Strana 1 z 5

Seat Alhambra 1.9 tdi - neťahá odspodu

Napísané: 16.08.2018 17:57
od používateľa Potki88
Páni zišla by sa mi nejaká ďalšia rada. Dostala sa mi do rúk Alhambra 1.9tdi 85kw. Auto už obehlo 2 servisy ale bez zmeny.
Na motore je nahodené nové turbo ale auto nemá v spodných otáčkach výkon. Turbo citeľne zatiahne až pri 2000otackach ale ani potom to bohvieako neletí do otáčok.
Menila sa váha vzduchu za novú,auto bolo ešte lenivsie tak je tam pôvodná, v predchádzajúcom servise menili okruzky na vstrekoch a nastavili ich, potom kontrolovali všetko možné . Diagnostika nepíše žiadnu závadu.
Ja som dal dolu kat či nieje upchatý a včera som mal dolu nádrž aj čerpadlo so sitkom.Dnes som skúšal nastaviť regulačné tiahlo na turbe ale stále to nieje ono.

Napísané: 16.08.2018 18:00
od používateľa Potki88
Ešte dodám ze auto vôbec nehuli na čierno. Na môj vkus je to hluché na plyn. Človek keď sa chce svižne pohnúť z miesta tak auto namiesto akcelerácie akoby pridusi a zdochne

Napísané: 16.08.2018 18:39
od používateľa mhlavaty
Robíte veci ktoré netreba,a nerobíte čo je nutné.Nutné je ...odmerať tlak tandemu...nie čistiť sitká v nádrži.Korekcie v poriadku a BIP v medziach,nemusíte sa vstrekov dotýkať.Riskujete ešte zhoršenie,ak nie ste machri na šachtičky vstrekov.Závada...tú nepíšu ani tie PD-čka čo si už črevá ťahajú. Váhu nie je problém overiť a turbínu ešte menej,treba urobiť log.Kat je na protitlak overený za 2 minuty.Regulačné tiahlo ...aby bola dodržaná charakteristika regulačnej slučky tam má svoje nastavenie,základné nastavenie koľko podtlaku je pri počiatku pohybu a pri ukončovaní na doraz.To sa mení už iba jemne práve na základe logu,či zvýšiť citlivosť alebo je variaabilita už preregulovaná a dochádza k prílišnému zásahu RJ pretože tlak vybehol príliš.
Len pre zaujímavosť pozri na tento zoznam-,že koľko hodnôt vieš v ňom vyplniť a hneď budeš vedieť prečo sa nedarí
[img]https://s33.postimg.cc/kipqgg6aj/Formul_r_pre_PD.jpg[/img]

Napísané: 16.08.2018 18:55
od používateľa mp3turbo
v tom zozname bude pre 85kW AUY najdolezitejsie DPF, cidla a protitlak vyfuku, posledne regeneracie teda riadky 19 az 22 vratane ... lebo tento motor DPF nikdy nemal.


Ani nehovorim ze nejaky log z jazdy pod plnym plynom by sa zisiel, mnozstvo vstrekovaneho paliva, udaje z vahy vzduchu, proste tak ako p.Hlavaty popisal v samostatnej teme ze treba diagnostikovat PD motory.

Tak nejak by som si tipol ze aj spotreba je vysoka... kolko zerie uplne zohriate auto na volnobeh bez akychkolvek spotrebicov ? Vypnut svetla, radio, ventilator klimy aj klimu samotnu, proste vypnute elektricke aj mechanicke spotrebice ktore sa vypnut daju.

A ak si mozem druhykrat tipnut, bude to viac nez 0.6 litra na hodinu. Pozries predovsetkym v diagnostike a musi sediet s udajom na palubnom pocitaci.

Napísané: 16.08.2018 19:15
od používateľa mhlavaty
Lubo,formulár je pre PD či majú alebo nemajú DPF,ak majú/nemajú vidíš hore z kodu motora,čo nie nevyplňuješ

spotreba volnobehu je vec ktorá ľudí metie,jej hodnota sa dá "variovať" k hodnote nižšej aj vyžšej,ale je to výpočet,ktorý závisí od parametrov ktoré do rovnice výpočtu idú....dlhé,aňuci

Napísané: 16.08.2018 20:05
od používateľa keyness
Uz sa mi stalo ze katalyzator bol upchaty auto sa nedalo ani nastaryovat 1,9 sdi.. toto treba zdiagnostikovat ale mal som na sharane uplne rovnaky pocit , bolo zle cidlo plniaceho tlaku

Napísané: 16.08.2018 20:54
od používateľa mhlavaty
Vyskytnúť sa môže kadečo,aj protitlak výfuku,ale preto existujú diagnostici lebo to zistia za jednu dve minuty.Problém je že sa do všetkého ser..e každý čo má 17 klúč.Majiteľ zaplatí všetky tie zbytočné výmeny,a diagnostik zdochne od hladu ak by to robili takto všetci.Toto si musia ľudia usporiadať vo vlastnej hlave,čo je lacnejšie

Napísané: 16.08.2018 21:08
od používateľa Potki88
To auto bolo u mechanika ktorý bežne servisuje také auta.to znamená že diagnostika aj za jazdy unho prebehla, taktiež tlak paliva a všetko okolo toho logicky keby to nájde hodnoty ktoré nesedia riešil by to. Ja som s ním nekomunikoval, ani netuším v čom všetkom sa vŕtali ľudia predomnu.
Ja si to teda nalogujem tiež a potom uvidíme.

