Strana 1 z 1

VW Passat 2.0 FSI - trhanie motorom

Napísané: 18.12.2013 23:10
od používateľa jardes1
Čaute kolegovia. Chcem vás poprosiť o radu s mojím problémom. Mám VW Passat 2.0 FSI, BVX, 2006, 180 000 km. Auto pri dosiahnuti prevádzkovej teploty 90 stupňov začne jemne trhať s motorom. Do tej doby ani necukne a robí to len pri držaní stabilnej rýchlosti a otáčok, napr. pri tempomate. Tiež necítim žiadne trhanie ani pri pridávani, ale akonáhle ustálim rýchlosť napr. na 100 km/h tak to začne. Taktiež pri studenom štarte na voľnobehu je cítiť jemne trhnie s motorom. Diagnostika poukazala na problém zo senzorom ktorý sníma polohu vačkového hriadeľa, tak som ho vymenil, ale nepomohlo. Potom sa priebežne začala ukazovať chyba na prestavovači vačkového hriadeľa. Preto priebežne, pretože raz to ukáže chybný senzor, ktorý som vymenil, potom prestavovač, lamba sondu atď. a ja neviem, kde začať. Ak by bola chyba v prestavovači vačkového hriadeľa sacieho ventilu, čo je mechanicka závada a nie elektr. tak by to podľa mňa robilo stále, nie len pri zohriatom motore. Je možné, že chybný senzor na vačke hriadeľa ukáže chyby, ktoré tam ani nie su? Ďakujem

Napísané: 19.12.2013 01:27
od používateľa xotox
sviecky menene? tankujes 98-minu? aditivum do benzinu si skusal?

Napísané: 19.12.2013 08:37
od používateľa mhlavaty
Ano je to možné a úplne bežné že vec na ktorú diagnostika poukazuje,sama nemá žiaden problém.Množstvo vecí je riešeným v slučke,tj napr prácu na prestavení polohy vykonáva sila tlaku oleja,jeho prítok reguluje el ventil,ten riadi riadiaca jednotka na základe vyhodnotenia iných nasnímaných údajov,a tých teda je (TSI sú desiatky čidiel a snímačov)
Tak iba pre tento prípad je možných pachatelov :
Tlak oleja kolísavý (x možných príčin)
Vada riadenia el ventilu (viac možností prečo)
Mechanická závada na prestavovači
Chyba spätej väzby o zmene polohy
Chyba na kabeláži zúčastnených členov
Chyba pochádzajúca mimo tohoto riadenia (prenesená)
To nie sú určite všetky,len ilustrácia ako príklad,z čoho každá jedna sa ešte rozčlení na množstvo ďalších.

Takýto systém po vykonaní povelu si overuje či k potrebnej zmene prišlo,vyhodnotí a dáva ďalšie "inštrukcie" alebo ak sa parameter dlhšiu dobu ocitne mimo prípustnú hranicu,zapíše chybu v oblasti ktorej sa to dotýka.
Extra takéto vysvetlenie asi nepomôže,tak ale znela otázka.Práve si sa nechtiac dotkol bežnej praxe opravárenstva,min 90% nechápe ani najzákladnejšie základy práce OBD diagnostiky a tak položili základy zaujímavého fenoménu.Čím hlúpejší mechanik,tým lepšie zarába
Keby im majster odborného výcviku aspoň raz demonštroval že im zemiakom upchá výfuk a okamžite nabehnú neskutočné chybové kódy,možno by sa nad diagnostikov aspoň na sekundu zamysleli,čo je príčina a čo je dôsledok
Aby to nevyzeralo ako kritika diagnostiky,treba uviesť,že v grupe od ktorej auto máš,je práve ona jedna z najprepracovanejších.Ale na čítanie chýb treba takmer zabudnúť,ideálne by bolo sa tam ani nepozrieť ale vyhodnotiť prácu a správanie motora z údajov.Preto sa snaž pri diagnostike byť,ak niekto zavrie program tým že pozrie a vymaže chybu,utekaj odtiaľ čím ďalej,si na zlej adrese.

