Strana 1 z 6

Renault Megane 1.3 Tce 115 GPF

Napísané: 04.12.2019 19:49
od používateľa manots94
Nazdar, ľudia čo poviete na auto Renault Megane 1.3 TCe 115 GPF Grand coupe. Má s ním niekto reálne skúsenosti ako ide motoricky, komfort a spotreba? Viem, že to je pomerne nový motor ale na nemeckých fórach som sa stretol s chválou, že je to veľký krok vpred oproti 1.2 TCe nejaké vady alebo zvolávačky ako pri 1.5 TSI som nepostrehol ... Ak by ste mi vedeli niečo o ňom bližšie povedať budem vám vďačný :300f:

Napísané: 04.12.2019 20:32
od používateľa mastik29
A co ti brani v tom, si ten motor otestovat v aute o ktore mas zaujem???
Cakas, ze ti tu niekto bude vypisovat skusenosti po 200 000 km???
Kazdy, kto si ho kupil, mal na to osobne dovody a istotne si tu motorizaciu vyskusal.
Spotreba?
Na akych trasach, v akom meste, pri akej rychlosti? S akym temperamentom? Su stranky, kde si mozes pozriet spotreby aut, uzivatelov… Staci chvilocku pohladat a vyselektovat dane auto, motor.

Uz len cakam, kedy sa objavi tema na skusenosti s novou Octaviou…
Tema aby rec nestala?

Napísané: 04.12.2019 20:39
od používateľa oco13
Aký je to rok výroby?

Napísané: 04.12.2019 20:47
od používateľa martincichy
ahoj, v jari som si vyberal nové auto, megane 1.3 tce 115 gpf bol jeden z favoritov. skúšobná jazda trvala asi 20 km. príjemné auto. dobré sedenie (malo však príplatkové sedenie).

vybral som si dustera, ale to len z toho dôvodu, že po poľných cestách aj reálne jazdím. ináč by som skončil v megane (octavia, rapid ma vôbec nenadchli)

je to nový motor, skúsenosti zatiaľ žiadne. technológia filtra pevných častíc v benzíne je nová, čas ukáže.

Napísané: 05.12.2019 09:00
od používateľa YxoYpsilono
Ja som mal tento motor na skusobnej jazde na dva dni - co jazdim bezne.

Porovnavam s 1,2TSI 77 kw, 1,6 TDI, 77 Kw a 1,2 TCE (Juke).


Zaver:
1,33 TCE 115 v Grandcoupe ma nepresvedcila.

Na mojej beznej trase vykazovala o cca 1 liter vyssiu spotrebu ako 1,2 TSI v Golfe a cca o 2 litre viac ako 1,6 TDI.

Hlucnost pomerne vysoka, ziadny realny rozdiel voci 6 rocnemu Golfu alebo 1,6 TDI.

Mimochodom - na rovnakej trase je Juke este uzranejsi a este hlucnejsi.


S motorom 1,33 v renaulte sa navyse problematicky rozbiehalo - s TSI aj TDI sa mozno lahko rozbehnut plynulo, auto si samo pridava, pri 1,33 TCE to nejako dobre nefungovalo - trochu som skackal :-)

Priestorova ponuka ziaden zazrak - skor menej miesta ako v G7.


Cenovo tiez nijako presvedcive.

U mna teda nemozem povedat, ze by 1,33 TCE nejako zabodoval, ale uznavam, ze oproti 1,2 TCE je to lepsie.
Lenze ci uz 1,2 TSI, alebo 1,6 TDI su skratka lepsie motory.


BTW - skusanie bolo cca 250 km, ktore som na tom najazdil a auto malo cca 3000 km

Napísané: 05.12.2019 09:22
od používateľa mhlavaty
ako ide motoricky, komfort a spotreba?
Všetko začína kubatúrou.Výkon nutne potrebuje otáčky,otáčky neprajú hluku a iba čas ukáže ako technicky zvláda plniť často neprimerané požiadavky,stále je to prťavá kubatúra s charakterom tomu zodpovedajúcemu.Prítomnosť nových vecí ktoré ešte nepreveril čas a km. Prečo by nemal ísť ? Prečo by nemal mať slušnú mieru komfortu ak žabožrúti majú radi svoj zadok. Spotreba...asi najmenej zodpovedateľná vec,natoľko je vecou topánky jedinca

Napísané: 05.12.2019 10:38
od používateľa lilNoth
Celkom ma prekvapuje ze hodnotis spotrebu SUV Juke vs. Golf... Jasne ze SUV bude viac zrat, ma o par desiatok kg viac, ma o par bodov horsiu aerodynamiku...

