Nekonecna dilema - nove auto vs repas vs...

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
dusanan
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 18.09.2021 12:54
Zdieľať na Facebook

Nekonecna dilema - nove auto vs repas vs...

Príspevok od používateľa dusanan »

Caute.
Som skutocne zufaly, kedze posledne roky som autam nevenoval pozornost, nemam absolutne ziandy prehlad, mam dejavu - bol icasy, ked som ludom radil a skladal PC, dnes netusim co by som kupil pre seba sameho. No stalo sa mi toto.
V roku 2012 som kupil novu Mazda 3 MPS. 2x vymenil rozvody a dnes pred 300 tisic km mi zacala dymit. Tak som ju zobral do neautorizovaneho servisu, kde este neprislo preco, zrejme turbo, mozno kruzky, ale odporucili generalnu oopravu. Cenu este neviem. Boli prekvapeny, ze spojka a prevodovka, ale aj turbo vydrzalo tak dlho.
Dilema spociva asi v tomto. Rodina s jednym dietatom, praca 80km od domu, plus behacky po meste, zena bude potrebovat s dietatom behat po skolkach, bez auta nemozne. Cize obavam sa, ze dve budu nevyhnutnost. Ja si uz nepotrpim na "luxuse", chcem pre seba len "blbuvzdorne" auto do prace, aby som nemal strach, ze mi ho obiju dverami, alebo potlacia naraznikom, a podobne. Skusim sformulovat to, co vidim ja, ako moznosti
A - repas sucasneho auta, ale zena s nim jazdit nebude (odmieta, tvrda spojka), neviem co pre zenu kedze tato mps moze sluzit ako rodinne auto pokial som za volantom ja, ale nemoze sluzit pre nu ako taxik do skolky, zaroven v ziadnom pripade s mps nebudem uz jazdit do prace (neekonomicke)
B - zbavit sa sucasneho, kupit nove rodinneho charakteru a pre moju pracu nieco lacne
C - tri auta mps plus zena plus moja praca mi uz pride prehnane
D - repas mps, predaj (ale repas kvalitny, moralne, nie podvod typu opravim to na oko a strelim)
Neviem, po pravde neviem, kedze ak korona bude takto blbnut, resp opatrenia, tak mi je rodinne auto zbytocne, pretoze nebudem mat s nim kam chodit a 5-30km do obchodu, podla toho ktory, na to take drahe auto nepotrebujem. Preto nedokazem stanovit ani rozpocet, pretoze nemam prehlad, myslel som si, ze napr vw polo (podla mna pre rodinu male, ale zaroven sa zvacsuju takmer na velkost Golfu), stoji 10-12k max, a niekto sa ma snazil vyviest z omylu, ze min je 18k. Uprimne, nemam rad VW, ale Mazda nema servis na Slovensku (ak ma, prosim dajte mi vediet kde), cize asi takyto prehlad mam.
Ozaj, manzelka chce automat, co je super super komibnacia s maly mlancejsim autom na jej nizky dojazd. Povedal by som ze mozno elektromobil by bol vhodnejsi, kedze by bol takmer vylucne jej, a jej dojazd by nebol nad 40km radiusu od domu, je to automat, vedela by tankovat v noci "super super nocny lacny prud" (o ktorom si myslim svoje, ked elektromobil bude mat viac ludi).
Pride mi to, ze tak ci onak, lacne to nebude, kedze nerad by som isiel do, parafrazujem servisaka, ktory mi navrhol GO mps "kupite si za 5-8 tisic auto, a do servisu date 3-5tisic" napr, Taliansky dovoz, pripadne rovno od SR/CZ.
MPS verim, pretoze som s nou nebural, nikto ju nepolepil z dvoch kusov, naozaj nechem riskovat dat isofix sedacku do niecoho, co nebude mat svoju deformacnu zonu pri moznom naraze a podobne.
Hypoteticky, ak by repas mps stal 10 tisic (moj z brucha odhad), teraz moze mat hodnotu 2 tisic? tak dosiahnem nieco kupou auta "rodinne" za 12k? Sakra - a zas, motam sa. Neviem sa vymotat, skusim myslienky dat do bodov, co "potrebujeme"
- zena automat pre taxik dieta
- spolocne rodinne (za volantom ja, automat by ma potesil, ale nie je nutnost)
- mne crep do prace.
to spolocne rodinne by mohlo sluzit aj zene taxik dietatu, ak by nebolo zbytocne velke, ona by ho mala cez tyzden, ja cez tyzden svoj crep, a potom ak oaptrenia dovolia, vikendy vylety (neboli sme na vylete/dovolenke cca 5 rokov, takze naozaj sa mi tazko vidi do buducnosti).
Kazdopadne, je mi luto tej mps, pretoze nove auta maju divne motory, take 8 az 10 decove s biturbami bikompresormi a podobne. To mi naozaj nepride ako odolne auto po mechanickej stranke. Napr na spotrebe mps, kultivovanou jazdou, nie dochodca, nie ponahlam sa, mam cca 8.5L/100km pricom mazda udava 9.5 (setsakramensky sa vyhybam mestu). Take rodinne by mohlo mat, neviem, kedze vidim len papier, ale odhadujem 6? cize 2.5L navyse pri mps, zb rucha odhad rocneho najazdu 15 tisic (mps ma priemerne 32000 rocne a to 1.5roka som dal len 15000), tento benzinovy rozdiel je cca 2.5*150=375L=500-600eur. plus pneumatiky, "servis" mimo oleja a olejoveho filtru (na mps mi odisiel len alternator a volnobezka, dokopy mozno 500eur), ale ani podvozkove suciastky nie su lance na mps, a nenavidim ju nicit na nasich cetach.
Hm, kto sa docital az sem, ma moj obdiv a asi by som ho mal pozvat na pivo/kavu/kofolu/caj/pizzu..
cenovy limit nemam, ale nie som milionar, nemam preto, elbo ak dam napr 12 tisic, tak za 14 mozem mat diametralne odlisnejsie moznosti, no obavam sa, ze viac ako 16-17 dat do auta mi je proti srsti (mps ma naucila, ze to bola zla kupa, dobre auto, ale peniaze uz nezarabam tak lahko ako za mlada), lenze kedze sa tlacia peniaze na pocitacoch centralnych bank, tak obavam sa ze som zaspal dobu a tych 16-17 by som musel posunut na cca 20 co by bol jeho ekvivlanet z pred 2 rokov (okrem inflacie asi aj tie cipy a podobne politiky)...
hm, preco som musel dostat taku povahu, ze nad vsetkym rozmyslam. Snaha najst idealne riesenie jednym tahom je bolehlav.
Dakujem za kazdy tip.
Dusan

PS: precital som si desaitky tem, mnoho ludi ma podobnu dilemu, no nedalo mi to postazovat sa vo vlastnej teme...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Uprimne, nemam rad VW, ale Mazda nema servis na Slovensku (ak ma, prosim dajte mi vediet kde), cize asi takyto prehlad mam.

Mazda ma siet autorizovanych servisov, tam musia opravit uplne vsetko ; plus nieco na sposob www.japonec.sk by tiez malo s prstom v zadku poradit s opravou MPSka, ktore snad bolo najkazivensie zo vsetkych motorov vratane 2.3i Miller este v Xedose9.



>> Hypoteticky, ak by repas mps stal 10 tisic (moj z brucha odhad), teraz moze mat hodnotu 2 tisic?

v ziadnom pripade nikomu nezaplat "desinu" za opravu MPSka. Ak bude treba vymenit turbo, vymenis ; ak bude treba motor, opravis. V obidvoch pripadoch je desina strasidelne vzdialena. Ostatne myslienky su aj upratane aj roztrusene, ale nie si uplne mimo podla mojho nazoru.

Zaujala ma jedna vec: "mps ma priemerne 32000 rocne" co je DOST VYSOKY najazd. Mozno si posledne dva koronove roky jazdil menej cim by typicky rocny najazd este vyskocil vyssie, mozno rovnako ako predtym... ale je to furt vela, uz len ten najazd 160km do roboty je pecka. Co ma zaujalo : volakde medzi riadkami si napisal elektrom0bil.

Podme na to takto : 32.000km rocne pri spotrebe 8 je okolo 3.300 eur na palive samotnom (32.000 deleno 100 x 8 krat 1.3 eura priemerna cena za liter pocas casu). To je vcelku slusne vela penazi. Vyzera to tak ze elektro ti nie je absolutne proti srsti :

1) uvazujes o nom, priamo si to napisal
2) velkostou zodpovedaju mazde3 alebo su este vacsie
3) zrejme byvas v rodinnom dome (veta so superlacnym prudom)
4) vyzera to tak ze prilis casto nejazdis superdlhe trasy 500km+ aspon si nepisal
5) do tvojho najazdu 80km jednym smerom do roboty, o X hodin 80km naspat sa vojdes - ak nahodou mozes v robote nabijat, UPLNE si vyhral.
6) pani manzelka s <40km jazdami je absolutne najlepsi pripad pre elektro
7) bezvyhradne splnaju poziadavku automatu
8) vyzera to tak ze neuvazujes len s jedinym vozom v rodine
9) situacia na trhu OJAZDENYCH elektrovozov je diametralne odlisna oproti situacii 2-3 roky dozadu : ukrutne lepsia
10) elektro je kvoli optimalizacii spotreby velmi vhodne na kludnu jazdu, ziadne zurive pretekanie s penou na papuli

pri prevadzke elektrovozu so spotrebou povedzme 22kWh/100km celorocny priemer by si zozral 32.000km / 100 x 22 x 0.13 = 915,-eur co je zhruba 2.400 eur usetrenych na palive. Ratal som klasicku cenu 0.13 eur/kWh, nie ziadne superlacne nocne prudy.

Byvas v rodinnom dome, mozno mas solar panely na streche, ak nemas mozno uz prisiel ten cas (teraz je draha doba, realna navratnost komercnych rieseni kvoli vyssim cenam vsetkeho moze byt okolo 13-15 rokov, doteraz to bolo 8-9 rokov). Havarijne poistky na elektrovozy su vyrazne drahsie nez na spalovaky takze tam sa nieco zmaze z uspor za palivo AK mas havarijku (ja osobne som nikdy v zivote nemal).

Zaroven by ste si s manzelkou mohli optimalizovat jazdy - ak pojdete nieco kratke tak bzučiakom, ak pojdes k slanej vode v lete 1050km alebo k svokre 400km jednym smerom tak vrčiakom lebo ti vytecu nervy z elektroblbiny a hodin prestojov na nabijackach po ceste (a problemov s nimi).



Dva ceske kanaly s elektrovozmi a elektrofanatikmi :
https://www.youtube.com/c/Teslacek
https://www.youtube.com/c/ElectroDad

ak mas naladu a cas, kukni, jedna sa o tvoje peniaze. Male krpatince VW UP, ID.3 neber a ani nie su ojazdene v zaujimavej cene. Pod kuknut na najvacsiu temu na tomto fore elektromobil-t75685-11730.html kde ti Martin Nagy (nagyvodrazka) dokaze povedat nejake pozitivne informacie lebo uz druhy rok vlastni a jazdi prakticky vyhradne Nissan Leaf prvej generacie - s tragickym dojazdom okolo 130km dohromady co tebe v ziadnom pripade nestaci, ale take auto ti neradime kupovat. V tej teme je vela negativizmu, HLAVNE ODO MNA OSOBNE PRETOZE PRE MOJE POUZITIE JE ELEKTRO ZATIAL TOTALNA KRAVINA, ale pre tvoje pouzitie by sme nasli zopar vhodnych a --RELATIVNE-- CENOVO DOSTUPNYCH modelov napriklad

- Nissan Leaf druhej generacie, realny dojazd okolo 250km, v zime furt nad 200 dokial nebude -30 stupnov a nepojdes 140km/h

- Hyundai Ioniq

- Kia Soul EV

- mozno nieco ine, teraz ma nenapadne

samozrejme vsetko pod 20.000 eur, neriesime ziadne superdrahe veci. Ak nechces polozit ~17.000 do auta, mohol by si kuknut aj Toyota Auris hybrid kombi, prerobit na LPG a jazdit na tom 32.000km rocne. To uz ma obrovsky vyznam.

Pri vsetkych vypoctoch LPG a Toyoty : medzimesto zajazdis za 6 litrov, povedzme 7 litrov LPG. 32.000km rocne teda mame 32.000 / 100 * 7 * 0.6 = 1350 eur co uz nie je daleko od nakladov elektrovozu (spominali sme ~900 eur pri beznej cene elektriny).

Ak by si nedajboze v robote mal moznost nabijat, osem hodin co tam stojis z obycajnej zasuvky cez 3kW (240V, 16 amp = 3840W) spravi zazrak. Je to 25kWh energie. Mozno ste moderni a uz nejaku nabijacku mate, mozno mate vonku nejaku zasuvku (garaz, pristresok, cokolvek), hovorim netreba ziadne vesmirne stanice, uplne obycajna zasuvka 240V a je to. A ked nic nemate, zrejme si mozete zobrat dotaciu na to aby ste vybudovali nabijacie miesto pre elektromobil cim by ste to mali prakticky zadarmo.

No, pod do hentej linkovanej elektrotemy, pokvákaj s lepsimi nez som ja :) V kazdom pripade nezabudnut ze pri jazde na LPG sa uz nakladmi na spotrebu pohybujes nebezpecne, nebezpecne blizko k jazde elektromobilom. Zaroven, auto nie je len spotreba, napriklad drahe havarijne poistky mozu ekonomiku prevazit v prospech LPG. A keby aj nie, maly vyber elektroaut v porovnani s relativne velkym vyberom spalovakov ktore idu na LPG by to tiez mohlo.

Ak nechces za auto vysolit 16000-18000 eur, tak mame problem, pod tuto hranicu nie je vhodne elektro s dlhym dojazdom. Martin Nagy urcite namietne ze prva generacia Leafu (ktora podla mna stoji prilis vela vzhladom na vek, uroven techniky - degradujuce baterie a priestorovost) s dojazdom 120-140km podla zrasovanosti baterii je uzasna vec pre tvoj dojazd 80km, ale... podla mna absolutne nie je. Staci jedna zima a bude sranda, staci ze sa nemozes nabijat v robote pocas dna a cesta sa ti predlzi z 1.5 hodiny denne na skoro 2.5 hodiny lebo budes musiet niekde na nabijacke stravit 3/4 hodinu... proste moj nazor je nebrat akekolvek auto s dojazdom 150km, to je sprostost. Ked pohladas nieco s 200-250km, to uz zacina vypravat inu muziku ale bohuzial za inu cenovku.

Ked chces do auta pichnut <12.000 eur, tak potom je elektro absolutne mimo hru. Za tie prachy nedostanes nic rozumne pre tvoje pouzitie. Pod desinu semtam kupis Leaf, pre manzelku na 40km trasy by vyhovoval.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7140
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

1. Generaciu Leafu si nekupuj, mne postačuje iba pre ideálne orientovanú polohu mojho bydliska.
Baterka degraduje rychlostou 1,6% na 10 000km.

Mp3 ti dobre radí Leaf 2. Generaciu lebo má vyrazne lepší dojazd a velmi dobrú samodiagnostiku, cez 7 eurovú apku v telefone si dokážeš skontrolovať prakticky vsetko čo dokažu autorizaky.

Aj Ioniqe je dobrá volba, je technicky vymakanejší ako Leaf ale nieje tak diagnosticky uživatelsky privetivý.

Ak sa rozhodneš pre EV budeš mať spolahlivé, tiché , pohodlné vozidlo. Budeš potrebovať wallbox na branu, bude ti stačiť aj 150 eurová prenosná 3,7kw nabijacka.
Bolo by dobré aby si si dal namontovat fotovoltaiku a treba prejsť do Magny a zriadit si tarifu E-auto. Po 22:00 budeš mať KWh za 8 centov.
Pri dostatočnom nájazde más dobrú šancu na návrat kúpnej ceny auta na ušetrenom palive.

Malá drobnosť racej neparkuj v garáži, ja parkujem pred branou. lol
dusanan
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 18.09.2021 12:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dusanan »

Vdaka pani za reakcie, predtym nez si utriedim myslienky skusim to nasurnejsie
mp3turbo - cize tu mps ako radi servisak "ked uz bude motor vonku" tak drzat sa pri zemi, a radsej nerobit nieco generalne motora a prevodovky, ale ak to odide, tak potom? Hm, aj ked toto je otazka skor na niekoho kto ma krystalovu gulu a vie co JA chcem od zivota :)

Martin, sranda, vobec som nechel ist do EV, to nebol zmysel temy, ale ked tak nad tym rozmyslam, nechem to zahodit len z predsudkov, aj ked neviem si to predsatvit. lebo ja to mam 80km do roboty, pocas roboty dam 50-100km mestom, potom 80km domov. Nevadi mi jazda 90kmh dialnicou. tak chodim aj s MPS. I ked tam mam vzdy pomerne lacnu volbu ist "neobmedzene" (lacnu = pokial ma nenameraju, co sa mi s nou stalo len 1x v zivote, verte ci nie, naozaj som isiel a meskal k lekarke, no tych 5-10minut by ma pockala, moja chyba).
mam taku laicku otazku, co je lacnejsie ? 2x EV auto s dojazdom 150km, alebo 1x EV s dojazdom 300km ?
A preco nei v garazi? taky luxus si nemozem dopriat priestorovo (vysoka cena), ale pristresok planujem. Ale za branou - pred nou nemam kde.. hranica pozemku hned s ulicou.
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Pozri, mpsko si zodral/vypoužíval. Predaj to, hoď to trebars aj na autoscout. Tu tie inzeráty stoja úhorom a pochybujem že nejaký maník sa pustí do 6 litrovej generálky aj mimo motora.

Žene kúp jazdenku auris ts hybrida
Sebe yarisku, swifta, mazdu 2 alebo možno aj 1.6 hdi tdi/ 1.6mpi na lpg
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7140
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

EV-Hybrid by bol teoreticky rozumná volba , ale osobne sa mi nepáčia, je to ako,, Srať a Malovať,,alebo ako ,,švajčiarsky nožík ,, máš tam všetko ale prakticky nič použitelné.

Hybridy sú zložitejšie a naročnejšie na udrzbu ako EV. Ale pre tvoje potreby by bol asi vhodný.

Nové EV sem tam pri nabijaní začne horieť takže by bolo rozumnejšie parkovať pár metrov od baráku.
Ale ak kúpiš 2-3r starú jazdenku, tak si v pohode, tam už by sa výrobné vady dávno prejavili.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> EV-Hybrid by bol teoreticky rozumná volba , ale osobne sa mi nepáčia, je to ako,, Srať a Malovať,,alebo ako
>> ,,švajčiarsky nožík ,, máš tam všetko ale prakticky nič použitelné.

netrep :) hybrid moze hocikedy ist 1300km na benzin a nezadycha sa a nemusi kazdu hodinu a pol vystavat hodinu na nabijacke, nemusi mat sedem kariet, trinast aplikacii pri jazde do posratej Juhoslavie a nemusi nikomu vyvolavat ze halo prosim vas stojan nefunguje.




>> ja to mam 80km do roboty, pocas roboty dam 50-100km mestom, potom 80km domov.

jaaaaaaaj tak toto sme doteraz nevedeli. To mame uhrnom az okolo 250 kilometrov denne a to uz moze byt lahky pruser. V zime, s kurenim, s elektrom, no teda ziadna sranda - to potrebujes elektrovoz ktory najazdi az do 400km (lebo v lete 400km, v zime 290km) a takych je strasidelne malo a v ziadnom pripade nestoji 12.000 evra.


>> mam taku laicku otazku, co je lacnejsie ? 2x EV auto s dojazdom 150km, alebo 1x EV s dojazdom 300km ?

prva moznost.
Pretoze je morda s niecim takym žiť s vyhovuje to len uzkej skupinke ludi - takym ktori prilis nejazdia do vedlajsieho okresu.
Elektrovoz ktory dojde 350km daleko je uz proste vysoka trieda, prakticky najvyssia trieda co je sice strasidelna hanba, ale vitajme v realite. Takato masina sa da normalne pouzit v realnom zivote a preto NEBUDE mat zaujimavu cenovku okolo 12-15.000 eur, taketo stroje ojazdene stoja tak od 20.000 skor zrejme od 23.000 eur, nove 45.000 eur so stastim, skor tak 55.000 eur.



>> Inak MP3 to s tou spotrebou ratal trochu pesimisticky. Ja mám realnu priemernú spotrebu 13kwh/100km

ale ty jazdis 54km/h medzi dedinami. Autor tejto temy bude jazdit po dialnici ; take elektro este nevymysleli co pojde V ZIME S KURENIM A ZMRZNUTYMI BATERKAMI za 13 na dialnici... nezabudneme povedat ze Martin ma na Leafe dorabane NAFTOVE kurenie, hadajme preco.

Trinast je ekvivalent 1.9tdi "styri litre a neda sa viac nech robim co robim, uz som aj prives tahal".
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7140
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

,,,netrep hybrid moze hocikedy ist 1300km na benzin a nezadycha sa a nemusi kazdu hodinu a pol vystavat hodinu na nabijacke, nemusi mat sedem kariet, trinast aplikacii pri jazde do posratej Juhoslavie a nemusi nikomu vyvolavat ze halo prosim vas stojan nefunguje.,,,,

Súhlasím s tým že je v aktuálnom prípade vhodným riršením.

Mne osobne sa nepáči len preto že degraduje všetko čo je na EV dobré.
1. Náročný na udržbu podobne ako spalovák.
2. Spotreba je podobná ako má spalovák
Čiže stráca ekonomický zmysel.

Asi by som uprednostnil LPG pred EV-Hybrid.
:4012:

Medzi dedinami nejazdím primárne 60, úplne normálne držím rychlosť kolóny. Keď sa za mna zaradí auto idem 90 tak aby som ho nebrzdil. Ak ma prebieha pri takejto rýchlosti porušuje pravidlá cestnej premávky a je to jeho problém.

Pri trvalej jazde do 60km/h by som mal priemer na 11kwh/100.
Ak sa nebudeš po dialnici rutiť 130 tak to nebude 22kwh/100.
A kedže značná trasa sa bude jazdiť prave po meste 50kou priemerná spotreba bude určite hlboko pod 20kwh/100.
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Neviem ako je to s pohodlnosťou zadávatela ale mne časom začalo vadiť aj LPG.
Chodil som len na slovnaft eco+ no čerpačky sú štýlom zavolajte obsluhu.
Iba na 2 v mojom okolí som si mohol tankovať sám. A 35l nádrž čo som vyplieskal za 300km bolo únavné čakať 20 minút na obsluhu.
Aj keď dojazd s benálom bol super cez 900km presadol som na malý benziňáčik so 40l nádržou.

Ak by dostavali lpg stanice autonómne samoobslužné, asi by som sa opäť vrátil k lpg a nevadil by mi ani nový duster 1.0 na pľín. Najlepšie s 2.0 motorom ako na mimoeurópskom trhu
dusanan
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 18.09.2021 12:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dusanan »

Problem tych mensich aut ako je Mazda 2 a podobne je, ze detsku sedacku tam nenatrepem, a ak ano, vpredu je nemozne sediet. uz do 2019 vw pola (co som si musel pozicat, ine som moznost skusit nemal), to bolo tak, ze sedacka spolujazdca mala do 10cm na kolena, cize bolo nepouzitelne miesto spolujazdca. Za sofera som tu detsku sedacku nemohol dat ani v Mazde 3 a to mam 180cm iba. Tj, sedacka proti smeru jazdy, ktora je bezpecnejsia nez v smere jazdy, do 4 rokov veku dietata, cize este 1 rok v mojom pripade (a dalsie dieta v tomto state resp v EU rozhodne nechcem)..
A kedze v automobilke si myslia, ze STREDNE sedadlo vzadu je nepotrebne, resp ono to miesto ani nie je, podla mna, tam by sedacka branila obom prednym sedadlam, lebo auta su prilis uzke v interieri. Aj ked podla mna paradoxne stred zadnych sedaciek je najbezpecnejsie miesto vseobecne, pre dieta. (bocny naraz a deformacna hmota, alebo prevratenie auta a odstrediva sila). Ale tam nie je isofix (aspon nie v beznych autach)

EDIT:
dal som do googla autoscout, a naslo mi tento clanok
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... jazdeniek/
V skratke, mam stare auto, ktora stupa na hodnote, teoreticky (ta mps), lenze ona je specificka, ze som ju zodral, cize ona na hodnote asi nestupla, alebo ano? Tj, ak ju predam, obavam sa, aby som neurobil "kupil draho predal lacno" a potom si priplatim na bazarovom aute, pretoze vseobecne stupla ich hodnota (vid clanok) aj ked tam sa polemizuje ze skor naftaky idu hore, a benzinaky o nieco menej, ale predsa hore.
Pokial ale isli hore aj nahradne diely do mps, tak aj oprava bude znacne drahsia, bez napr napr koronou.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

o priestore so mnou tazko diskutovat, poslednych 15 rokov som mensi voz nez Sharan nemal (a s nim som jazdil sam do roboty, 99.9999% mestskych jazd). Ano, stred vidim aj ja ako uplne fajn pre dieta.

Co sa tyka dogabaneho MPS : bud to predas poje-kazene s obrovskou stratou, alebo sa to posnazis nejako vyriesit a potom predat, co bude problem sam o sebe lebo... MPS. Kazdy vie ze sa seru, je to obrovsky objem pre slovenskeho sudruha, zvlastne auto, designovo neprilis oblubene, proste je to "nechcený najdúch". Sam mam podobne auta tri ba vlastne styri, keby som ich chcel predat tak bude veeeeeela sprostych slov kym by odisli.

Zisti co sa pokazilo. Hladaj alternativy mimo autorizovaneho servisu, nemas sancu kupit novy motor alebo nove turbo. Pozeraj vrakoviska, rozpredaj havarovanych aut na bazosi, myslim ze si z okolia Bratislavy takze nieco aj v Rakusku kuknut na willhaben.at... neries teoreticke situacie teraz ked nemas v ruke co je pokazene a kolko by to malo stáť. Az potom sa budes moct pozret na pomer k cene ojazdeneho funkcneho auta ktoru lahko najdes v inzeratoch.

Teraz ries co kupis namiesto toho. Naftove/LPG auticko v hodnote okolo 8000 az 13000 eur, ktore bude jazdit o 1000 az 1500 eur lacnejsie nez sucasny benzin a radovo o 700 az 1400 eur drahsie nez elektro ? Pricom keby si chcel kupit elektro, budes potrebovat 18.000 eur cize ten rozdiel co usetris na palive sa ti MOZNO vrati za 5-8 rokov vlastnictva, ak nenastanu na elektre nejake drahe opravy co nikto nevie vyriesit ?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
dusanan
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 18.09.2021 12:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dusanan »

Tu MPS riesim polemizujem z dovodu, ked mi servis zavola a povie vysoku sumu, aby som bol dorpedu nejak v obraze, co urobim dalej. Ak mi povedia, ze repas turba 600, kruzky v motore 500, cize za 1200 ju mam na 1-2 roky, tak to sa mi oplati "dodrat" (tipujem)
Len sa obavam, ze bez 2 aut sa nezaobidem, takze celu demu som zle zacal, mal som tam napisat, ze hladam 2 auta :)

Je mozne za 4-5 tisic eur kupit "pracovne" auto ? (raz rocne aby obralo rodinu do HR, pripadne do tatier kam EV nedociahne(?))

A pre zenu EV ? Ale tam pod 18500 eur som nic nenasiel.. a to dokopy by som bol na 23000eur, pricom v teme som zadal kolko? 10? 12?15? Cize nechem vas motat okolo, lebo potom o dva dni tu budem pisat ze chcem 4 auta a mam limit stotisic.. Ide mi skor o to, ze ak sa do 15 tisic nezmestim ani s 1 EV, a potrebujeme 2 auta, pricom MPS je na odpis (a aj tak hrozna blbost denen chodit 210-250km), tak najekonomickejsie bude prihodit znacne nad svoj limit a mozno nejakymi trikmi si to EV na seba zarobi pomocou FVE..

Cize ak sa da, comu verim ze da, kupit nezodrane auto na LPG za 4500eur napr, s tym ze uz do toho nemusim dat viac ako 500eur na servise, chce to extremen stastnu ruku? Potom by som mal pracovne vybrane a vedel by som sa sustredit uz na nejake spekulacie o EV.. aj keby je za tych 18000eur.. lebo zene tazko najdem "automat" spalovaci za 10tisic, s tym aby som mal istotu ze sa nepokazi a nedam do toho 3000eur na prevodovke alebo inde..

NEVIEM avsak, co vsetko sa moze na EV pokazit, preco maju tie 4 rocne EV tak maly najazd? Kolko stoji buchnutie naraznika, dveri, co sa tam moze poskodit, to moze totalne zabit celu ideu EV a kilowwathodin zo slnka zadarmo...
dusanan
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 18.09.2021 12:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dusanan »

Pozeram ze "nejake" EV sa da zohnat uz od 12500 - ale prva generacia leaf
https://www.autobazar.eu/nissan-leaf-el ... 83050.html
ta tretia generacia 3.zero je za 18500..
cize 6 tisic navyse.. tato prva generacia leafu za 12.5k by vedela dojst 50km od domu? a naspat? ale zas rocnik 2015 = 6 rocna bateria, to za 18.5k je rocnik 2018 = 3 rocna bateria.. (mozno aj lepsia generacia?)
Da sa to chapat aj tak, ze ta gen3 leaf by za dalsie 3 roky padla z 18500 na 16500 (samozrejme podla najazdu) ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

======================
=====================
====================
===================
==================
=================
================
===============
==============
=============
============
===========
==========
=========
========
=======
======
=====
====
===
==
=

ja by som navrhoval nepokracovat v tejto teme a plne sa presunut do tej "agregovanej" elektromobilistickej pretoze je v tom bordel. Roztrhane.


======================
=====================
====================
===================
==================
=================
================
===============
==============
=============
============
===========
==========
=========
========
=======
======
=====
====
===
==
=

prekopirujem veci tam, odpoviem.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Napísať odpoveď

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných