Range Rover L322 - Prehrievanie servooleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Rover

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Range Rover L322 - Prehrievanie servooleja

Príspevok od používateľa VinicP »

Ahojte. Mám Range rover L322 rok 2004.. s 3.0D od BMW.. V sobotu som sa bol s autom voziť na záhorí - po pieskoch. Nemyslím si že to nejako súvisí, ale po ceste domov mi začalo hučať servo a aj volant išiel ťažšie a v medzných bodoch to servočerpadlo hučalo. Po ceste domov som tak spravil ešte asi 200km po krčmách :D a auto odstavil doma. Dnes som z rozobratého RR - priniesol ten istý typ serovčerpadla, prehodil som ho, dolial nový servo olej a stalo sa toto: Po naštartovaní, super, volant ľahúčko, nič nehučalo a v dorazoch volantu bolo aj to servočerpadlo potichu. Jediné čo som sa čudoval bolo to, že železná trubka čo ide z čerpadla bola dosť horúca. Vrelá proste. Išiel som sa previezť.. asi 5km super.. proste oproti starému servu - super zmena o poznanie ľahšie išiel volant. Až som bol prekvapený. Lenže po ceste nas5, bim.. úder do volantu.. hukot .. a ledvaj som prišiel domov. Otvorím kapotu, všade servoolej, dym. Nakoniec som zistil že praskla plastová nádobka na serve v mieste kde je vývod na plastovú trubku. Takže dojazdené. Netušíte kde môže byť chyba?

Servo čo som vymenil, bolo z rozobratého RR.. rovnaký typ. Išlo ľahko, potichu. (ale to išlo aj to moje ked som ho zmontoval iba malo väčšiu vôlu na remenici)
je to typ: 6758565/127bar. proste identické s mojím.

Myslíte že by sa niečo dostalo do systému a nejako ho upchalo - čo spôsobilo že to tak vyvrelo. Alebo proste to "nové" čerpadlo bolo naprd a treba naozaj nové?
Zajtra skúsim nahodiť nas5 to moje a zistím či sa aj to prehrieva a ak nie, tak je chyba v servočerpadle čo som dnes doniesol, len teda takúto skúsenosť nemám.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
Rolfos
Príspevky: 550
Dátum registrácie: 27.11.2006 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Rolfos »

Sorry, o Range Roveroch neviem zhola nic, ale zaujal ma ten piesok na Zahori. Kde sa da na Zahori (samozrejme legalne) jazdit na piesku?
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Legálne to tam nie je. Takže asi ta nepoteším. Jazdil som v okolí Šajdikové Humence.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Dnes som nahodil nas5 svoje staré servočerpadlo, ktoré dovtedy fungovalo akurát že hučalo. No lenže asi minutu motor na voľnobehu a zase bola tá trubka brutálne horúca. Takže som to radšej zhasol. Horúca trubka aj za chladičom, takže chladič upchaný nie je. Netuším čo s tým zrazu je. Myslel som že bude zlé servočerpadlo, ale asi bude chyba niekde inde. Už len zistiť kde. Budem vďačný za každú radu k veci.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Tak mozno niekomu poradim. Prosim pekne...toto co je na fotke som vytiahol z holendra. Trubka medzi servočerpadlom a servoriadenim (ktora sa ako prva najviac zohrievala) - na tej som odpojil holender od servoriadenia - nastartoval. Bim..z holendra trčal kusok niecoho. Vytiahol som to celé. Tak a je to vraj nejaky teflon - vystuha tej trubky. Takze by malo stacit vymenit tu hadicu. Dufam.


[img]https://i.postimg.cc/zH8JTX6q/20200312-155630.jpg[/img]
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
slash23
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 03.08.2009 14:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slash23 »

Sorry,mimo temu,VinicP ako si spokojny s komfortom a podvozkom v LR ked to porovnas s mamutom?
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Hm. Tak no mamut je mamut. To je luxus vo všetkom. Priestor, ovládanie na tak ťažké auto je brutálne jednoduché. Volant otočíš prstom. No a tento moj je 5L.. takže máš dosť výkonu. Ticho v aute je neobyčajné. To auto má asi dobre spravenú aerodynamiku - nemá to žiadne odskoky - lišty okolo okien sú zapustené - to znamená že že od predu do zadu je to jedna línia.. a to spôsobuje že vietor okolo auta nepočuť. A máš dvojité sklá. Za 1. sa nerosia, 2. je tam proste ticho. Nezvyčajné s porovnaním iných áut.

