Strana 1 z 1

Suzuki SX4 - ako skontrolovať pohon 4x4

Napísané: 27.07.2018 02:29
od používateľa 4PePo
Ahojte,
mám vo výhľade benzinové Suzuki Sx4 4x4, síce viem čo si mám vo všeobecnosti všímať na ojazdenom aute, ale s pohonom 4x4 nemám skúsenosti. Nie je to permanentná štvorkolka - ale čo si mám všímať a ako mám skontrolovať či to funguje správne? Pred kúpou s tým chcem ísť potom aj na diagnostiku do suzuki...

Poraďte mi tiež čo môžem očakávať a akú preveciu či udržbu mám následne na tom urobiť.

Suzuki sx4 1.6 88kw 4x4 r.v.2012 cca 150tis.km
Vďaka.

Napísané: 27.07.2018 06:55
od používateľa Factor
Ahoj. V prvom rade chválim za výber auta. Tieto 1.6-ky (88kw) boli super a mali variabilné časovanie ventilov vďaka čomu nebol potrebný egr ventil. Sú to spoľahlivé mašiny, čo nežerú veľa.
K tomu pohonu: ak s tým chceš ísť pred kúpou do suzuki tak na zdviháku by to malo fungovať tak, že zapneš 4x4 a zdvihnutý sa rozbehneš. Malo by rozbehnúť aj zadok ak bude všetko fungovať správne. Každopádne chlapci v suzuki už budú vedieť.
Čo sa týka servisu 4x4 ostáva vymeniť olej v zadnom diferenciáli a rozvodovke samozrejme. Nerieš kilometre ani či bol/nebol nedávno menený. Proste za pár eur vymeň a bude vystarané.

Napísané: 27.07.2018 10:56
od používateľa 4PePo
Factor,

ďakujem za odpoveď.
Kilometre osobitne neriešim, väčšinou by to mali byť asi po bežnej ceste, rozhodujúci je stav... Jedine že by to malo mať nejaký osobitný vplyv na pohon 4x4...

Dá sa ten pohon nejako "predbežne" skontrolovať už pred tým servisom?

Ďakujem

PS: ... a výmenu oleja v diferenciáli a rozvodovke (okrem ostatných bežných náplní, ktoré budem samozrejme meniť tiež) mi doporučujete v autorizovanom servise Suzuki, alebo stačí iný dobrý servis - mám tým na mysli, či si treba pritom dať osobitne na niečo pozor, alebo je to "univerzálny" postup ako pri výmene bežného motorového oleja?
- s cenou za dobrú prácu až taký problém nemám, len cena oleja v autorizáku je väčšinou prehnaná (aj keď na druhej strane neviem o aký objem oleja by išlo). :-\

Napísané: 27.07.2018 14:05
od používateľa pepo64
Pohon 4x4 má dve polohy prepneš tlačítko a je aktivované 4x4 AUTO-zelená kontrolka, tlačidlo podržíš stlačené pár sekúnd je aktivované 4x4 LOCK-oranžová kontrolka, pri prekročení tuším 50-60 km/h sa automaticky aktivuje 4x4 AUTO.Najlepšie by bolo ísť na trávu ideálne mokrú, skús sa rozbehnúť tak aby prehrabovali kolesá len s predným pohonom a potom zapni 4x4 rozdiel určite pocítiš a hrabať budú aj zadné kolesá.

Napísané: 27.07.2018 22:39
od používateľa martincichy
Vymeny oleja su jednoduche. Pozor na pravidelne vymeny aj v diferaku. Vela ludi to podcenuje.

Pohon 4x4 lahko otestujes na prudkom kopci. Zastav na prudsom kopci v smere nahor. Zarad jednotku, ak predok bude hrabat a zadok nic - nahon 4x4 nefunguje. Ak predok len hrabne a citis ze zadok tlaci, tak pohon funguje. Rovnako rezim lock, tam budes citit ze to taha.

Napísané: 27.07.2018 23:23
od používateľa 4PePo
Dakujem za odpovede,
len nájsť pri ohliadke v lete (!) v cudzom meste prudky kopec, kde by predok viditelne zahrabal, nie je ľahké... Doteraz som mal predokolky, a ak nie je šotolina, zreteľné hrabanie moc nezaregistrujem.
Ale zaujalo ma možné zanedbanie výmeny oleja v diferenciály v minulosti - aký je interval a najmä čo hrozí ak sa neurobila vôbec?

Napísané: 28.07.2018 11:08
od používateľa martincichy
Kopec najdes hadam v kazdom meste. Nemusi to byt nieco extra prudke. Hlavne nech to ma spad. Alebo von za dedinu na pole. Vaade je nejaky nasyp.