Strana 1 z 2

Seat Toledo 1.9 tdi , 81kw - zámena riadiacej jednotky

Napísané: 17.03.2020 11:25
od používateľa bongo564
Zdravím je tu veľa príspevkov o výmene riadiacej jednotky motora a nastavenie imobilizeru ale nenašiel som tu taky prípad ako mám ja...
Mam seat toledo 2 1.9tdi 81kw kód motora ASV kúpil som to načipovane... Motor strasne dymi na čierno a keď idem napríklad stálych 50kmh na stálom plyne tak motor vynecháva a cvaka ako keby podfukoval vstrekovač ale keď jemne pridám plyn tak motor má už dobrý chod tak som myslel že to je chipom... Mam doma riadiacu jednotku motora z 1.9tdi 66kw ale je načipovana na 81kw (origo mapy od vw) tak sa chcem opýtať či bude vadiť keď ju dám do auta a nastavím si imobilizer... Viem že tá 66kw má iné dávky nafty a tak ale keď je prečipovana na 81kw tak by to mohlo byť rovnaké ale preto sa pýtam vás

Napísané: 17.03.2020 12:36
od používateľa mp3turbo
mohlo by to fungovat, ale kedze nikto z nas nevidel ani tvoje auto a nepozna jeho objektivny stav, ani tu druhu riadiacku co tam chces pichnut, jedine co vieme na dialku povedat je "skus to".

Co sa tyka dymenia na cierno pri ustalenej rychlosti : nemyslim si ze tam prichadza cipovanie do uvahy ked sa bavime o 50km/h (keby sme rozpravali o 190km/h, tak to urcite ano, ale pri patdesiatke nepotrebujes ziadny vykon na kolesach atd, ci uz ides na tretom alebo stvrtom prevode). Nepises ci masinka rovnako dymi na dvojke/trojke/stvorke pri tejto rychlosti, ale kacirsky by som skusil tipnut inu pricinu tvojho dymenia :

- roztrhnuty / neteesniaci / zhrdzaveny intercooler (auto bolo cipovane, dostavalo bomby od nejakeho poaknovaneho šiltovkára)
- predrate hadice od turba, prisava falosny vzduch
- cvakanie pri ustalenej rychlosti neviem vysvetlit pri 81kW ; keby to bola 85kW PD tak by to bolo napajanie vstrekovacov (rampa so vstrekmi)

Napísané: 17.03.2020 14:36
od používateľa bongo564
Pri stálej rýchlosti to nedymi... Ale len vynecháva ako keď dáte benziňaku omedzovač a do toho to cvaka ale keď pridám jemne prestane a ešte jedna vec čo som nepísal za studena keď pridávam plynule plyn tak do 1300 otáčok idu otáčky plynule hore aod 1300 to skočí do 1500 a potom ide zase plynulo keď sa zohreje robí to menej....
Dymilo mi to možno preto lebo podtlakova banka na turbe bola seknuta takže vôbec nezaplo turbo... Ale pozriem aj hadice ale cooler mam dobrý na 100 pro
Ešte jedna otázka ohľadom riadiacej jednotky.... Keď tam dám tú z 66kw +chip 81kw tak ako zistím že motor ide ako klasická 81kw... Ukáže mi diag presne dávky ktoré dáva rj? Keby hej potom nájdem na nete aké dávky majú byť a skontrolujem si to? Ďakujem za odpovede

Napísané: 17.03.2020 14:50
od používateľa avelmak
Jednoducho nemoze fungovat.66kw ma klasicke turbo a 81 s variabilitou.Teda aj iny hardvare.66kw verzia nacipnute na 81kw nie je to iste!!!!!!Ak chces konkretnosti napis mi ss.

Napísané: 17.03.2020 20:55
od používateľa keyness
Ale hej moze fungovat aj bude pokial je to 66kw z verzie s variabilitou je to jednoduche koncovka na jednotku ma iny tvar, ak by bola rj z kodu motora,, agr bez variability,,

Napísané: 18.03.2020 03:28
od používateľa bongo564
Keyness úplne bez problémov pasovali koncovky do rj len proste teraz mi to nikto nenapichne na diag a nesparuje s imobilizerom tak neviem či ten motor pôjde... Len proste chcem aby ten motor bol urobený ako origo... (chcem to urobiť naporiadok)
Takže keď rj pasuje normálne na koncovky tak nastavím imo a keď motor naštartuje ako zistím že tá rj je dobra a dáva správne dávky nafty atď atď zistím to na diag či nie

Napísané: 18.03.2020 04:07
od používateľa oco13
Alebo behnes na emisnú

Napísané: 18.03.2020 06:19
od používateľa cicmanec
Dakedy v októbri keď začnú fungovať a dostanesš sa na rad...

