Strana 1 z 2

Toyota Avensis 2,4 , 2006 - montaz lpg

Napísané: 25.05.2019 11:16
od používateľa cibo226
Zdravim vas, mate niekto skusenost s montazou lpg do tohoto typu motora? rozmyslam nad kupou daneho auta s motorom 2,4 benzin s automatom, lenze spotreba je bohuzial okolo 10 litrov preto by som najradsej do toho nehal namontovat lpg len som cital ze nie kazdy motor ma rad lpg preto by som rad pocul nazor niekoho skusenejsieho. Rozmyslal som aj nad 1,8 benzin len robia ich vacsinou len s manualnou prevodovkou a je to dost lenive. Chcem nieco spolahlive preto benziny od Toyoty. Dakujem

Napísané: 25.05.2019 13:07
od používateľa cicmanec
2,0 a 2,4 majú priame vstrekovanie...

Napísané: 25.05.2019 13:46
od používateľa bajo777
neviem ci je to ten isty, ale 2014 avensis kombi, 1,8 v troch 100+ kilovych je uplne v pohodicke, 150 koni je komu lenive ? :41c2: to neni supersport golf/oktavka/leon - foliovnik + ten dym ignorujem, ocakava sa trosku rozumnejsieho uzivatela a spotreba neni tragicka aj bez lpg

Napísané: 25.05.2019 15:41
od používateľa ediyno
ja si myslim, ze by to slo, ved preco nie... treba sa pytat tam kde robia plynove nadrze ci sa to bude dat, oni vedia najlepsie...

Napísané: 25.05.2019 19:18
od používateľa cibo226
1,8 je praveze 129koni iba, nie 150... nehladam zavodne vozidlo ale predsa ta 2,4 je zivsia a aj na dialnice lepsia preto ma ten motor zaujam viacej aj koli spominanej automatickej prevodovke... budem volat do servisou kde montuju LPG aky maju na to oni nazor, len som chcel vediet ci nema niekto skusenost...lebo v servise mozupovedta jasne super namontujeme a za 50 000 km to chcipne :)

Napísané: 25.05.2019 21:57
od používateľa dudikopf
Pocitam ze to nema r115 takze to bude invidualna zastavba zariadenia...a to bude drahsie (nieco podobne mal brat u accord 2.4 a tam to stalo cez 1600e
Pozri si aj typ prevodovky aku ma životnosť...
Skor by som zobral accord 2.2icdti do roku 2008..tie motory su velmi spolahlive a nema problemy z dpf... Kombiky nie su az tak oblubene a v Nemecku sa tych icdti dieslov dost zabvuju

Napísané: 25.05.2019 23:41
od používateľa tomas-b
Z vlastnej skusenosti - 3 roky a cca 100tisic km:
Mam Toyotu Camry 2,4 benzin. Kupovane s 285 tisíc, prerábka na LPG pri 300.000
Cize na LPG cca 80tis. km - stale som velmi spokojny.
Aj po zvazeni nakladov na montaz, +servis som usetril cca 3500 €.
Tym ze ten motor ma objem, radovy 4valec, tak aj po tolkych km je to super spolahlive zvezenie.
Ked treba vykon tak je, bezne vsak ide motor na 20-30% vykonu.

Treba povedat ale:
-musi byt dobry zaklad: auta na benzin, na prerabku LPG musi byt v super stave (radsej nekupit uz prerobenim na LPG)
(ja som kupoval od predajcu Toyoty a s komplet el.serrvisnou historiou)
-musi byt dobry LPG system
(ja mam BRC sequent 32 - s komunikaciou s riadiackou motora + domazavanie ventilov V-Lube)
-musi byt vyborna dielna
(ja som to prerabal vo Zvolene-mozem odporucat)
-musi sa tankovat vyborne palivo
(ja tankujem Slovnaft - vsade maju svoj plyn a dobrej kvality)

Pozeral som v Avensise je uz 2,4 priamovstrek,
kup radsej Camry a budes nadmieru spokojny:
neskutocny priestor, spolahlivost a na Toyotu prekvapivo aj zazitok z jazdy - vyborny podvozok. (ja mam RV 2004)

Napísané: 26.05.2019 12:35
od používateľa CAMLS
Čau veľmi dobre si to napísal, ale vysvetli čo je to výborné palivo lpg, vcom je slovnaft výnimočný ....... Lebo najviac tankujem na dalioil a benzinol a ziaden problem....
Honda legend cca 325000 km na lpg cca 130000km, systém brc sequent montované v Sturove, za celú dobu sa muselo akurát menit tesnenie na reduktore(15E) a multifunkčný ventil(90e)...A samozrejme 3x filter brc(21E) + 2x revízna sada el.ventilu (6E), raz pokazené podtlakove domazavanie riešené na zaruku, ktoré som odpojil asi po 30000km, namiesto toho mám len privstrek benzínu....

Lexus gs - najviac tankovane na dalioil, na lpg cca 135000km systém Elpigaz + elek.domazavanie, ktoré bol jediný problém na lpg ale fatalny :/ dostala sa zrejme voda do riadiacej jednotky domazavania a skrat z nej znemožnil štart motora....domazavanie odpojene...tiez tam je čiastočný privstrek benzínu...

Napísané: 26.05.2019 12:45
od používateľa CAMLS
cibo226 napísal:1,8 je praveze 129koni iba, nie 150... nehladam zavodne vozidlo ale predsa ta 2,4 je zivsia a aj na dialnice lepsia preto ma ten motor zaujam viacej aj koli spominanej automatickej prevodovke... budem volat do servisou kde montuju LPG aky maju na to oni nazor, len som chcel vediet ci nema niekto skusenost...lebo v servise mozupovedta jasne super namontujeme a za 50 000 km to chcipne :)
Tak už vieš že je to motor priamovstrek, takze volať je asi zbytocne... Bude to drahšie ak vobec to majú v ponuke...

2AZ-FSE 2.4l

A aj 2l 1AZ-FSE

Napr. tu mas zoznamy ktoré priamovstreky sa daju prerobit a nie je tam ten motor

https://www.hatiar.eu/o-lpg/priamovstrekove-motory.html

Ale tretia generacia rok výroby od 2009
má myslím nepriamovstrek 2l 3ZR-FAE

Napísané: 26.05.2019 13:34
od používateľa tomas-b
K tomu palivu: nemyslel som tým že len Slovnaft ma dobré LPG (jedine len to ze doteraz neviem o ziadnom skandale so zlym LPG u nich), cca 60 tisic km mam odtankovane na Real-K a filter bol pri vymene OK. Myslel som tym len ze aj jednorazove tankovanie zleho LPG môze sposobit väčšie problemy. Jednoducho: tankovat na overenych miestach.

A dobre bolo pisane, ze aj privstrek benzinu je dobre riesenie.
Ja to nemam ale vzdy pri vacsom vykone prepnem na benzin.
(predbiehanie, jazda nad 180 atd..)
Riziko pre motor su vsoke teploty horenia LPG - teda pri vyssej zatazi.
Pri nizsej zatazi verim ze staci to domazavanie, realne vsak neviem povedat, co by bolo keby to nemam namontovane.

Pre cibo:
Urcite si vyber motor bez priamovstreku a s trochu vacsim objemom. A taktiez bez turba (kvoli teplote horenia LPG)
Camry bol len jeden navrh, nemusi to byt ani japonsky motor.
Vyber si nieco co Ti dlhodobo bude vyhovovat, aby sa Ti prerabka na LPG oplatila.

Napísané: 26.05.2019 22:01
od používateľa dudikopf
U lpg urcite je vhodne nastaviť pristrek benzinu a vypinanie lpg nad cca 4500 otaock...a treba hladat serioznu dielnu...napr mpgas v HC ma dobre referencie...

Napísané: 27.05.2019 07:04
od používateľa laco1871
Zaleži od konštrukcie motora , či má špecialné sedla ventilov vhodné na prevádzku Bi-fuel, inak sa budu ventily "zaklepavať" aj pri 2000 r.p.m.
Tiež je dobre pozriet konštrukciu motora , či sa daju štelovať ventilove vole...
Inak musia isť vačkovice von pre nastavenie ventilových voli,
čo je zdlhava oprava, ak potom necheme riešiť podpalené ventily...

Napísané: 29.05.2019 12:24
od používateľa lorak777
laco, niekedy pises aj dobre veci, ale toto si co vykonfabuloval ????, nechces si to po sebe este pozriet, lebo toto co veta, to .... ako si dokazal dat taketo myslienky dokopy??... aby ti niekto za toto nevynadal... ja nenadavam, lebo podstata je dobra, len ludia to takto tazko pochopia...

Napísané: 29.05.2019 14:43
od používateľa oco13
Lorak aj ja si myslím že Laco má pravdu. Lpg má mať iné sedlá ventilov a na servis je lacnejšie ak sa ventily nastavujú skrutkou a nie podložkamni

Napísané: 29.05.2019 14:45
od používateľa oco13
dudikopf napísal:U lpg urcite je vhodne nastaviť pristrek benzinu a vypinanie lpg nad cca 4500 otaock...a treba hladat serioznu dielnu...napr mpgas v HC ma dobre referencie...
Za 30 rokov spočítam na prstoch jednej ruky kedy všetky moje autá mali viac ako 4500rpm.
Kto takto dokáže vytáčať motor - dal by som ho verejne zastreliť pred naštartovanou V3S. :3c90: