preplach

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

preplach

Príspevok od používateľa metamor »

Zdravím damy ak tu nejake su a panov. Mam mensiu dilemu. Panko najazdil na aute cca 100k km a olej menil pravidelne kazdych 30k.... Auto ma momentale 160k a od tej doby ma za sebou 2x tolko vymen nez po prvych 100k. Je vidiet ze je tam bordel. prstom sa da cez nalievaci otvor rozotriet a po par 100km sa to miesto vycisti same. Otazka znie pouzit preplach alebo to nehat. Ked ano tak TEC2000 alebo nieco od liqui moly?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na toto asi budú protichodné názory.Ja by som to podmienil konkrétnemu motoru a teda konštrukcii.Kto bol pri podobnej aplikácii tka vie že motor z prídavkom aditiva beží nejakú dobu.Keď sa vypúšta tak tečie ako voda.Tak isto kto má trochu prehlad vieže niektoré motory používajú bezzámkové ložiská kľuky.A naparované ložiská,tj velmi tenučká výstelka.A teda treba uvážiť či zariskovať rapídne zníženú nosnosť olejového filmu ktorý má zabezpečiť že sa kovové veci mechanicky nedotýkajú.Pokiaľ sa dotknú,je len na konkrétnom štádiu stavu že to proste drapne a potočí.Ak nepotočí,zadá zárodok do budúcna.
Ďalej si treba uvedomiť že ak sa sediment rozpustí a táto zmes sračky bude kolovať motorom,dostane túto super zmes do hydroštelov,dostane na enormne namáhané miesta (PD motoru to je smrť),dostane do turbíny atd.Tiež platí fyzika,že v mieste spomaleného prúdu sa sediment uloží.
Bol som prítomný pri podobných preplachoch,ja ich nerobím len som požičal dielňu aby si vymenili olej sami.Všetky tie výmeny skončili klepaním motoru,raz dokonca pred potencionálnym kupcom (slúbili že je v cene nový olej) Takže,čo som videl dopadlo zle,na to sa môže povedať že zhoda okolností.Ale nech si akokoľvek predstavím čo sa teraz v motore deje...okamžite tú myšlienku vyhlasujem za nesmierne riskantnú.Mnoho zárodkov vnikne a v danom okamžiku sa nič nedeje.Toto je jeden z tých prípadov,koleduje sa o priekak. Takže ja mám postoj taký že nikdy.Presne ako nikdy nestriekať žiaden sajrajt do DPF,nikdy nepoužiť utesňovače chladiča, nikdy nové diesle grupy z G13 nehnať hodiny po D dianiciach vysokou rýchlosťou.Čo má prísť príde,ale odstup spôsobuje že sa už nespojí čas príčiny a dôsledku
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

suhlas.


>> Panko najazdil na aute cca 100k km a olej menil pravidelne kazdych 30k....

tam sa stala chyba...



>> Auto ma momentale 160k a od tej doby ma za sebou 2x tolko vymen nez po prvych 100k.

ktora by nemala byt fatalna kvoli tvojmu zasahu. Pokracuj v 10.000km intervaloch a nic lepsie pre ten motor nemozes spravit.
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

jedna sa o 1.4 tjet. tiez som si tym neni isty. podla navodu treba naliat a nehat vrcat 15-20min a potom vymenit olej s filtrom. Chcel som potom este raz po par sto kilometroch vymenit olej z filtrom. Ide hlavne o ten hlavny proces cistenia ked sa to cele zacne uvolnovat. Aj ked viaceri maju akoze dobre skusenosti no kym nevidim a nepocujem na vlastne oci tak neverim.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

olej-oxidacia-palivo---varnish
olej-oxidacia-palivo-voda---sludge


kuk oleje pre stare motory, *High Mileage*
iny aditiv.balik....
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Normalne tam drbni nejaku C3 olej,viskozity aku preferuješ
a vypusti po cca 5000 km,potom zase daj C3 olej a zostaň pri tej C3 a meň po 10 000 km a vnutro motora bude čistučke ako v ten deň ,keď ten motor zišiel z linky... :4012:
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

acea c3 sa tam aj leje selenia k p.e. akurat co napachal majitwl pred tebou tak trva kym sa precisti... chcel som to urychlit ale po radach to radsej neham tak
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

100.000km zase nie je az taka sialena porcia. Ide o to ake to su kilometre - ked bolo vsetko najazdene v meste na kratuckych trasach a'la 4km kde sa motor/olej nestihol poriadne zohriat atd, tak je to uzasne vacsi problem nez ked auto nahodili a presli 150km medzi mestami alebo po dialnici.

Takisto je dolezite ci je motorček oturbena posrana jedna-stvorka / jedna-dvojka ktore maju kvoli cenovej optimalizacii vacsiu tendenciu kolabovat alebo ci je to 3.0d s olejovou naplnou 9.5 litra ktorej takyto interval prakticky nevadi pretoze toci minimalne otacky.

Nepisal si ake konkretne je to auto a kolko ma rokov a aky je to konkretne motor ; Clio asi nebude typicky dialnicny trhač a Talizmanom sa nezvykne jazdit len z Dubravky do Dubravky... v kazdom pripade 100.000km nebyva typicky fatalna hranica.

Keby to jazdilo 300.000km s intervalmi 30.000 tak je to jasny pruser.
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

je to 2008 rocnik, grande punto 1.4 tjet. Do 100k ho mal prvy majitel potom malo auto dalsieho majitela cca 12k km. ten vymenil olej raz a od 112k km ho mam ja posledne 2roky kde s nim jazdim okresku a dialnicu cca pol na pol. Inak motor tichucky spotreba oleja v prepocte na 1000km je 1.5dcl.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

spotreba oleja je tam od novoti, to mas aj ochranu, ze sa tam nieco nove leje za 30000km :d :D , men to po 10 a zi kludne s tym, co sa ma posrat sa poserie a tie motory nestoja majland, vyhodis do smeti a das iny, netrap sa s dalsim dnom, ten sa postara o seba :4012:, 1.5 deci je zdravy motor, konkretne tento typ...

apropo ja lejem barzjaky olej, na zaciatku som tiez lial seleniu, ale je plno olejov co ma fiat normu prislusnu, namatkovo BP, total, elf, aral, mas to jedno a ja ked som presiel na ine, tak som usetril polku penazi...

km sa blizim k 200t a ta spotreba oleja je stejna, apropo jazdim kludne aj 500m, to len na margo strojarskej filozofie :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

neodporúčam používať preplachovú chémiu a vrčanie.

preplach odporúčam robiť tak, že sa olej, na ktorom zákazník mieni jazdiť vypúšťa po 1000 - 2000 km.

Meň olej častejšie. Radšej 3 x za 5000 km, ako použiť chémiu. Ja mením každých 10 tis km a motor mám v poriadku.
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných