Strana 1 z 3

Renault Thalia - Veľký tlak

Napísané: 04.09.2019 20:03
od používateľa whiskeY11
Zdravím, dnes som bol v Áčkach a predajca spravil jednu veľmi zaujímavú vec. Pri plne zahriatom motori otvoril expanznú nádržku, bol v nej mierny tlak čo je normálne, ale potom vytočil motor úplne na max a kvapalina sa začala tlačiť von cez otvorené viečko (dovtedy nič) . Treba povedať že jej tam bolo veľa a teda nemala moc priestoru na expanziu. Povedal mi že je asi K.O. Tesnenie pod hlavou čo je blbosť, nakoľko bolo asi 2 týždne dozadu menené (kvapalina unikala). Podľa mňa je normálne ze pri extrémnej zaťaží je v chladiacom systéme tlak, ale tak ma zaujíma čo si o tom myslíte vy. Ďakujem za odpoveď.

Napísané: 04.09.2019 20:27
od používateľa oco13
Tak já ti nevím Karle lol Po prečítaní tvojho príspevku som si povedal ,že to skúsim aj ja. Filcku som vytočil, že motor skoro vyletel von a držal som ju aj 5 minút na maxime - a nič. :4012: Ženinho Peugeota som len trocha vyhnal na nejakých 5t rpm a držal len minutku aby mi nenadávala - a nič. Ešte aj syn sa zastavil s Corsou a tak kým do nej tankoval olej ,tak som ju turoval a - nič. Dodržal som celý postup ako si napísal a nevytlačilo mi žiadnu kvapalinu. :4012:

Napísané: 04.09.2019 20:43
od používateľa mhlavaty
Je to značne individuálné podla konkrétneho motora ale aj podľa teploty v ktorej sa to urobí.Ak je systém chladenia z malým objemom a teda pretlakový,je možný stav kedy strata pretlaku vyvolá tvorbu bubliniek a začne sa tlačiť von.A Ranault tieto systémy silne závislé na pretlaku zaviedol už v časoch keď expanzka bola - uhorková fľaša...sklenená (aj Dácia a ďalšie)
Malo to veľa výhod,velmi rýchlo sa malý objem zohrieval a kúril takmer okamžite aj reakcia na plyn sa značne urýchlila.Mínus pretlakových obvodov je okamžité zovretie napr pri poruche víčka.
Takže Tháliu by som rozhodne zbrklo neposudzoval,pokojne to môže byť aj v poriadku.Ale aj nemusí...pretože ten istý Renault po prehriatí skrúcal hlavu v priečnom smere,a fúklo aj nové tesnenie takmer v deň opravy ak sa hlava nezrovnala.
Ale množstvo motorov sa správa ako píše oco...hladina vystúpi vyžšie,ale ani pridanie plynu nič nespôsobí.

Nech to pán z áčiek urobí pri teplote motora 70°C a ak vodu vytlačí...má pravdu on.

Napísané: 04.09.2019 20:55
od používateľa whiskeY11
@mhlavaty Zaujímavé, keď to totiž spravil a začalo to vytekat, naozaj sa spravilo veľa bubliniek a až potom to vytieklo, po nasrobovani viečka hladina veľmi rýchlo klesla naspäť. A co sa teploty týka, povedal by som solídnych 90-100°C, kedže ešte predtým s nim jazdil a vytáčal ho jak maseratti :) Pri výmene tesnenia sa samozrejme hlava zrovnala, sam som pri tom bol.

Napísané: 04.09.2019 21:09
od používateľa mhlavaty
Systém kde je pretlak ide nad hranicu 100°C bežne,preto je NUTNÉ aby bol systém v pretlaku.Uvolnenie víčka a pokles tlaku okamžite vyvolá že voda varí.Kým je v pretlaku nevrie ani pri 105 a viac,veď to je aj základ celého...zvýšiť teplotný spád,to je rozdiel medzi teplotami.Ak je vonku 40 °C a voda má 90°C je teplotný spád 50°C čo dáva určitú účinnosť chladenia.
Ak ale zvýšime teplotu na 105 tak je 40 - 105 = 65°C teplotný spád a neporovnatelne väčšia účinnosť...a stačí menej vody.A menej vody má svoje velké pozitíva...už so písal.
A to je celé.Ten hnup z áčiek to ale dobre vie,sú to silný profíci,tak pozitiv ako negatív