1,3 TCE Duster 130koni, tiche, pohodlne vozenie s dobrym zatahom. Ja hodnotim kladne, je to proste lacne auto s dobrou technikou, netreba od toho ocakavat jazdny prejav 2x tak drahych SUV. Ale zeby to bolo extra hlucne, motor zle tahal, mal zlu spotrebu? To nie, mimochodom skusobna jazda v lete s klimou na cca 18km po Kosiciach za 6,5litra, boli aj zrychlovania, semafory atd... Nezaznamenal som skackanie pri rozbehu ci sviznom ci lezernom...

Potom nejake megany s nim...

Tvrdit ze koncernova 1,2 plna nepodarkov je lepsi motor je trosku... Ja si dovolim tvrdit, ze je to podarenejsi motor ako vsetky benzinove koncernove motory dokopy.

Motor je podla mna velmi podareny, mala trojuholnikova hlava valcov, turbo s obtokom - robusnejsej konstrukcie ako bolo na 1,2jke, poucenie z chyb 1,2TCe.
Mercedes-Renault na tom stavaju ponuku mensich aut, resp. Renault to tlaci vsade kde neda 1,8.
Osobne by som vyberal aspon 130konovu verziu, ale ked si fakt dochodcovsky typ bude dobra aj 115konova verzia.
BTW s porovnani s 1,5TSi soferovanej na trase dlhej 1500km je to lepsi motor, 1,5TSi 150koni sa ani zdaleka nespravala taka ko keby mala 150 tatosov. Spotreba vysoka (6,7 az 7,7l)
A dovolim si tvrdit ze ten motor nebude mat ani polku zvolavaciek ako konkurent v podobe 1,5TSi :)

Urcite bez do renaultu a posoferuj si ten motor, takto ziskas pocit z jazdy.

Poznatky beriem z navtevy motorarni kde sa tento motor vyrabal na linke a z jazd na autach s nim :) Je to "spolocny" vyvoj RSA-Merc. Maju drobne odlisnosti, Merc ine kablovacky a pod ale mechanika je na 99% taka ista.

Napísané: 05.12.2019 10:51
od používateľa YxoYpsilono
Vsetky modely (Megane 1,33, Juke 1,2 TCE, G7 1,2 TSI a 1,6 TDI) som uvadzal preto, lebo s nimi mam realne skusenosti a realne odjazdene rovnake trasy, rovnakym sposobom.

Naujspornejsia je 1,6 TDI - podla ocakavania, potom 1,2 TSI, potom 1,33 TCE a final 1,2 TCE (ktore vo vyssich rychlostiach ide naozaj biedne).

Ak by som si vyberal ja, pravdepodobne pri podobnej cene by som bral 1.2 TSI - spotreba celkom ok a v meste mensi hluk ako pri TDI (na dialnici uz potom skor 1,6 TDI).


Ako som pisal 1,33 TCE nie je ziaden pokrok oproti 1,2 TSI (remenovy motor).

zerie realne viac - a celkom vyrazne, tazsie sa s nim rozbieha, je hlucnejsie.

Megan ako taky je zase vnutorne mensi ako G7.


Spolahlivost nijako neriesim - mimochodom aj to 1,2 TCE zatial jazdi bez problemov.

Megan 1,33 je cenovo postaveny pomerne vysoko, zostatkova hodnota je nizsia ako u korejca - mrzi ma to, ale nevidim realny dovod kupovat Megane.

Duster je iny pribeh - ina skupina kupujucich a hoci aj tam by som skor uprednostnil Vitaru, viem si predstavit ludi, ktorym bude Duster vyhovovat.


Spotreby:
G7 77kw: 6,28 litra
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1


Megane 1,33 TCE: 7 litrov..
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1


To je VELKY rozdiel - obzvlast ak 1,33 TCE je nova konstrukcia.



Pri 5 rokoch prevadzky a 15tkm rocne na reanulte preplatis okolo 1000 € len na palive..
A ako bonus dostanes auto s nizsou zostatkovou hodnotou. :-)

Nie som ziaden koncernofil - poznam viac aut, ale dovod na kupu Renaultu som zatial nevidel :-)

Napísané: 05.12.2019 11:11
od používateľa dodik13
Yxo Tvoje hodnotenie nie je objektivne uz len z toho dvovodu,ze si jazdil na surovom aute ked pises,ze malo 3000km a iba 250km si najazdil . Take porovnanie by som tu ani nepisal :d :D Aj ja som par dni jazdil na novom dusteri s 1,3 130tatosmi a za tu cenu sa mi to auto pozdavalo a islo ale po par dnoch nemozem vyriec ortiel v porovnavani ked som ho mal kratko . Iste to nie je landcruiser s 4litrom ani g s 8valcom ale auto na pracovne a denne ucely za par penazi a dokonca si aj drzi zostatkovu cenu po niekolko rocnom predaji . Ale nemozem ho vychvalovat alebo hanit este raz pisem po takom kratkom case ako ked tu ty hanis surove auto po 250km lol

Napísané: 05.12.2019 11:15
od používateľa oco13
Čo vedie dospelého svojpravneho človeka ku kúpe výrobku s neoverenou technológiou-GPF ??
Motoricky s maličkým objemom vypeckovanym na neprimeraný výkon??

Napísané: 05.12.2019 11:17
od používateľa bajo777
ja viem, ale dostal by som kartu :-\

Napísané: 05.12.2019 11:53
od používateľa mhlavaty
litrový výkon 100 Ps je pre motor denného použitia adept na problémy a krátky život.Isť môže akokoľvek agilne,sú veci ktoré spalovací motor nepreskočí.Hlavne ak naj kritériom popri výkone sú ekologickosť a spotreba,to sú atribúty ktoré sa nemilujú a na geniálne veci nie je čas

Napísané: 05.12.2019 12:07
od používateľa bajo777
nejaky mudrlant by si povedal ze je velky pokrok v materialoch :-), ale realne ten maly kusok kovu musi vstrebat a odviezt stovky kW stratoveho tepla, z paliva ide na hriadel tak mozno stvrtina energie, to co Milan hovori je uz desatrocia preverene u sportovych motorov, no ale kto si to potrebuje ochutnat sam a za svoje, nech sa paci namocit nos :-)

Napísané: 05.12.2019 12:23
od používateľa YxoYpsilono
dodik13 napísal:Yxo Tvoje hodnotenie nie je objektivne uz len z toho dvovodu,ze si jazdil na surovom aute ked pises,ze malo 3000km a iba 250km si najazdil . Ale nemozem ho vychvalovat alebo hanit este raz pisem po takom kratkom case ako ked tu ty hanis surove auto po 250km lol
Ale mozem porovnavat.
Ako som pisal - jazdil som rovnaku trasu, rovnakm sposobom (90% na tempomat).
Auto s 3000 km urcite nemozno povazovat za surove.

Ako napokon vidis aj na spritmonitore - jednoducho 1,33 TCE zerie viac ako TSI. To je holy fakt.
Rovnako T-GDI od korejcov zeru viac - to je tiez fakt.

Nebudem teda hovorit, ze 1,33 TCE je super motor, lebo NIE JE.



Je uzranejsi a horsie sa s nim rozbieha ako s TSI, navyse v megane je aj slabo odhlucneny.
T-GDI nehodnotim, lebo nemam skusenosti.
:4012:

Napísané: 05.12.2019 13:07
od používateľa hjundai
bajo777 napísal:nejaky mudrlant by si povedal ze je velky pokrok v materialoch :-), ale realne ten maly kusok kovu musi vstrebat a odviezt stovky kW stratoveho tepla, z paliva ide na hriadel tak mozno stvrtina energie, to co Milan hovori je uz desatrocia preverene u sportovych motorov, no ale kto si to potrebuje ochutnat sam a za svoje, nech sa paci namocit nos :-)
- osobne si myslím že každý problém sa dá vyriešiť dobre, lepšie a aj na hovno. Dom sa dá postaviť z dreva aj z tehly rovnako dobre aj rovnako fušersky. Nejde o technologiu ale o jej prevedenie.
Teplo sa dá odviesť to snáď vieme nie.... na daný výkon treba spáliť dané množstvo paliva a prebytok tepla odviesť. či je to dvojliter alebo 1.4 turbo toho tepla je rovnaké množstvo.
Všetko je to dávno vymyslené len to treba poctivo robiť.