Strana 1 z 3

Subaru s vhodným motorom na LPG

Napísané: 21.11.2020 08:09
od používateľa risofarago
Pozdravujem všetkých, vopred sa ospravedlňujem za zakladanie možnej duplicitnej témy, no chcel by som niekoho veľmi pekne poprosiť o doporučenie Subaru outback alebo Subaru Forester s vhodným motorom na prerábku LPG, najlepšie tak aby motor pri bežnej údržbe nemusel ísť z auta von. Ktoré konkrétne modely s ktorými motormi je možné pri nastavovaní vôle ventilov riešiť priamo na aute? Veľmi pekne vám ďakujem

Napísané: 21.11.2020 20:37
od používateľa bokszos
jojojoj tu ani bandaska nepomoze.....

Napísané: 21.11.2020 20:55
od používateľa martincichy
Opytaj sa toho, kto Ti to auto bude servisovat. Ak nebude vediet odpovedat, tak bud zmenis mechanika, alebo zmenis vyber auta.

Takto predides mnohym rozcarovaniam.

Alebo si chces vsetko robit sam?

Napísané: 21.11.2020 21:29
od používateľa astrak
no len tých Subaru mechanikov až tolko neni.Za mňa skús vybrať inú značku auta,načo si komplikovať život.

Napísané: 21.11.2020 21:55
od používateľa Mateusz737
Zaujímalo by ma či máš rozumný dôvod pchať tam LPG :4012:

Napísané: 21.11.2020 22:28
od používateľa risofarago
Všetky auta, čo som mal, boli na LPG, lacné vozenie, absolútne bez poruchy z hľadiska motora a LPG systemu. Preto som verný tomuto pohonu. Subaru Outback ma kamarát, tiež LPG, a je veľmi spokojný. Len on si s ventilmi tazku hlavu nerobí, tak neviem, koľko vydrzia a ktoré motory sú vhodnejšie.

Napísané: 22.11.2020 03:33
od používateľa laco1871
Na každý problém existuje riešenie :zg282:
Niekedy aj netradičné...
Možno netreba vyberať motor von,stači odobrať tie diely,ktoré prekážajú v pristupe k motoru... :4012:

Napísané: 22.11.2020 09:22
od používateľa Renova
.....a tie diely ktoré prekážaju aby si mohol demontovať hlavy su vonkajšie a vnutorné blatníky.....kedže je to boxer..............super nápad :40bd:

Napísané: 22.11.2020 11:39
od používateľa ivko1
Nastavenie ventilov kde netreba vyberať motor sa dá na:
2.0i 92kW Impreza + Forester + Legacy do 2003
2.0i 101kW Legacy 2003-06
2.5i 121/127kW Legacy + Outback 2003-2008
2.5i 115kW Legacy + Outback do 2003

2.5i sú známe tým že žerú olej, odporúčam Forester 2.0i 92kW = 2003-2005

Vybratie motora u Subaru problém nie je, problém je len cena nastavenia ventilov u motorov kde sú 2 vačky na hlavu. Nie že to len nejde bez vybratia motora, ale je to hlavne drahé

Každopádne čo sa údržby týka Subaru vs iné auto, tak teraz sa u brata rieši Grande Punto 1.4i, roztrhlo remen príslušenstva, alternátor bol pred kúpou údajne po repase a zasa sa asi netočí.
Asi píšem preto, lebo sa tam nedá pon ani dostať, ideálne asi od spodu vozidla...
Zašitý zozadu a ako bonus schovaný pod klima kompresorom.
Tam už je jednoduchšie snád vybrať motor a alternátor vymeniť na vybratom motore

Napísané: 22.11.2020 12:45
od používateľa risofarago
Ivko, veľmi pekne ďakujem za odpoveď. Bežný mechanik zvládne vybratie motora a nastavenie u tých dvoch vaciek bez speci vybavenia, mám na mysli nejaké echt Subaru náradie? Otec je mechanik. V akých intervaloch je treba nastavovať vôle ventilov? A ktoré motory mali už vymedzovacie podložky a hydrostely? Ich výmena je drahá? Dakujem

Napísané: 22.11.2020 13:09
od používateľa andro1
Ventily najlepšie pozerať každých 25.000. Subaru ešte poteší tesneniami pod hlavou, ojnicnymi ložiskami, a piston slap. K tomu ložiská na medzinapravovom diferaku a verzie ktoré papaju olej. Mnohí ani nevedia, že ten problém majú vozia sa ďalej, lebo to auto ešte niečo naguľa.. Ale ak ho miluješ, ako ja, nie je čo riešiť. Bolo by vhodné vybrať co ma tvrdené sedla od výroby s malo km. Ale to je ako hľadať ihlu v kope sena..Možno by som sa poobzeral po Honde crv, predsa len jednoduchší motor na údržbu..

Napísané: 22.11.2020 13:15
od používateľa ivko1
Tie motory čo som spomenul majú nastavenie ventilových vôli pomocou stavitelnej skrutky ako na starej MB-čke.

Napísané: 22.11.2020 13:25
od používateľa Renova
.....hlavne treba dbať na hlbku dezenu pneumatík....rozdiel v opotrebení jednotlivých pneu nesmie byť viac ako 1.5 mm......ak to budeš inorovať,tak sa čoskoro uvidíme

Napísané: 22.11.2020 14:12
od používateľa bajo777
ivko tusim mas pravdu s tym fiatom od spodu, sixe som to este nerozoberal, ale neviem ci aj vyfuk netreba rozpajat lol

Napísané: 22.11.2020 15:30
od používateľa ivko1
Renova napísal:.....hlavne treba dbať na hlbku dezenu pneumatík....rozdiel v opotrebení jednotlivých pneu nesmie byť viac ako 1.5 mm......ak to budeš inorovať,tak sa čoskoro uvidíme
S tým by som si moc ťažku hlavu nerobil. Zapečený medzinápravák je devíza hlavne Forestrov a sem tam Outbackov
A nie je to ani tak rozdielnou hlbkou dezénu, ale s tým že si niekto pomýlil osobné auto s traktorom
Tažký teren, kríženie náprav a túrovanie...