rovna 4.9 litra na 100km/h, 120km/h sa rovna 5.8 litra nafty na 100km.

96kW verzie su odprevodovane inak a tocia na prekvapenie vyssie otacky. Ak si dobre pamatam fotrov, tak 130km/h je 2650-2700rpm, prosim toto necitovat pretoze to fakt nemam presne. V kazdom pripade viac nez 85kW verzie. Autombilka to zrejme spravila z dovodu ukrutne lepsej pruznosti, 85kW verzia je dost tupa - no iste, na tych otackach nema vykon, kdezto 96ka relativne obstojne ide (samozrejme s prihliadnutim na to aka je to skrina a o akom vykone sa bavime).

Napísané: 17.04.2018 14:12
od používateľa marek1979
Ohladom 90 tky, tak tam to viem presne. 2200 rpm na 5-tke, 1800 rpm na 6-tke.
Pri 130 tke 2500 - 2800, toto neviem presne.
Kolega má Alhambru 85 kw, motor AUY a tá má také otáčky ako písal mp3 turbo. Ja mám 85 kw BVK a tie otáčky sú vyššie. Tak neviem.

Napísané: 18.04.2018 15:14
od používateľa adam1345
Áno lenže BVK je určite 4x4 tam sú tie prevody fakt mega krátke ale zas celkom to ide,
130 +- 2750-2800 pri 145 už je to takmer 3000 nie sú to úplne presne údaje ale mali by sedieť
Na 6 sa dá ísť prakticky od 90-100 bez podtacania motora.
Tie 85 predohrab sú tiež také mŕtve za 3000 otacok?

Napísané: 18.04.2018 18:59
od používateľa marek1979
Ja mám BVK ale predohrab a takéto otáčky ako som vyššie uviedol. Pri tých 140 je to cca 3000 rpm. Išiel som tak iba raz po dialnici. Oproti AUY sú kratšie iba 5-ka a 6-ka. A tá šestka od 90 tky sa dá, ale je to už na hrane podtáčania (1800 rpm). Na českom SAG fore som našiel info, že štvorkolky AUY mali kratšiu prevodovku. Možno do BVK ju dali tiež práve kvoli lepšej pružnosti. Lebo moja prevodovka je s kratšími prevodmi. A za 3000 otáčkami to už velmi netaha. Ideal 2000-3000 otáčok.