Strana 1 z 2

Suzuki 1.4 Boosterjet - palivo

Napísané: 04.10.2019 14:20
od používateľa stanislav99
Dobry den, stal som sa majitelom modelu SX4 S-Cross s motorom 1.4 Boosterjet s automatickou prevodovkou.

Staci do tohto motora tankovat obycajnu 95ku alebo radsej premiovy benzin?

Ako casto kontrolujete hladinu oleja? Pozorujete niekto nejaku spotrebu oleja alebo tieto motory olej nezeru?

Za odpovede dakujem!

Napísané: 04.10.2019 18:25
od používateľa tucantoco
Myslím, že tam postačí normálna 95ka, ak chceš mať pocit, že chceš pre to aj niečo spraviť lepšie, meň častejšie olej a lej vif do benzínu. nič viac mu netreba.

Napísané: 04.10.2019 19:59
od používateľa stanislav99
Dakujem, inak je pravda, ze tieto motory nemaju EGR ventil? Ak ano, tak by sa sacie ventily nemali zanasat karbonom, alebo sa mylim?

Napísané: 04.10.2019 20:01
od používateľa pepo64
"prémiový benzín" to je pre Boha aký?Ak máš pre daný motor predpísaný 95 tankuj 95, čo si myslíš že sa stane ak natankuješ 98 alebo 100 oktánový benzín?Nič!Akurát to viac zabolí tvoju peňaženku.

Napísané: 04.10.2019 20:10
od používateľa stanislav99
Myslim, ze vacsine ludi sa nemusi vysvetlovat co znamena premiove palivo. A spravne, preco vyrobca udava v prirucke, ze staci tankovat klasiku 95? No lebo ak by bolo potrebne tankovat to premiove palivo s okt. cislom 98 a viac, tak by to napr. odradilo zakaznikov ku kupe takeho vozidla.

Napísané: 04.10.2019 20:47
od používateľa pepo64
Tak čo je to to "prémiové palivo"?Ak máš v príručke od auta napísané 95 tankuj 95, ak tam bude 98 tankuj 98, ak 100 tankuj 100, na tom nič prémiové nie je.Čo si myslíš že za 1,3 eura natankuješ rovnaký V-power racing ako tankoval Niki Lauda alebo Schumacher do F1 keď vyhrávali veľké ceny?

Napísané: 04.10.2019 21:01
od používateľa Moonshine
Ludia, čo by sa stalo, keby ste si prečítali aj manuál k autu večer miesto fb?

Nie, olej nezvyknú spalovať. To nieje gruppa.

Napísané: 04.10.2019 21:14
od používateľa autolaik
Asi mas uz nacitane ceske suzuki forum a chces aj tu o tom rozprudit debatu. Aj tam to bolo v tom style ako tu... za mna,a to som pisal aj tam radsej 95 a ked uz velmi chces tak aditivum napr vif. Aj ked,podla mna je to vsetko zbytocnost. Egr nema 1,6 vvti, oturbena 1,4 ho myslim ma

Olej nezeru,ale par ludom sa stalo ze ho zacalo vytlacat cez tesnenie von

Napísané: 04.10.2019 21:17
od používateľa stanislav99
Praveze som necital velmi o tom na inych forach, ale to, ze EGR nema som na cz fore postrehol ale neviem ci to je pravda.

Napísané: 04.10.2019 21:26
od používateľa vsevetko
Pre všetky priamovstrekové motory platí poučka, ktorú excelentne zhrnul užívateľ Sparing1
Tieto agregáty nie sú vhodné na krátke jazdy a trasy, tzv. poskakovanie po meste s nezahriatym motor, častým studeným štartovaním a pod. z hľadiska koncepcie vstrekovania. Motor vždy pred využívaním výkonu dobre zahriať, snažiť sa tankovať palivá s nízkym obsahom balastných látok, živíc atď. Treba mu dopriať výmeny oleja každých 10-12tkm najneskôr z dôvodu udržania jeho vnútornej čistoty spaľovacieho priestoru (hlavne voľné nezatuhnuté piestne krúžky a drenážne otvory na stieraku). Tiež je dôležité meniť sviečky najneskôr pri 50-60tkm, hoci predpis píše 2x toľko.
A čo hlavne by som zdôraznil, nepodtáčať, nejazdiť v nízkych otáčkach a hlavne nesnažiť sa svižne akcelerovať z nízkych otáčok, napr. dupnúť do plynu pri trebárs 2000ot.min a zaradenom 4,5,6 pr. stupni.. pri niečom takomto sa tento motor zaje*áva karbónom a úsadami neuveriteľne rýchlym tempom. Skrátka nebyť klobúk a pokiaľ chcem svižne akcelerovať, tak vhodne podradiť aj napriek tomu že ten motor má síl dostatok aj v nižších otáčkach.

Napísané: 04.10.2019 21:31
od používateľa autolaik

Napísané: 05.10.2019 09:20
od používateľa Sparing1
stanislav99 napísal: inak je pravda, ze tieto motory nemaju EGR ventil? Ak ano, tak by sa sacie ventily nemali zanasat karbonom, alebo sa mylim?
..klasicky EGR ventil určite nemá.. No na 99,999% je aj u tohto agregátu filozofia EGR riešená skrze prekrývanie výfukových a sacích ventilov (tzv. vnútorné EGR), totižto zatiaľ je to jediný pre automobilky jednoduchý a ekonomicky prijateľný spôsob ako sa u benzínových priamovstrekov dá redukovať obsah NOx (samozrejme so všetkými negatívami ktoré to so sebou prináša).

Napísané: 05.10.2019 09:37
od používateľa stanislav99
Dakujem za rady a nazory, na tom cz fore je to celkom logicky rozpisane a podla toho sudim, ze klasicke palivo 95 bohate staci, max. raz za cas tam natankovat nieco lepsie.

Napísané: 05.10.2019 09:50
od používateľa mhlavaty
Každé riešenie má klady a mínusy.Priamovstrek má určite svoje plusy,ale v princípe je to nepomerne zákernejší agregát než diesel,o tom už svoje vie nemálo ľudí.Otvorené sanie,vrstvené plnenie valcou,časovanie rozvodu a x vychytávok je fajn do prvej závady,hoci aj iba vo forme pomykávanie alebo drobných anomálií.Začína nekonečný kolobeh opravovní,ojedinele nekončiace mykaním pliec.Použitelných rád na riešenia konkrétnych problémov je nula,zložitosť menežmenov ani nedáva šancu poskytovať pomoc,autorizáky opravujú už výlučne nahrávkami softov (a potom sa uvidí)

Tú citáciu čo dal vševetko si treba prečítavať vždy pri raňajkách,ale i tak ju v zásade nie sú schopné dodržiavať ženy vonkoncom,muži iba časť.Prinútiť sa jazdiť vo vyžších otáčkách znamená si zhoršovať mierne pohodu v aute,takže valná väčšina týchto aut dlhoveká určite nebude.

Napísané: 05.10.2019 20:02
od používateľa hjundai
Napíšem ako to robím ja... Palivo obyčajne, vif stále,olej dexos 1 gen2, výmena čo 9000km, predohrev motora... Karbonu sa beztak vyhnúť nedá... Suzuki nerobí kraviny typu 100 čid poel a vrstvenie zmesi takze kľud....