Strana 1 z 1

VW Passat B7 - demontaz alternatora , kladky,volnobezky

Napísané: 03.01.2018 17:22
od používateľa arnie191219
Dobry den-hladal som a nenasiel tak sa chcem opytat. Na passate b7-r.v. 2012 2.0 TDI 103 kw CFFB potrebujem vybrat alternator-kvoli vymene napinacej kladky klinoveho remena-vymontoval som spodny šroub aj horny co ho drzia ale ani sa nepohne.drzi ho este nieco niekde ? velmi pekne dakujem za odpoved. idem menit aj volnobezku altika.

Napísané: 03.01.2018 17:46
od používateľa mhlavaty
Nedrží,len je tam tak tesno pretože má z jednej strany dilatačný valček,veď až bude vonku pochopíš.

Napísané: 03.01.2018 17:56
od používateľa arnie191219
Pan Hlavaty velmi pekne dakujem-takze mam ho vypacit ci ako?musim aj nieco rozobrat? napr. vrtule chladica,alebo kompresor klimy-ako ho najlahsie vybrat vonku? ja potrebujem vymenit napinak klinoveho remena-ale bez vybratia alternatora si myslim ze to nie je mozne ...ci sa k tomu dostanem ked povolim kompresor klimy... vdaka

Napísané: 03.01.2018 18:49
od používateľa mhlavaty
Je nutné nasadiť dlhý očkový klúč na stredovú skrutku v šponovacej kladke a v smere hodín sa uvolní našponovanie remeňa a sníme remeň,4mm kolíkom zablokuje šponovacia kladka v tej polohe keď je odtiahnutá a kým ju odklápa klúč .Odloží sa remeň a môže vybrať šponovacia kladka.

Napísané: 03.01.2018 19:04
od používateľa arnie191219
Toto vsetko som urobil,ale na passate b 7 je sroub co drzi tu kladku zo zadnej strany a potrebujem vediet ci musim vybrat alternator,alebo povolit kompresor klimy-lebo sa nemozem dostat ku tomu sroubu. passat b 7 to ma dost komplikovane bohuzial.

Napísané: 03.01.2018 19:05
od používateľa mhlavaty

Napísané: 03.01.2018 20:11
od používateľa arnie191219
Och keby to tak bolo,tak super-zajtra pokracujem,tak dam vediet,ze ako som dopadol. Celkovo na passat b 7 najst nejake podrobnejsie navody je problem,co pozeram. zatial dakujem.

Napísané: 03.01.2018 20:41
od používateľa arnie191219
https://s18.postimg.org/q0xryeoyx/thumb_1.jpg

tu je zadna strana napinaka-a zavit na sroub,ktory je na zadnej strane vedla alternatora. vyzera to,ze bez demontaze alternatora to nevymenim-zajtra bude veselo-dam vediet,ako som dopadol. ja som pred pol rokom vymenil len to kolecko-na chvilu to pomohlo,ale problem to len oddialilo.teraz musim vymenit komplet napinak.

Napísané: 03.01.2018 20:54
od používateľa mhlavaty
No ano,skrutka je kus odtial na boku bloku
2-ka v krúžku

[img]https://s18.postimg.org/ftf8lz7vp/image.jpg[/img]

Napísané: 03.01.2018 22:38
od používateľa arnie191219
po hodinach prezerania na nete a radach pana Hlavateho zacinam mat jasnejsie.ako spominal p.Hlavaty,ze je tam ten kruzok na jednej strane na kazdom sroube....-tak som videl video na you tube ako menili altik na octavii 1 a ako boli na starom altiku tie kruzky zatlacene dovnutra a na novom vysunute-preto siel stary tazko von a novy lahucko dnu-a zase na jednom fore som sa docital,ze treba obidva srouby nasrubovat naspet na par zavitov a poklepat po nich kladivkom-to vysunie tie stlacene kruzky-alternator by sa mal potom uvolnit.tak hor sa zajtra nato. :2f93:

Napísané: 04.01.2018 21:23
od používateľa arnie191219
Tak som tu napinaciu kladku vymenil-vymena kladky 5 minut ale kolko veci kolo toho som rozoberal....vrtule na chladici von,povolenie kompresora klimy,alternator von ,vybratie kopa malickosti kolo toho vsetkeho...najviac mi dal zabrat alternator-von siel tazko-ale dnu hotova katastrofa-nakoniec som zbrusil s pilnikom trocha z tych valcekov na nom a konecne nasadil.robil som to len doma na dvore v bojovych podmienkach a ciastocne v tme-len s baterkou. prvykrat ide vsetko tazko--druhykrat by som to uz zmakol ovela rychlejsie a s mensimi nervami-lebo bol to boj veru. Clovek sa uči cely zivot ... Mozno som tym niekomu pomohol. caute.

Napísané: 04.01.2018 22:40
od používateľa mhlavaty
Nechcel som to komentovať,dopadlo to dobre,potom to vyzerá že človek "mudruje". Valček sa uvoľňuje kalíškom ktorý je o mm väčší priemer než valček a má otvor ktorým sa krátkou skrutkou M8 skrutkovaním vtiahne valček do kalíška,stačí jediný mm a už sa dá z altíkom volne manipulovať.Pri montáži si skrutka altíka znova pritiahne valček na doraz
Jeden YouTube-r ho pomocou dlhej skrutky chcel vyklepnúť...a odrazil hliníkové ucho altíka aj z valčekom

Napísané: 05.01.2018 00:29
od používateľa arnie191219
Pan Hlavaty mohol ste mi to kludne napisat-usetril by ste mi kopu nadavok a nervov-ale lepsie neskoro ako nikdy-mozno to vyuzije niekto iny-To s tym kaliskom alias stahovakom by mi pomohlo ako pri demontazi tak aj pri montazi-nemusel by som nadavat a pilovat z valčekov. Skusal som klepnut s citom po tych valcekoch,ale videl som ze to nema zmysel-ani sa nepohli. hlavne ze je to spravene-dakujem za pomoc.

Napísané: 13.03.2018 21:29
od používateľa arnie191219
menil som dnes aj volnobezku alternatora-urobil som to tak,ze alternator ostal na aute.vybral som len prave svetlo,povolil naraznik na pravej strane,vybral horny diel nadrzky ostrekovaca-sklada sa z dvoch casti-povolil som nadrzku chladiacej kvapaliny,palivovy filter a par drobnosti okolo.Tak som podlozil pod motor tehly,povolil som silenblok na motori-2 srouby-a auto som mal na pravej strane na zdvihaku,tak som ho pomaly trocha spustil to auto-agregat ostal stat na mieste.vznikol mi priestor na vlozenie elektrickej razovej utahovacky s ktorou som tu volnobezku asi po minute povolil.Kupil som si utahovacku lebo s klucami som to nemohol povolit.inak potrebujete na to imbus a 32 alebo 33 zubovy gola kluc. povolil som volnobezku s utahovackou ale novu som dotahoval s klucmi uz s citom.vybrat alternator z auta totiz nie je len tak.kopa roboty kolo toho.tak mozno to niekomu pomoze.doprava ma volnobezka zaberat a dolava preklzovat-mne stara dolava nepreklzovala-bola zapecena-tym sa agregat triasol a isli razy aj do napinacej kladky.po vymene ide auto krasne.