Range? - hm. nemotorné, veľké, 130kw a daleko cez 2t sú nepostačujúce :D.. ale proste má niečo do seba. Výhľad z auta, pohodlie, zase sa mu málo čo nevyrovná. Mal som Jeep GCH, pajero vagon, a to sú čo sa pohodlia týka a výbavy - šerble. V range nič nevŕzga aj ked má 15rokov, aa doobeda ideš fakt do slušného terénu.. a večer do divadla. A vnútri zase luxus. Koža, vyhrev aj v zadu pasažierom, vyhrev volantu. Možno si povieš že blbosť, ale v zime teda príjemná vec.

Sranda je že na tom Range sa vozím radšej ako na tom mercedese. Tá výška - to je podľa mna to čo ma na ňom tak baví. Super výhľad, super posed. Nevadí mi potom ani to že to proste je lenivé. Už som ten range mal v roku 2011.. a teraz som si ho kupil zase.. proste mám pre to slabosť.
Podvozok? - neviem. Mne funguje všetko. A v tom 2011 roku mi napr. praskol jeden mech. Vtedy ma stál 800e aj s robotou. Dnes kupiš uplne v pohode repas za 250e.. so zárukou.
Odchádzajú prevodovky 5HP24 myslím.. proste poddymenzované - no tak máš nachystaných 2000e na repas a je. Ja by som z toho takú vedu nerobil. Samozrejme nie je to auto pre každého, on dokáže dosť pohnevať. Naozaj je tam asi 2x viac vecí čo sa yebe. Elektronika je uff. Ale ked funguje, tak to rozmaznáva. Ja som si ho kupil s tým že si ho nechám - takže mu odpúšťam aj také veci ako som teraz riešil. Sú to starosti, ale tak mám ešte také to "obyčajné" auto, (golf 4 1.9PD).. a to je také záchranné. Tak ti poviem, ak by som mal mať jediné auto v rodine, tak Range určite nie. Napríklad ako mne teraz. Umrelo čo umrelo - a auto sa nedalo v podstate na dlho nechať naštartované. Takže ak by som si to nespravil sám doma na dvore - tak ma čaká odťahovka. Lebo automat ťahať - to nie je boh vie čo, a hlavne to auto je ťažké - takže ťahať to obyčajným autom je tiež blbosť. Takže odťahovka. ALE tiež nie obyčajná. Musí to byť poriadna odťahovka (nosnosť) alebo aspon dobrý vozík a VW caravelle.
Takže ako 2. auto v rodine na výlety a radosť z jazdy. Tak ho mám ja.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

vinci si z BL ?
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Okoie. Som z TT okolie. Preco.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
slash23
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 03.08.2009 14:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slash23 »

Vďaka za vyčerpávajúcu odpoveď VinicP.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

VinicP napísal: Odchádzajú prevodovky 5HP24 myslím.. proste poddymenzované - no tak máš nachystaných 2000e na repas a je.
ZF držia donemoty.Tie BMW 3oj litre sú práve spriahnuté s GM a tie končia niekde okolo 200 000km. Na všetkých radom radom. Niekomu 180, niekomu 230 ale toje limit.
Inak so všetkým súhlasím, len kvôli častejším výletom mimo cestu a množstve funkčných doplnkov, hlavne možnosť vyrovnať do vodováhy keď spím v horách, som po veľkej túžbe po RR zasa išiel do Disco. Sú určite lepšie autá no LR má niečo ťažko popísateľné, pre čo to auto jednoducho miluješ.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Acon - trafil si to. Maju nieco take ako pises. A potom im tie nedostatky odpustiš.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ak to servisuje niekto kto vie čo robí a hlavne sa vzdeláva a tie autá pozná, tak zasa taký prúser to nie je. Najhoršie meno tomu robia, žial, práve autorizované servisy a to už počas záruky. Ak vydržíš dokonca záruky a chodíš k niekomu čo to skrátka vie, zistíš, ž etie autá spolahlivé. Poznám ľudí čo na Disco 2, 3 aj 4 prešli niekoľkokrát Afriku krížom krážom a tie autá to dali.
Napísať odpoveď

Návrat na "Rover fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 3 neregistrovaní