Napísané: 19.12.2013 09:55
od používateľa jardes1
Viem, že nie je jednoduché nájsť presnu príčinu, bez toho, aby to niekto celé rozobral a poriadne do toho pozrel, ale nikomu sa stým takto nechce babrať. Každý chce robiť formou pokus - omyl a to opravu poriadne predraží. Tankujem len 98 a sviečky som vymenil ako prvé. Nevie niekto niečo o tom senzore, ktorý sníma polohu vačkového hriadeľa, vraj sa používali dva typy a možno mi objednali práve ten zlý. Ďakujem

Napísané: 19.12.2013 11:48
od používateľa mhlavaty
Myslím že môžeš pokojne dať späť aj ten pôvodný a nebude rozdiel.Upínaš sa na niečo a až vymeníš tri kusy,vrátiš sa a konečne si pozornejšie prečítaš čo som písal.
Za prvé..ak je podozrenie na snímač vačky,nahadzuje sa na paralelné meranie osciloskopom,a logicky spolu s čidlom otáčok,aby to dávalo všetky informácie o signáloch v reálnom čase.Už dávno som písal že príde doba keď FSI bude postrachom.Nie pre 50 čidiel a snímačov,ale preto lebo SVK dielňa ešte excelentne nerozumie ani technike Favorita.
Je to zložitý a prepracovaný stroj,po tej stránke hoci dole klobúk.Len ako perličku uvediem že motor pracuje zo štyrmi !!! druhmi zmesy,tj menežment musí tieto štyri režimy vedieť ustrážiť a skontrolovať.Viď obr.To sa vymení lambda sond keď ju nezmeria ani divá sviňa ako sa hovorí
Ak je dnes denne na programe TDI,tak zajtra bude FSI a TFSI
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/46/gnmi.jpg[/img]

Tvoja cesta k úspechu vedie iba cez premýšlanie nad stovkami údajov.Nie cez čítanie pamäte závad.Alebo pomôže vyslovená náhoda,aj také niekedy zafunguje

asi som staromodny

Napísané: 19.12.2013 16:33
od používateľa panmechanik
no ja k tomu poviem iba tolko ze podla mna ma byt diagnostik v prvom rade mechanik a udaje ktore mu aj diagnostika poskytne pouzivat iba ako nastroj ktory moze ale nemusi byt smerodajny
takto by mal pracovat mechanik ale ja som stara skola ale milujem mechanikov ktori jedine co vedia je zastrcit kabel do slotu a pozerat a dufat ze chyba sa sama ukaze
presne ako hovori kolega treba sledovat pocas jazdy vsetky udaje a citat ich a sledovat vsetky abnormalnosti toto je jedina cesta a ako je Boh nadomnou tato cesta vedie ku spase teba aj auta howk

Napísané: 19.12.2013 17:52
od používateľa kukik
Panmechanik cim viac čítam tym som viac presvedčený ze si úplný debil a ze mas asi tak 15 rokov..

moj drahy kukik

Napísané: 19.12.2013 18:12
od používateľa panmechanik
uff odlahlo mi nakolko iny status od zdegenerovanej bytosti by mnou naozaj otriasol a bol by to skutocne alarmujuci stav
:d :D
prajem krasne vianoce a bohateho jeziska ahoj kamarat

Napísané: 19.12.2013 18:19
od používateľa jardes1
Tak sme dnes vzali auto na diagnostiku zase a počas jazdy sme sledovaly, čo sa bude diať. Ako som už písal, od studeného motora až po zahriatie, kedy začalo potrhávať a na diagnostike nič. Až pri opakovanom vypnutí motora a opatovnom naštartovaní začalo ukazovať chybu na polohe vačkového hriadeľa. Takže nič nové. Viem na čo narážaš mhlavatý, ja sa len snažím zúžiť možné príčiny na minimum.

Napísané: 19.12.2013 18:38
od používateľa romet
Nazdar, skúsim pomôcť, nevravím že úspešne ale prever si to u seba.
Neviem ako presne je konštrukčne vyriešenie na FSI, ale na TSI (TFSI), čo dedukujem by malo len oturbene FSI, to vie robiť podobnú šarapatu s kultúrou chodu. Mám naštudované len TSI verziu.

Moje podozrenie je na netesnosť (prípadne zlú funkčnosť) systému odvetrania plynov z priestoru motora (kľukovej skrine) - odlučovače oleja a odvetranie motora. Má to veľký vplyv na kultúru chodu motora. A prejavuje sa to podobne motor akoby sem tam vynechával, cuká s ním prípadne trase (podľa rozsahu závady) a diagnostika vypisuje všetko možné, tj. najčastejšie problémy s emisiami a časovaním vačky, čo celkom sedí na Tvoj prípad, aj keď je to rada iba od klávesnice.
Vešteckú guľu by mal doniesť Ježisko až na Viamoce. :d :D

Niečo na preštudovanie aj keď je to na TSI
http://forum.autobazar.eu/1-8tsi-bzb-20 ... 54039.html
to je na dlhšie ale úspešne doriešené
http://forum.autobazar.eu/vw-passat-1-8 ... 51718.html

Po vyriešení nezabudni dať sem na fórum feedback, čo bolo na príčine!

Napísané: 06.01.2018 13:14
od používateľa kubiktomy
Dobry den aj ja mám problem na mojmu 2.0fsi ked ide na volnobehu tak hore dole trase motor! Ale ked idem stym tak nič.