strata vykonu pasat 1.9 tdi 81 kv

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wlodzik25
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 09.06.2009 20:35
Zdieľať na Facebook

strata vykonu pasat 1.9 tdi 81 kv

Príspevok od používateľa wlodzik25 »

mam problem pri višich otačkach mi jednoducho auto strati vykon ako keby ho vyplo čo môže byt stym??? poradte prosim mam pasata tdi 1.9
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

asi sedem veci sa sere dokolecka, zanesene lopatky na turbe, elektromagneticky regulacny ventil s oznacenim N75, hadice a intercooler, vaha vzduchu aby som nezabudol, EGR a sanie a veci okolo toho (zase v dosledku zanesenia).

jedina moznost ako prist na pricinu tvojho problemu : diagnostika na zivom aute za jazdy a porovnanie ziskanych hodnot s hodnotami normalnymi.

ak zlahnes hore prudsim kopcom druhy, treti, stvrty prevod na podlahu od nizkych otacok (cojaviem zacinas na 1700rpm) a autiak ti 'vypne' pri tomto maximalnom plyne, na 95% mas zanesene lopatky na turbe. Vyskusaj aj bez diagnostiky, je to jednoduche. Ak nemas vo svojom okoli prudsi kopec aspon 300m dlhy, tak zatiahni rucnu brzdu po rovine a stupaj plny kotol na tazkom prevode (cize ides cojaviem 50km/h, daj stvorku a plny plyn s rucnou brzdou - nie aby si zablokoval zadne kolesa a dostal hodiny!). Pripadne ma napadlo ze bezpecnejsie ako s rucnou je to normalne s noznou brzdou : prava noha na plyne na podlahu, lavou nohou brzdis. Tym nasimulujes velky kopec :)

ale hovorim, jedine objektivne posudenie je diagnostika plus nasledne rozobranie systemu. Tu diagnostiku musi robit niekto kto tomu fakt rozumie, nielen nejaky priblbly "diagnostik čítač chýb".
6DODIAK5
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 10.02.2009 11:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 6DODIAK5 »

no, nemam sice tdi, ale jtd
mne to robilo na 4 a 5 tak cez 3000 ot
myslel som ze turbo ide do kybla
som zasiel na diagnozu a tam ze EGR je v haji, vrej treba vymenit.
no som to len zaslepil, a prestalo to robit, a motor klepe ako hodinky a ani spotreba sa nezvysila.
ale to je len skusenost.
m4to
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 29.11.2009 15:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m4to »

Regulácia naklapania lopatiek turba.Tiež mám passat 1.9tdi 81 kw a podobný problém.Cca nieco nad 3000 ot/min tak isto po prudkom pridaní prestane auto ťahať a prepne sa do núdzového režimu čo poťeší hlavne pri predbiehaní... Skús sa staviť u nejakého mechanika,možno to ešte bude vedieť rozcvičiť,alebo ešte lepšie vymeniť a máš pokoj.Síce som to ešte nemenil a nemám prehľad koľko to može stáť,ale na golfa 4 tdi je to za pár korún.
Ináč ten motor je dobrá voľba.tichý,úsporný a hlavne spoľahlivejši ako tie novšie PD klepotavce.Ozaj taký malý trik.Keď ti to zas prestane fungovať zastav auto, vypni motor a o chvíľu naštartuj,pôjde to opäť normálne.Držím palce a daj vedieť ako si dopadol
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: martinovic a 73 neregistrovaných