Strana 1 z 2

Suzuki Swift 1.3 2006 - kontrolka motora

Napísané: 09.09.2019 08:38
od používateľa mixael27
Dobry den. Svieti nam kontrolka motora, diagnostika vravi, ze zmes je prilis bohata/chudobna raz tak, raz tak. Bol uz v dvoch servisoch, bez odstranenia problemu. Jazdi na tom sestra s dietatom. Boji sa ze ostane niekde vysiet na ceste. Vedeli by ste mi poradit, co moze byt problem? Alebo nemal nahodou niekto podobny problem? Lamda sondy su nove, predpokladalo sa ze to moze byt pricina, ale nepomohlo. Po vymazani chyby sa objavi niekedy po 200km, niekedy po 10 km... Dakujem za akukolvek rozumnu radu.

Napísané: 09.09.2019 08:54
od používateľa mhlavaty
Trocha škada peňazí za sondy,hoci ak mali aspoň tých 150 tis tak je výmena ok aj keby boli v poriadku.Jednak spomalujú,jednak sondy na seba hravo zarobia v spotrebe.
Tu je evidentne problém v menežmente motora,sondy prakticky nevedia pracovať,sú odkázané na dobrý stav spalovania.Toto je vždy a zásadne o tom istom,nesedí pomer palivo vzduch,sonda pre svoju prácu potrebuje základný pomer 14,7:1 Takže hladať či je paliva alebo vzduchu málo/vela.Netesnosť sania a prilahlých hadičiek,vynechávanie zápalov,nesprávne rozvody,kvapkajúci vstrek,zlý tlak paliva je toho dosť čo kecá do výsledku.Ale kým motor nevyprodukuje základné emisie tak aby zbytkový kyslík vo výfuku zodpovedal,sondy sa vykašlú pracovať.Oni neriadia základný menežment,oni iba umožňujú prácu katalizátora (ochudobńujú a obohacujú zmes inak kat nepracuje)
Ak sú sondy tri a viac káblikové,tak nutne musia mať funkčné vyhrievanie,inak sú tam na ozdobu ako štuple.

Napísané: 09.09.2019 13:09
od používateľa Moonshine
Kolko má auto km?
Aký servis bol robený do teraz?
Je tam inštalované lpg?
Ventily pracujú spravne?
Nejake info pridajte

Napísané: 09.09.2019 16:18
od používateľa martincichy
takisto je veľmi dôležitý stav výfukovej sústavy. výfuk musí byť tesný. často je problém v samotnej pružnej spojke výfuku - vlnovci. skontrolovať tesnosť výfuku.

Napísané: 09.09.2019 16:36
od používateľa mixael27
dakujem kazdemu za radu. doplnim nejake info. na aute sa pred rokom a pol zadrel motor, tak sa vymenil za druhy, potom to slo bez problemov. auto moze mat svojich okolo 150 tis km. servis bol robeny v neautorizovanom servise, to riesila sestra cez jedneho znameho. po tom, co sa zacal objavovat problem, jej v servise poradili, aby tankovala drahsi benzi. LPG v aute nieje, ventily nepocut klepat. tento problem sa zacal objavovat 2tyzdne od vymeny oleja. Hodim este nejake foto z diagnostiky.

Napísané: 09.09.2019 16:38
od používateľa mixael27

Napísané: 09.09.2019 16:39
od používateľa mixael27
Obrázok

Napísané: 09.09.2019 17:11
od používateľa hjundai
Ale stále chýbajú všetky informácie typu: koľko km má daný motor? Rozvody predpokladám reťaz ale aj tá može byť "vyťahaná", sviečky, káble, škrtiaca klapka, cievky, tesnosť sania, výfuk... chyba môže byť aj sporadická mne napríklad blbne elektrika pri vlhkom počasí, stačí niekde odizolovaný kábel blbý konektor a je problém...
Plus sme pri tom že v akom stave bol ten "nový" motor, kľudne mohol byť uvarený napríklad...
https://www.700r4transmissionhq.com/p0171-suzuki-swift/

Napísané: 09.09.2019 19:40
od používateľa Moonshine
Že tankovať drahší benzín? Skôr zmente servis a starostlivosť o auto. A nájsť mechanika, čo sa tomu motoru rozumie, čo nebude lahké. Nič v zlom, len mi to tak príde. Treba dodržiavať servisné intervaly.
Btw,
Inak je to jeden z, ak nie najlepších motorov v tom segmente z toho roku.
Sám som na ňom najazdil okruhovým štýlom stotisíc a jazdí u majitelky pôvodný do teraz cca 250000.

Napísané: 09.09.2019 20:31
od používateľa mhlavaty
Nerád by som školil ako sa zisťuje prostredníctvom lambdy a oscila že v čom je problém.Ale palivo sa dá skušobne tak obohatiť ako ochudobniť,a vzduch (druhá veličina v probléme) sa tiež dá overovať a dokonca nesmierne jednoducho.Čo si kto zvolí je vcelku jedno,či sprej,či škrtenie prívodu paliva alebo vracačky,skúšku dymom,skúšku citlivým rozdielovým snímačom (pulzácie sania) je úplne jedno.Jednoducho treba simulovať rôzne stavy a donútiť lambdu pracovať aspoň na zlomok času.OBD diagnostika je na tento druh skúmania pomalá a dáva málo informácií,pracuje z prahovými hodnotami napätie a teda viac menej iba ukáže či registruje okruh slučky alebo nie,to je málo
Je množstvo vecí ktoré si nik nevšíma,ale majú schopnosť napr posunúť predstih (výpadok čidla klepania) ale aj posun hodnôt od iných čidiel.Zlaté pravidlo diagnostiky hovorí,je dôležitejšie vedieť čo je z istotou dobré,chyba vyskočí automaticky.Je to ako šachová partia kde vyhráva ten kto vie kombinovať max vecí a hladať v nich logiku

Napísané: 09.09.2019 20:56
od používateľa mixael27
Suhlasim s tym, co pise Moonshine. Zmenit servis a najst sikovneho technika, co nebude lahke. Dakujem kazdemu za radu.

Napísané: 10.09.2019 07:12
od používateľa hjundai
suzuki je geniálne v tom že je to jednoduchá technika takže to treba využiť a hľadať od jednoduchého k zložitému.
Ja som na lambdu kúpil onehdy primitívny meráčik s diodkami lebo oscilo je mimo potreby laika, funguje to výborne, na diagnostiku - dobrá-zlá postačilo, bolo aj pekne vidieť ako nabieha nevyhrievaná sonda a ako vyhrievaná...

Napísané: 10.09.2019 09:46
od používateľa robertlc
katalyzator je v poriadku?

Napísané: 10.09.2019 12:52
od používateľa samaelz
Mal som podobné auto (swift 1,5 VVT - r.v. 2005) a rovnakú (na prvý pohlad) poruchu- bolo prasknuté tesnenie pod vstrekovačom a prisávalo to vzduch. Oprava za 5€ ale najprv tiež nove lambdy.. pokus omyl

Napísané: 10.09.2019 13:37
od používateľa PatrolGR
Problem so svietiacim checkom zaziva mnoho Suzuki jazdcov. Sam som to niekedy zazil a skumal som o tom vela na forach. Ludia pomenili kadeco a bez vysledne, jedina funkcna oprava je kupit adapter na lambdu, ktory asi zmeni tok plynov a lambda bude snimat udaje "v poriadku". Da sa objednat z allegro, alebo kdekolvek po internete.

Sice to asi nie je oprava, len odstranenie kontrolky, ale podla vsetkeho jedine fungujuce (co som cital, menili lambdy, katalizatory a vsetko mozne...)