Saab 95 3.0tid - turbo odislo 2

Diskusia ohľadne vozidiel značky Saab

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Roberbo
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roberbo »

misoV50:
Podla mna dost trefne, ono, ked si dam aj od subdodavatelov urobit (opravit) nejaku konkretnu vec a davam uz veci dohromady nezaskodi vsetko, co s tym suvisi aj prejst a prekontrolovat a nie to uzavriet vetou - to je dobre, to musi byt v poriadku... ved to pozname, ako to na slovensku chodi..
A hlavne, ked sa este aj na tej zakazke zacne financne "dohanat"..potom je to uz uplne v prdeli.
Naposledy upravil/-a Roberbo v 04.04.2012 23:32, upravené celkom 1 krát.
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

Ale chlapci olej s intecolera sice moze nasat a motor ho moze zacat spalovat a vytocit sa do maximalnych otacok a aj zacat poriadne dymit ale urcite tym nezozerie olej z motora a jemu sa hned rozsvietila kontrolka tlaku oleja to znamena ze olej mu pustilo turbo ktore zacalo vysavat olej z motora a tym klesol tlak a prestalo to mazat. Olej z intercolera nasaje a ked ho spotrebuje tak pojde normalne ak mu samozrejme neuskodi ked pojde chvilu naplno.
Roberbo
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roberbo »

Prave preto treba pri montazi turba vzdy vsetko naokolo prekontrolovat a vyskusat, aj napr. ci cez to privodne potrubie vobec tlaci olej (ci to potrubie nie je upchate, atd..), lebo ak mu to po starte nejaku dobu olej do turba netlacilo, a potom mu to s tymi zvysenymi otackami z oleja z IC "preblaflo" uz nasledne mu to mohlo presne sposobit to, co mu to sposobilo...
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Re: _

Príspevok od používateľa misoV50 »

cicmanec napísal:No, jediný je troška silné tvrdenie, čo myslíš, že som myslel týmto:
cicmanec napísal:
elephant napísal:Svoju otazku ze preco by si mal adresovat skor tomu co to turbo repasoval.
...a montoval...
? :-)

Ja viem - nevieš. Ale ja viem...
Aha, tak pardon, to som prehliadol...
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

elephant napísal:Ale chlapci olej s intecolera sice moze nasat a motor ho moze zacat spalovat a vytocit sa do maximalnych otacok a aj zacat poriadne dymit ale urcite tym nezozerie olej z motora a jemu sa hned rozsvietila kontrolka tlaku oleja to znamena ze olej mu pustilo turbo ktore zacalo vysavat olej z motora a tym klesol tlak a prestalo to mazat. Olej z intercolera nasaje a ked ho spotrebuje tak pojde normalne ak mu samozrejme neuskodi ked pojde chvilu naplno.
No musim sa priznat, ze som tu kontrolku oleja v zadani otazky prehladol, obcas citam naozaj rychlo a povrchne.

Ale ak problem montaze turba berieme vseobecne, tak vobec nie je pravda, ze jedine, co sa moze stat, ze pojde motor nejaku dobu na najvyssie otacky a ze mu to navyse neuskodi.

1. toho oleja tam moze byt tolko, ze to motor rovno zosrotuje bez ohladu na otacky, olej je totiz nestlacitelny a piest na dieseli vzhladom ku kompresnemu pomeru ide vo valci takmer do nuly. Presne to sa stalo mojmu znamemu mechanikovi a zas inemu znamemu sa to stalo s vodou, ked chcel brebrodit povoden.

2. Netreba si zamienat maximaple otacky v normalnom rezime (motor spaluje naftu) a ked ide na olej z IC. Hoci na EK pri vytacani dieslovych motorov bez zataze na 5000 ot vsetci trpime, (a mojmu znamemu tak odrovnali na EK uchytenie vacky a ventilov u Mondea) stale je to v limite, s ktorym rata vyrobca, pretoze tie otacky strazi obmedzovat. Ked ide motor na olej, ziaden obmedzovac tam nie je, motor sa moze kedykolvek pretocit.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ja tomu nerozumiem, co je pricina toho, ze tie otacky vyletia?
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

medzi tym rozsvietenim kontrolky tlaku oleja a vyletenim otacok kolko sekund uplynulo prezradis? (lebo aj tam moze byt zadrhel)
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

pidizvi napísal:ja tomu nerozumiem, co je pricina toho, ze tie otacky vyletia?
No dieselu je dost jedno ci papa naftu alebo olej, vsetko mastne mu chuti. Ked sa olej dostane do sania, zacne sa spalovat a to uz nicim nezastavis. Je to retazova reakcia, cim viac papa, tym ma vacsie otacky viac saje s prsnika.

Návrat na "Saab fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný