Strana 1 z 1

VW Tiguan - nosnosť kufra

Napísané: 14.08.2017 10:24
od používateľa dano0209
Zdravím.Chcel by som sa opýtať či neviete aká je nosnosť batožinového priestoru vo VW Tiguan..nikde to neviem nájsť koľko kg tam môžem naložiť...Ďakujem pekne

Napísané: 14.08.2017 10:28
od používateľa bajo777
budes musiet pocitat :-)

Napísané: 14.08.2017 15:21
od používateľa wilz
Ono to zase nie je až tak celkom jednoduché a ani jednoznačné, resp. nemusí si každý hneď uvedomiť všetky súvislosti.
Má to samozrejme súvis s celkovou tzv. užitočnou hmotnosťou vozidla, t.j.zaťažením na obe nápravy.
Treba si pozrieť do TP, máš tam uvedenú Najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť a tzv. Prevádzkovú hmotnosť. Keď ich od seba odpočítaš, získaš tú užitočnú hmotnosť vozidla.
Tá je rozdelená na obidve nápravy, zhruba v takom pomere ako je v TP zapísaná Najväčšia prípustná hmotnosť pripadajúca na nápravu. Od jej hodnoty na zadnú nápravu odpočítaš taký istý pomerný diel z Prevádzkovej hmotnosti vozidla na nápravu a mal by si mať pomerný diel zaťažiteľnosti na zadnú nápravu. Pre kontrolu by súčet pomerných dielov zaťažiteľnosti na prednú a zadnú nápravu mal byť súhlasný s už vypočítanou užitočnou hmotnosťou vozidla.
Celkové zaťaženie zadnej nápravy by teda nemalo prekročiť údaj v TP, z prevádzkového hľadiska by určité krátkodobé mierne vyššie zaťaženie ZN nemuselo vadiť, ale treba zároveň dbať aj na to, aby náklad v batožinovom priestore bol váhovo pokiaľ možno čo najviac vpredu, aby nevznikal klopný moment okolo osi zadnej nápravy, ktorý by dvíhal predok vozidla.
Mám sám s tým nepríjemnú skúsenosť, keď som kedysi dávno naložil dva plné sudy kvasu do kufra a v prvej zátačke som sa divil, prečo auto nejako nechce zatáčať. Našťastie som si uvedomil príčinu, sklopil som zadné sedadlá a posunul som tie sudy dopredu, inak by som bol určite skončil mimo cesty.

Napísané: 14.08.2017 21:47
od používateľa nahradnediely90
Napr. VW Sharan prvej generácie s určitosťou uvezie 850 Kg - ale stavebný materiál bol uložený od konca predných sedadiel až do konca kufra :3035: Jednoduchý spôsob ako si znížiť svoje auto bez použitia nastaviteľného / štelovacieho podvozku :40bd:

Napísané: 14.08.2017 22:19
od používateľa bajo777
u takych nakladov tekutych bacha na volnu hladinu :41c2: , ta moze robit velke veci, najma u smyklavej cesty, ideal radsej vozit plne nadoby, ne poloplne, pripadne zuzujuce sa smerom hore a az tam plne...pripadne u cisterien sa tusim davaju prepazky zhora aby sa tento efekt rozbil... :4012: je to mimo temu, ale ked wilz tak pekne pise

este taka vec, ze ta hmotnost balastu co chces prepravit, nemusi nutne byt rovnomerne, ale nesmies prekrocit zatazenie zadku, pripadne pretazit gumy atd, obecne mas nato oci, aby si videl kolko je dost, teda pokial nemas auto co si prifukne zadek, co nemas ani nahodou :300f:

samozrejme plati aj to rozkladanie zataze, plus doraz na posun dopredu, je to aj kvoli brzdeniu, prenosu sil atd

ja dam ale take, ze az volakdo jazdil aviu, tak tam som zazil opacny postup, nakladat tazke posledne, lebo to dorabalo servo do toho karu, aj ked o bezpecnosti sa nedalo hovorit ani nahodou :40bd: lol

Napísané: 14.08.2017 22:27
od používateľa oco13
Dofukovacie mechy vzadu má Iveco Daily maxi. Tam je to doslova nutnosť lebo 17kubíkovú skriňu preťažíš raz dva. Felda unesie v kufri (už hodne hrdzavom ) 500kg - vyskúšané , keď som bol kupovať závažia na Zetor. Na Caddyne Maxi čo mala písaných 880kg sme vozili paletu MVR uni - 1250kg samozrejme + váha nakladačov. Šak nepojdu autobusom. lol lol lol No a prívesné vozíky sú kapitola sama o sebe - mal som tu aj foto, ale nebolo prijaté s nadšením, takže ďalšie nebude. :40bd: :40bd: :40bd:

Napísané: 14.08.2017 22:33
od používateľa bajo777
obecne vzate, odvezes tolko, kolko sa nebojis lol , by ma zajimalo jak dnesny vymak na vypadovke z ruzomberka dopadol na dvevokamionistov lol, vahy boli rozlozene naparadu, inac ja som za, lebo totok co je jake kolaje, sak len cakam, kde si odbijem vyfuka, alebo olejovu vanu :342a:

Napísané: 15.08.2017 10:12
od používateľa keyness
Mimo temu peugeot partner ma nosnost 650kg skrinovy a dal som tam 850 zadna naprava to nerozdychala aj s velmi opatrnou 7kilometrovou jazdou sa nazad nevratila :zg282:

Napísané: 15.08.2017 12:35
od používateľa wilz
Nie je to mimo témy.
Treba pri preťažení vždy rátať s tým že sa môže niečo nepríjemné stať.
Nie nad každým lieta v kuse anjel strážny ako tuná nad ocom, ktorý stále robí niečo mimo fyzikálnych zákonov a všetko je ok.
Kedysi ma známa požiadala o odvoz dlažby zo stavebnín. Zobral som vozík, pri nakládke som nebol, samozrejme naložili všetko čo potrebovali, ale bolo to viac ako bola oficialna nosnosť vozíka.
Roztrhlo zváraný obal gumových blokov, ktoré pružili kľukovú nápravu, nakoniec som musel ísť k výrobcovi vozíka na výmenu podvozku.

Napísané: 15.08.2017 21:00
od používateľa laco1871
Uvažoval by som takto: užitočná hmotnosť vozidla - vodič (100 kg) pokiaľ sklopim zadne sedadla a naklad rozložim po celej ploche

Alebo presnejšie, bez sklopenia zadných sedadiel
Užitočná hmotnosť - 400 kg (4 osoby)

a maš presnú nosnosť kufra vzadu.