motor 3.0td V6 od Isuzu pre GM a Renault

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

motor 3.0td V6 od Isuzu pre GM a Renault

Príspevok od používateľa autokomplet »

Ahojte
Je tu niekto znaly problematiky motora TD od Isuzu 3.0d V6 ? Myslim motor ktory robili pre GM Opel a Renault .... Objem 2,958 ccm a vykon okolo 125-130kW. Bol asi od roku 2001 tusim a neviem ci sa dockal nejakych zmien neskor a ci potom uz bol lepsi atd.
Neviete ci praskaju "len" tesnenia pod hlavami, ci ohyba alebo praska aj hlava a ci nedajboze kruti aj blok motora a tak ? Zjavne sa ten motor prehrieva predpokladam koli niecomu nedomyslenemu... Neviem ci sa napr. v urcitych karoseriach nedoziva viac ci uz koli hmotnosti auta alebo je mozno lepsie chladeny ... Casto ho asi spajaju s automatom - neviete ci je tiez japonsky napr. AISIN ?
Zaujimaju ma choroby tych motorov.
Dakujem
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Ricardinho83
Príspevky: 922
Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: motor 3.0td V6 od Isuzu pre GM a Renault

Príspevok od používateľa Ricardinho83 »

Info z autorubiku:

Avšak nielen trojica písmen DTi prinášala problémy. Svoje muchy mal aj trojlitrový šesťvalec od japonského Isuzu, ktorý si požičal aj Saab 9-5 a nepohrdol ním ani Renault Vel Satis. Výkon 130 kW, neskôr 135 kW a krútiaci moment 370 Nm neskôr 400 Nm sľuboval zaujímavú dynamiku a keďže sa jednalo o diesel, čakala sa aj rozumná spotreba. Treba aj dodať, že sa jednalo o jeden z prvých dieselov s hliníkovým blokom a mokrými liatinovými vložkami. Túto novú technológiu však japonské Isuzu zrejme podcenilo, keďže existuje veľké riziko uvoľnenia vložky zo štruktúry bloku a jej následnom poklesnutí. Je to síce miniatúrny pokles v rádoch stotín až desatín milimetra, ale pri veľkých tlakoch aké sú v dieselovom spaľovacom motore to znamená stratu tesnosti a veľmi rýchleho prehriatia motora. Najčastejšie dochádza k poklesu vložky pri väčšej záťaži a následné prehrievanie motora spôsobuje praskanie klznej vrstvy vo valcoch a motor začne konzumovať značné množstvo oleja.

Za nadmernú záťaž možno považovať aj rýchlu jazdu po diaľnici, kde situáciu v prípade Vectry C ako tak zachraňovala šesť-stupňová prevodovka, Saab 9-5 bol na tom podstatne horšie, keďže mal iba päť-rýchlostnú prevodovku a pri diaľničných rýchlostiach točil príliš veľa otáčok. Pri tomto motore je teda dôležité udržiavať chladiaci systém motora v bezchybnom stave až čo najúčinnejšie chladí. To znamená kontrolovať či nedochádza k únikom kvapaliny a tiež z času na čas vyčistiť chladič od rôznych nánosov prachu, lístia a podobne.

V prvých dvoch rokoch výroby celkom často hnevali aj turbodúchadla. Isuzu sa snažilo neskôr problém riešiť zmenou uchytenia vložiek, ale ani toto riešenie problém celkom neeliminovalo. Tiež spotreba nebola najnižšia, pri ľahšej nohe sa dá jazdiť mimo mesto okolo 7,5 litra, v meste však stúpa nad 12 a diaľničná jazda v rámci povolených rýchlostí si vypýta okolo 9 litrov. Pomerne vysoké boli aj servisné náklady, keďže ich zvyšovala okrem veľkého množstva oleja aj zložitá výmena rozvodového remeňa. Jazdne tiež nepatril motor k tomu najlepšiemu ako by sa mohlo zdať, keďže trpel značným turboefektom (neochotou pod hranicou 2000 ot/min) a neskorší razantný prísun 370-400 Nm nie je na plynulú jazdu najvhodnejší, nehovoriac o namáhaní spojky a synchronizácie prevodovky pri každom rýchlejšom preradení, v prípade ak je motor spojený s manuálnou prevodovkou. Aby problémov s týmto motorom nebolo dosť, hnevať vedela aj elektroinštalácia, čo sa prejavovalo vynechávaním vstrekovania a opotrebované alebo zanesené vstrekovače Denso nebolo možné repasovať.
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Re: motor 3.0td V6 od Isuzu pre GM a Renault

Príspevok od používateľa hipisko »

ten motor bol pohroma ako vsetky dizle od Renaultu medzi 2000-2005. Vtedy som vnimal som Velstatis, Scenic2, Espace 2 ako pokrokove auta na ktore nikto na trhu nema... Az pokial som sa nespytal jedneho zakaznika ako je spokojny s jeho Espace 3,0dci a on ma skoro zbil.....praskali bloky motora....Renault neuznaval zaruku, zakaznika stal novy motor 150 000Sk (3 rocne auto) a ani to nepomohlo, v servise bol stale s milion vecami. Odvtedy som sa naucil ze 3liter izusu urcite nie... tusim od 2005 sa montovali Nissan 3litre, tie uz boli ok, rovnako ako aj 2,0dci, 1,9dci 96kW- jeden z najspolahlivejsich diezlov vobec.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: motor 3.0td V6 od Isuzu pre GM a Renault

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V6 architektúra motora poskytovala velkú výhodu svojím rozmerom.Ale až raz vznikne historický súhrn ktorý všetky tieto motory zhodnotí na akejsi škále čo to prinieslo uživatelovi,tak asi bude nutné vytvoriť bod - problémy.Hlavne konštrukčné.Okrem samotnej stavebnej dĺžky nemá konštrukcia jediný dobrý bod pre ktorý by stálo zato si to vybrať.Všetko musí byť zduplované kedže sú to vlastne dva motory zo spoločnou olejovou vaňou a to potom hrá velkú rolu aj v servise,nákladovosti.Výhoda ? To je len chiméra,nevidím žiadnu
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Re: motor 3.0td V6 od Isuzu pre GM a Renault

Príspevok od používateľa autokomplet »

Minimalne zvuk a krutiak :-)
Jedine ze porovnavas R6 s V6 ale R6 sa nezmesti vsade...
Motor V8 je tiez blbost ? Zeby bolo ludstvo az tak3 blbe a aj napr. Nissan GTR ktory ma V6 - to vsetci su sprosti ? Nemyslim.
Islo mi o konkretny problem/problemy konkretneho motora.
Ale ciastocne suhlasim ze bezny 4 valec je asi "praktickejsi"
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: motor 3.0td V6 od Isuzu pre GM a Renault

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prečo sa hneď vyjadrovať o blbostiach.Kým V8 V10 V12 patrí do sféry použitia v drahších autách tak Ich zvýšená nákladovosť nehrá zásadnú rolu.Je ťažko predstavitelné iné usporiadanie ako V-čkové. Ale V6 by šlo sa vyhnúť vcelku bez velkého problému kedže pokojne sa pod kapotu skryjú R5 aj R6 motory ktoré majú ďaleko menšie technické problémy a jednoduchšiu konštrukciu.U V6 to považujem za zlé rozhodnutie,pretože nič výnimočné neposkytuje výmenou za zložitosť.
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných