Rover 75 - vysoké otáčky na voľnobehu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 05.10.2019 17:59 Zdieľať na Facebook
Rover 75 - vysoké otáčky na voľnobehu
Zdravím, problém je s autom Rover 75 1.8 88kw
Auto často (nie vždy) má pri "vyhodení" rýchlosti vysoké otáčky, 1500 - 2000 s tým, že ak pridám plyn na 3000 otáčok spadnú späť dole, no tie spodné sú len nejakých 500 a nie sú stabilné, niekedy auto "klepe" kvôli nízkym otáčkam.
Bol menený krokový motorček a tiež senzor polohy vačkového hriadeľa a bola čistená škrtiaca klapka.
Na čítačke to nehádže žiadne chyby momentálne, máte niekto tušenie kde môže byť problém?
Auto často (nie vždy) má pri "vyhodení" rýchlosti vysoké otáčky, 1500 - 2000 s tým, že ak pridám plyn na 3000 otáčok spadnú späť dole, no tie spodné sú len nejakých 500 a nie sú stabilné, niekedy auto "klepe" kvôli nízkym otáčkam.
Bol menený krokový motorček a tiež senzor polohy vačkového hriadeľa a bola čistená škrtiaca klapka.
Na čítačke to nehádže žiadne chyby momentálne, máte niekto tušenie kde môže byť problém?
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 05.10.2019 17:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ja som po jednom štarte tiež zaregistroval že padali otáčky,motor mal tendenciu zhasnúť.Išiel von krokáčik,išiel do ultrazvuku a prehnal sa cez celú dráhu kuželíka pomocou PWM signálu.Odvtedy je pokoj.Škrtiaca klapka je ovládaná lankom,má iba snímanie uhla.Pokiaľ dôjde k väčšiemu zaneseniu v oblasti hrany klapky tak sa stane že pri pridávaní plynu sa klapka musí dostať do uhla ktorý je už mimo naučených krajných polôh potenciometra,vtedy RJ stratí "orientáciu" nevie zadefinovať polohy.Silne pravdepodobný je ten problém aj tu,v podstate RJ nevie čo má robiť,chybu nevyhodí a systém pracuje akoby sa hral s plynom.Malo by stačiť vyčistenie a overenie tesnosti motora na možnosť prisatia falošného vzduchu po zložení nájsť vhodnú štrbinku (nastaviť) na krokáčiku aby motor udržal volnobeh.Počas čistení odpojiť od bateriére aby musela RJ urobiť nové adaptácie a malo by to ísť.Po krátkej dobe sa stav ustáli,dá sa urýchliť umelým prestavením krokáčika pomocou PWM o paár krokov a skúšať inú pozíciu podľa toho či sa ide hore či dole z otáčkami.MAP je tu na sacom,atmosferický tlak (čidlo) je hodnoty ukáže v meraných hodnotách.Našťastie R75 má veškeré dielyod altíka cez RJ až xy diel za 3-5-10 e.- dostupné lebo poliaci ich naváľali do polska tisíce,ale odbyt na diely sú nula,všetko je za haliere,ja držím všetko v náhradách až kapotu a blatníky,všetko to je o halieroch.Auto má jediné velké mínus,je to exot a dielne ho na opravu neberú kým majiteľ nevysvetlí že motor je rovnaký ako Freelander,ten skôr poznajú.Ak by sa aj vyskytol problém RJ tak sa dá kúpiť RJ za 10-12 e.- alebo celý štartovací set (identita) za 25-30 e.-
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných