Strana 1 z 1

Toyota Corolla E12 - zvuk mootora

Napísané: 14.04.2018 22:02
od používateľa zdravotnik3
Ahojte, dnes som nahral zvuk motora a zdá sa mi, že tam niečo buchoce a sú tam aj vibrácie. Chcem sa opýtať, či je to všetko v poriadku alebo je tam nejaký problém. Ďakujem.
Pre doplnenie - olej, filtre, sviečky vymenené, MAF vyčistené, otáčky voľnobehu 600RPM. Motor 3ZZ-FE, r.v. 2006, nájazd 235000 km
Prikladám video.

Napísané: 15.04.2018 16:39
od používateľa martincichy
Nevidim odkaz na zvukovy zaznam. Ale najcastejsie rapka vvti system.

V hlave valcov mas maly filter oleja. Skontroluj, vycisti. Zvykne to problem pomoct.

U 1.6 tky sa nachadza za alternatorom. 1.8 to ma tusim rovnako.

Dual vvti a valvematic to maju vyriesene horsie. Nutne rozoberat hlavu.

Motor je citlivy na pravidelne vymeny oleja. Ja menim kazdych 10 tis.

Pozri video

https://m.youtube.com/watch?v=ysGZI06WAr4

Napísané: 15.04.2018 17:37
od používateľa martincichy
Dakujem za link. Je to pravdepodobne problem klapky v sacom potrubi.

Tipujem uvolnenu klapku v sacom potrubi. Oprava jednoducha. Vid video

https://m.youtube.com/watch?v=ysGZI06WAr4

Alebo zozenies druhe sacie potrubie.

Napísané: 15.04.2018 18:00
od používateľa zdravotnik3
Ďakujem za rady. Vvt-i sitko bolo tiež čistené, takže to by som vylúčil.
Klapku v sacom potrubí predstavuje tento kus plastu?

[img]https://s18.postimg.cc/4g8lv7gs5/image.jpg[/img]

Napísané: 15.04.2018 18:15
od používateľa vlado10
Ahojte.To znamená že valvematic 1,6 nemá prístupný ten malý filter a treba demontovat hlavu? Nepomoze tam prestriedat olej 0 W 20 na prečistenie?

Napísané: 16.04.2018 04:34
od používateľa martincichy
Hlava sa nedava dole. Len ju treba zhora otvorit. Na starych vvti je to pristupne bez demontaze hluposti okolo. Trochu zavadzia alternator, ale filter je von za 1 minutu.

Ja som do dual vvti lial shell helix ultra 0w30 kazdych 10 tis km.

Na nase klimaticke podmienky je olej 0w20 newhodny.