Napísané: 18.03.2020 07:27
od používateľa mp3turbo
>> proste teraz mi to nikto nenapichne na diag a nesparuje s imobilizerom tak neviem či ten motor pôjde...

nic neparuj, proste ho vypni. I ked je pravda ze ma nenapada nastroj ktory by vedel vypnut immo a nevedel parovat zaroven :) okrem ineho, ziadne Toledo 81kW ti uz nikto kradnut nebude. Fakt nie.


.
.

>> Len proste chcem aby ten motor bol urobený ako origo... (chcem to urobiť naporiadok)

to urcite dosiahnes najlepsie tak, ze do vymeneneho hybrid (vyskladaneho) turba na 81cke namontujes vacsi intercooler, Fratelli vstrekovace, tri prepinatelne mapy, kovane piesty, RIADIACU JEDNOTKU Z INEHO MODELU S NEJAKYM SOFTOM O KTOROM HOUBELEC VIES A RIESENIM IMOBILIZERU, a rovno z garaze hajde na emisnu !

Do serioveho stavu sa masinka dava TROSICKU inym sposobom. Halo !

Napísané: 18.03.2020 08:41
od používateľa lucia.a.laco
avelmak napísal:Jednoducho nemoze fungovat.66kw ma klasicke turbo a 81 s variabilitou.Teda aj iny hardvare.66kw verzia nacipnute na 81kw nie je to iste!!!!!!Ak chces konkretnosti napis mi ss.
Dovolím si nesúhlasiť čo taká 66kw ALH, tá má tiež variabilné turbo.
Ak má RJ z ALH a fabrické mapy na nej tak by to malo fungovať.
Už si konečne jedno zapamätajte, nie všetky 66 kw sú obtokové!!!

Napísané: 18.03.2020 09:00
od používateľa avelmak
lucia-mas pravdu,len sme si pisali cez ss a pisal ze ma agr.Ak sa dobre pamatam.

Napísané: 18.03.2020 09:39
od používateľa bongo564
mp3turbo napísal:>> proste teraz mi to nikto nenapichne na diag a nesparuje s imobilizerom tak neviem či ten motor pôjde...

nic neparuj, proste ho vypni. I ked je pravda ze ma nenapada nastroj ktory by vedel vypnut immo a nevedel parovat zaroven :) okrem ineho, ziadne Toledo 81kW ti uz nikto kradnut nebude. Fakt nie.


.
.

>> Len proste chcem aby ten motor bol urobený ako origo... (chcem to urobiť naporiadok)

to urcite dosiahnes najlepsie tak, ze do vymeneneho hybrid (vyskladaneho) turba na 81cke namontujes vacsi intercooler, Fratelli vstrekovace, tri prepinatelne mapy, kovane piesty, RIADIACU JEDNOTKU Z INEHO MODELU S NEJAKYM SOFTOM O KTOROM HOUBELEC VIES A RIESENIM IMOBILIZERU, a rovno z garaze hajde na emisnu !

Do serioveho stavu sa masinka dava TROSICKU inym sposobom. Halo !
Kto hovoril že idem tuningovať doma na dvore 1.9 akože jeden s tých tesco tunerov vážne niesom jediná vec čo som sa pýtal je či môžem vymeniť rj alebo nie

Napísané: 18.03.2020 11:20
od používateľa mp3turbo
nemozes, pretoze "nacipovanou 66kou na 81" ROZHODNE NEDAS TVOJU MASINU DO !!POVODNEHO!! STAVU.
Je na tom nieco tazko pochopitelne ked nie si domaci tesko-tuner ?


Montovanim 66ky precipovanej na 81 a spekulovanim s kompatibilitou "rozhodne nejdes tuningovat doma na dvore". Kdežéééé !

Napísané: 18.03.2020 16:03
od používateľa bongo564
mp3turbo
No tak jak vidím tak evidentne chceš zo mňa robiť k....a ja som sa len normálne spýtal či je to možné keď nie tak ju hodím do popelnice a zoženiem si origo z 81kw a tak sa už aj stalo
Ďakujem všetkým za rady :2f93:

Napísané: 18.03.2020 17:33
od používateľa mp3turbo
prepac, ja neviem co si myslel slovom k.... ja z teba nemusim robit nic. Pozri sa aku si dostal prvu radu v tomto prispevku a kto ti ju poskytol.

Potom sa zamysli ake kotrmelce ides vymyslat a este vyduvas perie ze ides dat masinku do !uplne originalneho! stavu. Mnnnno... cojaviem...

Naozaj z teba hocikto iny musi robit hocico ? Alebo to zo seba robis sam ? Aj v jednej vete napises "a zozeniem si origo z 81kW a tak sa uz aj stalo" - ved to si samosebe odporuje. Ked napises ze si zozenies, tak to syntakticky znamena BUDUCI cas = este ju nemas, zozenies si ju. A hned nasledujuce pismenko je ze sa tak uz aj stalo, cize ju vlastne aj mas.

Naozaj potrebujes hocikoho ineho aby ta postavil do zvlastneho svetla ?