Napísané: 16.08.2018 21:28
od používateľa midnightman
m.hlavaty :) pekny papierik...asi si taký napíšem :D

och tieto PD a zaber po 2000ot..čo som sa s tým nasral!!!! roky dozadu keď sa začali vydierať vačky a do módy prišiel repas turba za 300€ včetne strieborného nástreku...

AJ diagnostik bude mať hlavu šedivú z takých polepencov (ak náhodou).

1. Sú to autá čo majú najlepšie roky za sebou
2. bolo v nich milion mechanikov...

ak teda počítame že máš tlak na tandeme OK, vstreky počítam na stolici neboli...ale ak sú teda ok, váha ok, výfuk ok, samotný motor nie je pred smrťou.

Tvoj neskorý nábeh bude spôsobovať čínska vačka s prípadnou kombináciou čínskeho repasu turba v ktorom sú použité neoriginálne diely + možno nedostavená regulácia.

Ak je len jedno z toho pravda...budú tance.

Napísané: 16.08.2018 22:09
od používateľa mhlavaty
Potki88 napísal:To auto bolo u mechanika ktorý bežne servisuje také auta.to znamená že diagnostika aj za jazdy unho prebehla, taktiež tlak paliva a všetko okolo toho logicky keby to nájde hodnoty ktoré nesedia riešil by to. Ja som s ním nekomunikoval, ani netuším v čom všetkom sa vŕtali ľudia predomnu.
Ja si to teda nalogujem tiež a potom uvidíme.


Veď si vypýtaj log,ak ho robil má ho uložený v súbore LOGs.Na to aby ho nemal,by ho musel vymazať !!! Ukladá sa automaticky
Tlak paliva...fujaru babkinu, opýtaj sa ho ako,či ti bude vedieť dať odpoveď,a sú tam tri režimy ktoré sa kontrolujú.
v podstate vlastne nevieš nič.Predsa muselo prísť na rozhovor kde on musí von zo základnými vecami,...pane turbo (aho tu) tlačí takto,je to ok,váha dáva takto,je to ok,tlak paliva je tolko a je ok,korekcie sú takéto aha,sú dobré,BIP je takto je ok,...atd atd
Neviem či to tak bolo,ale asi ste riešili počasie či fotbal,ale určite nie tvoj motor

Napísané: 17.08.2018 08:40
od používateľa Potki88
Radšej si to zmeram sam kedze sa riadim heslom dôveruj ale preveruj. Píšeš tu o troch režimoch tak keď ťa môžem poprosiť o návod kde ako a na čom tie hodnoty merať.

Napísané: 17.08.2018 09:08
od používateľa midnightman
Zo skusenosti pri poruchach tandemu zvykli PDčka "cukať" okolo 2000ot...

Napísané: 17.08.2018 13:09
od používateľa mhlavaty
Na tandeme je záslepka,na jej miesto pripojí alebo manometer (musí byť zatlmený aby nekmitala ručička) alebo tlaková sonda a oscilo
režim
1 počas štartu 100 kPa
2 volnobeh 300 kPa
3 3000 ot - min 750 kPa
Sonda je ideálna pretože vie zobraziť pulzácie od otvárania vstrekovačov a kadečo sa dá z toho odhaliť
[img]https://s33.postimg.cc/fna1btcaz/image.jpg[/img]
a informácií z toho celkom dosť (materiál FCD.eu)
[img]https://s33.postimg.cc/y44g2eurf/image.jpg[/img]

Napísané: 19.08.2018 20:26
od používateľa mp3turbo
>> Dnes som skúšal nastaviť regulačné tiahlo na turbe ale stále to nieje ono.

prosim ta nerob blbosti, pozri si nastavenie rozvodov co som ti napisal (aj ta spotreba na volnobehu musi byt 0.4 l/hod pri tomto motore, plne zohriaty, spotrebice vypnute).

Toto je typicky prejav "dobre" spravenych rozvodov. Skontroloval si uz aj certa diabla, ruky si si zaspinil desatkrat a stravil si s tym hodiny namiesto toho aby si vytiahol diagnostiku a kukol v motorovej jednotke v kanali 004 posledny stlpec vpravo... za sedemnast sekund...

Napísané: 19.08.2018 21:14
od používateľa midnightman
MP3 turbo 0,4 ani ja nevidim..malokedy...ani na 0° tam 0,4 byť nemusí.

a to by tie rozvody museli byť sakra mimo aby to nejak citelne zle chodilo...

ale skontrolovat to treba... a to budte radi ze to nie je EDC16...tam riesit koherenciu, na vraha....