Strana 2 z 2

Napísané: 31.10.2017 10:15
od používateľa michal-k
Cervinka, presne tak ako popisujes. Veľa ľudí aj na škoda klube pisemze aninv servise si s tým nevedeli rady a jazdia tak dodnes.
Neprejavuje sa to na ničom inom, ale vadí mi to. :3035:

Napísané: 31.10.2017 11:55
od používateľa mhlavaty
Jedna myšlienka hodná overenia by bola.Ja pri opravách vidím ozaj rôzne šialenosti a veci nad ktorými človek nedomyslí možno všetky dôsledky.Nie raz ani dva som si všimol že ak je sanie naložené vrchovate sajrajtom tak sa sem tam uvolní hrudka.Ak sa uvolní a motor ju nasaje,je to z rachotom.Raz som bol svedkom že sa EGR vyčistilo sprejom na brzdy a nahodilo,ten štart boli neskutočné zvuky.Chalani pozerali vyplašený lebo to bolo zaklepanie ako posledné.Báli sa znova naštartovať,kontrolovali všetko až prišla myšlienka čo sa vlastne udialo.Kedže ja mám pred sebou obraz čo tam býva za brutality,ešte aj na ventile samotnom,veru by to stálo zato to skusiť.Napr ma tak napadá,že motory ktoré sa čistili a ešte x krát potom štartujú,nič takéto nikdy neurobili.Ale možno...náhoda,je to iba úvaha.Auto z dielne odíde,ak majiteľ nespomenie,ja sa už nedozviem.

Napísané: 31.10.2017 19:19
od používateľa michal-k
Vďaka mhlavaty za reakciu. Chcelo by to aspoň garáž na zisťovanie a bádanie. Vonku je už chladno, a mechanikovi sa isto nebude chcieť badať.

Napísané: 31.10.2017 20:03
od používateľa mhlavaty
Ono to môže vyzerať ako fantazmagória,ale treba si zobrať že pri zhasínaní sa uzavrie zhášacia klapka a v saní vznikne maximálny možný podtlak ktorý cucne všetko čo sa dá,kvapky oleja z prepojenia odsávania,tam sa deje kadečo.A pokiaľ je napr ledabolá mierka oleja a motor je otvorený pre prievan,tak si motor proste hrkne oleja.

Napísané: 31.10.2017 20:08
od používateľa odin27
no ono mna moc ani neserie ze obcas buchne autom pri starte ...skor ma stve ze pri prudkom zosliapnuti plynoveho pedalu autom trasie , respektive pri urcitej rychlosti

Napísané: 31.10.2017 20:37
od používateľa michal-k
To s trasenilím pri pridávaní nemám.

Napísané: 31.10.2017 21:12
od používateľa mhlavaty
Treba pozrieť korekcie v režime pustený plyn - podlaha.Korekcie ukazuje iba po 1500 ot a tam zamrznú,ale hodnota tam stojí a teda sa dá vidieť až do tohto momentu.Ale nezaškodí aj obetovať cca 20-30 minút a sledovať korekcie od samotného studeného štartu až po prevádzkovú teplotu,vstreky často prechádzajú hodnotami (podla teploty) od výborných po katastrofálne.Každopádne nie je problém odhaliť ktorý zo vstrekovačov už je na opravu

Napísané: 01.11.2017 10:57
od používateľa laguna72
To trasenie pri akcelerácii nebude náhodou sposobovat vnútorný kĺb poloosy

Re: VW Passat B6 , 1.9tdi 77kw Variant

Napísané: 25.11.2023 08:31
od používateľa navaho
Zdravim, vopcham sa do temy.
Mam podobny problem na rovnakom motore(kod motora BXE). Neviete prosim poradit, co by to mohlo byt ?
S autom trasie od 1600 do 2300 otaciek. (presne v 2300 to prestane). Robi to najvyraznejsie na 5-tke, menej na 4-ke a na 3-ke vpodstate uz trasenie necitim. A taktiez najvyraznejsie to je pri jazde do kopca, alebo pri prudkej akceleracii.
Vymenil som dvojhmotu, nove poloosi, silentbloky motora, napravy su pevne (pomenene vsetko).
Mal som v minulosti problem s jednym vstrekom (mal som aj vela nafty v oleji, ale vackova hriadel vraj nebola poskodena), ale bol vymeneny a vyzera, ze vsetreky su ok, ked auto od 2300 nerobi problemy..... rozvody uz maju 90 000 a planujem vymenu. turbo a egr som neskumal, ale auto je lenivsie ako by asi malo byt.

Nemate prosim typy co by to mohlo byt? Vdaka.

Re: VW Passat B6 , 1.9tdi 77kw Variant

Napísané: 25.11.2023 09:51
od používateľa mhlavaty
Skôr realitu ako tip.Tieto procesy sú vcelku bežné a v 99% za nimi vždy sú problémy z niektorým vstrekom,prípade viacerými.Aby to nebolo pochopené nesprávne,vstreky problémové nie sú,90% problémov tvorí uloženie vstreku.Keď motor opúšťa rezonančné pásmo otáčok sa to zlepšuje a to mnohých pomýli.Palivo si proste kráti cestu a dochádza k prieniku vysokého tlaku do prepadu.OBD síce odsleduje chovanie ale je obmedzené do 1500ot takže pokiaľ niekto chce vediať čo vstreky vystrájajú ďalej v celom spektre otáčok aj v plnej záťaži,musí logovať datarekordérom (oscilo).Preto je informácií k týmto veciam tak málo a to je pôda pre kadejaké bludy. Až kdesi po 300-350 tis km sa dá prvý krát uvažovať o samotnom vstreku.Všetko má v rukách vodič svojim štýlom jazdy,jeden to skráti (lebo permanentne podtáča podobne ako automat) druhý predĺži lebo oleje mení včas a dáva správne a jazdí svižne čo motoru vyslovene prospieva.Nejeden motor u mňa pristál nad 400 tis km a korekcie nulové a auto aj ide ako gula.Je to o majiteľovi,ženy sú pohroma týchto motorov.Mám ich rád,ale oni nemajú radi techniku a idú si svoje,chlapi vysvetlia ale je to márne.

Re: VW Passat B6 , 1.9tdi 77kw Variant

Napísané: 25.11.2023 17:54
od používateľa navaho
fajn dik za info. este by ma zaujimalo ake je logicke zdovodnenie toho, ze trasie to viac na 5-tke ako na 3-ke, ked motor sa toci rovnako rychlo. vacka, vstreky, ich ulozenie, atd. ako vedia, ze motor bezi na 5tke, alebo 3ke ?

Re: VW Passat B6 , 1.9tdi 77kw Variant

Napísané: 25.11.2023 18:08
od používateľa mhlavaty
Dôvod jednoduchý, mení sa zaťaženie.Stúpa z každým vyžším stupňom.Pri akejkoľvek diagnostike sú otáčky nezaujímavá záležitosť,všetko ide cez zaťaženie,s ním stúpajú všetky hodnoty,dávka paliva,tlak turbíny aj prietok na váhe