Strana 1 z 2

Seat Ibiza 1.9 SDI

Napísané: 19.04.2019 16:44
od používateľa oniiicek
Dobrý deň,

zvažujem kúpu ojazdeného auta s týmto starším motorom. Len sa chcem opýtať na vaše názory hlavne ohľadom emisnej kontroly, či nebýva problém.

Ďakujem za info, prípadne iné typy

Napísané: 19.04.2019 16:49
od používateľa cicmanec
Býva, ako s každým starým chrochtákom - nemusí ju prežiť.

Napísané: 19.04.2019 18:57
od používateľa mhlavaty
Emisnej sa netreba báť,s tým tento motor nikdy problém nemal,samozrejme ak nie je vyslovene zanedbaný v zlom stave.Limit dymivosti nemá problém splniť

Napísané: 20.04.2019 20:31
od používateľa jaster-83
tatko to ma vo fabii, tusim 2003, 250.000 plus predtym stocene minimalne o dalsich 100.000 co sme nasli nejake stare papiere v aute, motoru sa nikto nechytal este, olej meni tak ze ked mu ja nevymenim tak by tam mal 3 roky ten isty, o auto sa vobec nestara, aj ten vif aj zimny vif co som mu kupil som po dvoch rokoch nasiel nenacaty v garazi.....no comment........naposledy po emisnej dosiel a ze technik mu povedal ze keby tak novsie auta prechadzali, ze emisie jak z vyrobneho pasu.....skor to bude asi ale limitmi co pre tieto Euro3 ak vobec su Euro3 platia

Napísané: 20.04.2019 22:14
od používateľa george2.5
...

Napísané: 20.04.2019 22:39
od používateľa mhlavaty
Sdi je neoturbené Tdi,hlboko výkonove poddimenzované,motor si žije ako v rozprávke pri výkonok aké sa o neho žiadajú.Ten motor musí nabehnúť na mínu aby skončil.Je pravda že hlupák je pre motor väčšie nebezpečie,ale i tak je to vyslovene motor schopný behať v treťom tisícročí

Napísané: 20.04.2019 22:59
od používateľa bajo777
jo, kamos mal fungl feldu sdi, motor zedol v zaruke prevod, dostal druhy, potom zedol este jeden po zaruke, kasna znihla ale motor isiel furt, ja bych povedal ze mozno niekde zije este dodnes po 20+ rokoch, ale mimo auta bych to videl lol

Napísané: 21.04.2019 20:08
od používateľa lubos1236
Naftova felda asi sdi nebola :3906:
To bolo len 1.9 D

Napísané: 21.04.2019 20:27
od používateľa oco13
Felda sice mala označenie D ale motor bol identický s VW 1,9SDI. Rozdiel je v tom že SDI má elektronicky riadené čerpadlo a D len čisto mechanické.
Takže označenie D by mali mať autá koncernu do 2 generácie.

Napísané: 21.04.2019 22:14
od používateľa bajo777
neuc vtaka lietat kamo, stary som ze som videl barzco a pamat mam selektivne dobru ze som to este vsetko nezabudol ;-)

Napísané: 22.04.2019 09:24
od používateľa lubos1236
Asi mam trochu medzery, vzdy som si myslel ze Sdi je priamovstrek a D ma este komorku ale priucil som sa :)

Napísané: 22.04.2019 09:37
od používateľa mhlavaty
Sdi je priamovstrek bez preplňovania,riadenie EDC 15,jemne väčšia kompresia ako Tdi

Napísané: 23.04.2019 22:06
od používateľa dodik13
V mojom okoli maju 3ja ludia sdi od nova a kazdemu v tom pred 200 000km odislo palivove cerpadlo. Ze spotrebak na tom aute po urcitom case bude to cerpadlo :d :D

Napísané: 23.04.2019 22:12
od používateľa mhlavaty
Môžu si za to sami.Čerpadlá sú zavdzdušňované T-čkom na filtry paliva.Skôr neskôr ich to položí.majiteľia to dlhodobo vedia pretože tomu predchádzajú problémy

Napísané: 23.04.2019 23:01
od používateľa dodik13
No to my vysvetli ako si za to moze majitel sam ked od nova chodi v zaruke servisovat auto do servisu + plati predpisane prehliadky a vymeny -pravidelne,ze zije v domneni,ze auto dostava vsetko co potrebuje od original filtrov po xy veci :d :D Ale si myslis,ze muz kupi zene auto do roboty a ked pride zena do servisu s novym autom,ze ta zena je jasnovidka a bude sa pytat mechanika na zavzdusnovane T na palivovom filtri ? Nehnevaj sa ale to nie je chyba uzivatelov ale neodbornost servisov a neochota informovat servisu majitelov auta ale tak to byva v kazdom servise,ze ked prides na predpisanu prehliadku a oni urobia to co im predpisuje zavod pre dany typ tak clovek zaplati a nie kazdy je technicky typ aby vedel a isiel ich drbat,ze olej sa ma menit kazdych 10 az 12 000 km a nie 30 000km alebo ze aj olej v automate treba menit a nie len ,ze je dozivotny :d :D