Seat Leon 2015 - chladiaca kvapalina

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ivankristof
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 10.09.2019 16:41
Zdieľať na Facebook

Seat Leon 2015 - chladiaca kvapalina

Príspevok od používateľa ivankristof »

Ahojte,
asi mesiac dozadu mi rano ked som siel do prace vyskocila kontrolka chladiacej kvapaliny tak som otvoril kapotu a skontroloval to. Nadobka bola 1/4 prazdna, tak som dolial a siel do prace. Odvtedy jazdim kazdy den autom a kontrolujem to, ci sa kvapalina nestraca, zatial to je stale na tej istej hodnote ako ked som dolieval, neviete cim by to mohlo byt?

Seat leon 2015 2.0 tdi 110kw 135tisic km
Používateľov profilový obrázok
jaroslavelektro
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
Bydlisko: východ
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaroslavelektro »

zdravím je tu aj na tom fóre písane o tej KVAPALINE G13 je to zázrak.

akĂ˝ tip kvapaliny mate G12 alebo G13 ?

VED SI Precitajte Sám

leon-2-0-tdi-2014-nekuri-pre-vadu-od-vyroby-t75786.html
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Odpíšem, pretože mám podobnú skúsenosť na podobnom aute.

Veľmi často používam firemné vozidlo a de-facto jediný sa oň starám ja.
Škoda Superb II (po facelifte) 2015 L&K 2.0TDi 125kW DSG6°.
Taktiež si niekedy pri kontrole prevádzkových kvapalín všímam skokové úbytky chladiacej kvapaliny. V našom vozidle je aj nezávislé, diaľkovo ovládané kúrenie.
Tá chladiaca kvapalina za 3 roky čo auto používam asi 3× skokovo zmizla - resp. jej voľná hladina sa skokovo znížila z rysky MAX. na MIN. Vždy v zimnom období.
Pravdupovediac - zakaždým som len dolial a nakoľko sa únik opäť asi/tamker rok nezopakoval - neriešil som...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jedno u týchto motorizácií platí,majú chladiaci okruh veľmi prekomplikovaný.Vlastne je to viac okruhov vzájomne prepojených.U Leona to boli celkom štyri.Veľmi nešťastné bolo riešenie keď IC umiestnili do sacieho potruba.Samozrejme mu maximálne zredukovali veľkosť a to si vyžiadalo chladenie vodou.A tá miniatúra pritom musela mať potrebný tepelný výkon čo viedlo konštruktéra k obrovskému nahusteniu a stenšeniu lamiel pre prietok.Tú samú hlúposť zopakovali v kúrení.Tam už ozaj bola G13 tým najhlúpejším o to celé zabetonovalo.Ona totiž prehriatím vytvorí akési šlemy a tie upchajú tie mini uzulinké prietoky chladičov.Žiaľ dnes už sa jasne ukazuje dopad,a hovorí to jedna dielňa za druhou - ak už sa raz prehreje a dôjde k upchatiu,už je problém na veky vekov a bude sa opakovať znova a znova.Fabrika čuší,vydara k riešeniu interný materiál ako ešte aj ich kolosálnu chybu dať zaplatiť zákazníkovi.
Asi ako odmenu že si kúpil práve ten ich kráp
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: ivavro a 3 neregistrovaní