Celkom ma prekvapuje ze hodnotis spotrebu SUV Juke vs. Golf... Jasne ze SUV bude viac zrat, ma o par desiatok kg viac, ma o par bodov horsiu aerodynamiku...
1,3 TCE Duster 130koni, tiche, pohodlne vozenie s dobrym zatahom. Ja hodnotim kladne, je to proste lacne auto s dobrou technikou, netreba od toho ocakavat jazdny prejav 2x tak drahych SUV. Ale zeby to bolo extra hlucne, motor zle tahal, mal zlu spotrebu? To nie, mimochodom skusobna jazda v lete s klimou na cca 18km po Kosiciach za 6,5litra, boli aj zrychlovania, semafory atd... Nezaznamenal som skackanie pri rozbehu ci sviznom ci lezernom...
Potom nejake megany s nim...
Tvrdit ze koncernova 1,2 plna nepodarkov je lepsi motor je trosku... Ja si dovolim tvrdit, ze je to podarenejsi motor ako vsetky benzinove koncernove motory dokopy.
Motor je podla mna velmi podareny, mala trojuholnikova hlava valcov, turbo s obtokom - robusnejsej konstrukcie ako bolo na 1,2jke, poucenie z chyb 1,2TCe.
Mercedes-Renault na tom stavaju ponuku mensich aut, resp. Renault to tlaci vsade kde neda 1,8.
Osobne by som vyberal aspon 130konovu verziu, ale ked si fakt dochodcovsky typ bude dobra aj 115konova verzia.
BTW s porovnani s 1,5TSi soferovanej na trase dlhej 1500km je to lepsi motor, 1,5TSi 150koni sa ani zdaleka nespravala taka ko keby mala 150 tatosov. Spotreba vysoka (6,7 az 7,7l)
A dovolim si tvrdit ze ten motor nebude mat ani polku zvolavaciek ako konkurent v podobe 1,5TSi
Urcite bez do renaultu a posoferuj si ten motor, takto ziskas pocit z jazdy.
Poznatky beriem z navtevy motorarni kde sa tento motor vyrabal na linke a z jazd na autach s nim
Je to "spolocny" vyvoj RSA-Merc. Maju drobne odlisnosti, Merc ine kablovacky a pod ale mechanika je na 99% taka ista.