Strana 1 z 1

VW Golf - vibracie na volante

Napísané: 15.06.2015 15:01
od používateľa flegmatik69
Chalani nevedel som kam to umiesnit tak som zalozil novu temu dufam ze to nebude velky problem ak hej tak to odstante.
Moj problem je ze mi vibruje volant a to dost velmi od rychlochti tak 80km/h az po 140 priblizne. vibruje pri zrychlovani aj pri pbrzdeni a samozrejme aj pri normalnej jazde. okrem toho pri pridani plynu mi auto taha da lava. na aute bolo robene: vymena tlmicou,ulozena,capy riadenia,tycky stabilizatora,sinenbloky v ramenach,pafkt je ze sa pomenilo takmer vsetko a stale to robi. letne gumy mam 225x50x17 skusal som pomenit ako kolvek aj vyvazit vysledok sa nezmenil. Pri zimnych 195x65x15 sa to spravalo kus lepsie ale vybracie boli aj tak. vsetky nerovnosti na ceste citim na volante chvenim uz som zufaly,auto absolutne nesedi na ceste. dakujem za pomoc PS: kotuce su nove platnicky tiez tak ze v tom to nebude .auto golf 4 1.9tdi 110kw

Napísané: 15.06.2015 16:24
od používateľa VLADY
Na to aby vibroval volant musí byť nevyvážené koleso alebo vôla v uložení alebo z každého kúsok.Takže dačo tam bude prehliadnuté možno ložisko voľné, možno krivý náboj, alebo hádže dosadacia plocha. ak si menil aj kolesá a nepomohlo môže byť že sú zle vyvážené všetky ak to vyvažoval nejaký "odborník" tak zvykne že všetky sú zle a meníš len zlé za zlé . a možno máš vôlu v samotnom riadení hrebeň-pastorok alebo vnútorné čapy spojovacích tyčiek a kedže každé jedno mkoleso má určitú zbytkovú nevyváženosť tak môže to kmitať pretože ideálne koleso vyvážené na +-0g Ti asi reálne nikto na bežnej mašine nespraví. a možno máš čapaté kolesá preležané a teda geometricky to nieje kruh a to tiež vyvážením neodstrániš

Napísané: 15.06.2015 17:13
od používateľa flegmatik69
Menil som aj loziska v kolesach aj naboje, a kolesa som daval aj z ineho golfa kde netriasli, geometria robena 2x na napravach menene takmer vsetko ja uz proste neviem. Nerozumiem ze ked prejdem po nerovnosti preco to drvi do volantu a nie do tlmica (neviem ci ma spravne pochopite) proste na volante citim upnle kazdu nerovnost. A preco by pri pridani plynu tahalo do lava a to dost vyrazne :-/

Napísané: 15.06.2015 17:34
od používateľa marko2
jak pise vlady spojovacie tyčky alebo pozri spodne ranena a čapy ci nemaju volu.aj ked si bol na geometrii a neskontroloval to ten co to robil nema vyznam robit geometriu.mimochodom tam urcite by to zistil ked je problem v naprave.asi to nekontrolovali.alebo moze hadzat aj poloos.predpokladam ze v pneuservise ti pozeral ci hadže guma do strany alebo ci su neni preležane.chod na geometriu a tam zisti urcite kde je problem.pozrie capy.spojovacky,ramena, mrkne zbiehavost , odklon a musi ti povedat ci je to ok.ak taha pri zábere do strany mrkni aj spodne ramena ci nemaju volu.

Napísané: 15.06.2015 21:31
od používateľa marko2
lubo ma to preto aby to dobre vypadalo a aby bol vacsi tlak na spodne ramena.čapy a klby na poloosach.ale to neries.no neverim tomu ze sa ten problen neda odstranit.vsetko sa da len treba to poriadne mrknut a je po probleme.ale s takymi kolesami ta naprava urcite trpi to je fakt.

Napísané: 15.06.2015 22:00
od používateľa marko2
no ja uprednostnujem vysku okolo 60-65 ale horsie sa režu zakruty,ale konfort je lepsi jak ked som mal vysku okolo 50.ja som to zistil uz.asi starnem.na sk nižši profil je luxus.ale kazdy musi na to prist sam aj podla pohodlia aj podla penaženky.kazdy jak sa citi.ja hovorim 100 ludi 100 chuti.na znacku pneu by som kaslal aj tak na golfe nemozes jazdit svizne nejde to moc ale široke gumy na vyjazdenych kolajach to teda byva zaujimave aaj na suchej aj na mokrej ceste hlavne ked len trosku poprši.ale sme nejak mimo temu zase.

Napísané: 16.06.2015 07:56
od používateľa VLADY
Inak ak je na aute použitý disk s nevhodným ET a ktorý je viac von ako je bežné, a ak väčšina šírky pneumatiky je za bodom točenia čapu ,tak je to náchylné na takéto správanie . Takže ET sa nepredpisuje len tak z brucha aby to netrčalo von z blatníkov ale aby to aj malo isté správanie pri prejazde nerovnosťami .

Napísané: 16.06.2015 10:28
od používateľa mhlavaty
Jednoznačne,geometrický stred otáčania daný konštrukciou zavesenia nesedí zo stredom plochy dotyku pneumatiky z vozovkou,každým milimetrom rozdielu rastú sily ktoré tam nemajú byť

Napísané: 16.06.2015 23:53
od používateľa flegmatik69
mne to robi aj na original 16ckach aj na zimnych 15 kolesach, mal som aj moje kolesa l na kamaratovom golfe a netriaslo mu nic a mne na jeho kolesach triaslo. Na prednej napave mam vymene uz asi vsetko. ako zistim ci su to vnutorne klby? pri otacani sa nic nepuka. gumy mam brigestone ale dalej neviem. Aj tak to nebude v gumach. asi to predam alebo zapalim uz fakt neviem

Napísané: 17.06.2015 14:39
od používateľa VLADY
Nič nezapaľuj...predaj to, a kup si namiesto ľudového auta nejaké normálne...A predtým by som navštívil niekoho kto vie odmerať hádzavosť dosadacej plochy na ktorú sa nasadzujú kolesá

Napísané: 20.06.2015 09:45
od používateľa billyil
Ešte ma napadla taká vec, či sa pri výmene kotúčov nedostala nejaká nečistota na dosadaciu plochu medzi nábojom a kotúčom... to by mohllo spôsobovať také vibrácie. Aj keď fakt, že po pridaní plynu to ťahá doľava, by svedčil o nejakej vôli v riadení (čapy riadenia, tyčky...)

Napísané: 20.06.2015 20:46
od používateľa flegmatik69
vsetko je nove momentalne som dal riadenie na repas tak uvidime co potom :-\

Napísané: 29.06.2015 15:08
od používateľa flegmatik69
Aj tak ziadna zmena :-(

Napísané: 04.05.2020 20:23
od používateľa Boris2
Cau flegmatik. Ten problem co mas mam presne do bodky aj ja. Vyriesil si to?