Napísané: 04.09.2019 21:14
od používateľa mhlavaty
Kto skúša termostat vo vode na sporáku vie,že už pri 90°C sa na ňom vytvárajú bublinky,a bod varu je relatívne ďaleko

Napísané: 04.09.2019 21:15
od používateľa whiskeY11
@mhlavaty Ďakujem za objasnenie, odľahlo mi. No pan z Ačiek už od začiatku prejavoval nie veľmi veľkú ochotu auto kúpiť keďže je bez klimatizácie a tie že vraj "nejdu". Tak si našiel dôvod prečo ho nevziat :). Ešte raz ďakujem :300f:

Napísané: 04.09.2019 21:27
od používateľa oco13
www. Bazoš.sk a tri aj štyri áčka môžu ísť do prdele. Ak by ludia neboli SPROSTÍ jak bagandža , neuživil by sa ani jediný autobazár.

Napísané: 04.09.2019 21:36
od používateľa mhlavaty
Nech je ako chce a boh nech odpustí Thálii divný dizajn,ale auto svoje odslúži a za štipku starostlivosti pekne odslúži.Nesmie sa od neho čakať viac,než na čo bolo stvorené,a to splní velmi vďačne

Napísané: 04.09.2019 21:46
od používateľa bajo777
cakat na zastavke na klimovy bus alebo sa viezt v aute bez klimy? /az neni ina moznost.../ tot otazka pre moderneho hamleta :zga28:

Napísané: 04.09.2019 21:47
od používateľa oco13
Milan , čo chceš očakávať od auta okrem prepravy z A do B??? Možno sedliak ako ja ešte nejaké orgány na repas traktora, ale inak absolutne nič.
Dnes ráno som bral 4 baby do roboty.Po parkingu sa ozvalo 4 krát buch buch a buch. Vieš asi ako vyzerali susedné autá, a to som parkoval ako debil na meter, ale zjavne to bolo málo. :40bd: Prečo sa ludia sústredia na kopu šrotu namiesto hodnôt ktoré aj niečo znamenajú????
Čo takto namiesto avdinky výlety s deťmi na bicykloch a túry po Tatrách??? nie autom ,ale peši a zubačkou. :4012:

Napísané: 04.09.2019 21:50
od používateľa oco13
Bajo - aký klímový bus? zaslúžil si si ho??? vychoval si aspoň 3 - 4 roch potomkov , ktorí budú makať na tvoj dôchodok??? Ak ano, klobúk dolu a ten klímový bus si zaslúžiš. :300f: :300f:

Napísané: 04.09.2019 22:32
od používateľa trucker694
Otázka? Načo si bol v 3xa? Veď tento cirkus treba obchádzať oblúkom! Podvod pri predaji, klamstvo pri výkupe. Radšej sa budem trápit cez portal ako s hlupákom pri výkupe. :40bd:
Iba raz som bol svedkom pred 10 rokmi,sused tam chcel dať na proti hodnotu svoj luxusný cár, a pako čo ho chdel ohodnotiť od dverí kričí, to bolo búrané, to bolo lakované, ja mu nato tvoj organ bol lakovaný, a tatko keď ťa robil bol búraný, reku Ondrej ťahaj odtiaľto het. Potom mu vyvolaval este mesiac, vraj aby zašiel ku nim do Nitry, vraj sa dohodnú. Medzitým však luxusný cár kúpil Štefan od vedľa a dodnes deň je s ním spokojný. Podotýkam, cár bol kúpený v SK fungel nový, nikdy ani skrabnutý, nieto ešte lakovaný, servis poctivejšie ani nieto urobiť. Taká je skúsenosť s oakom zamestnaným v 3xa. Nieje to o značke, ale d8bilkovi v 3xa. :4012:

Napísané: 05.09.2019 06:17
od používateľa hjundai
Do ačiek šiel aby sa rýchlo zbavil auta a rýchlo dostal peniaze na ruku aj keď menej akoby predal sám ale zato rýchlejšie. Problém je že ani cigán už dnes nejazdí v hnilej felde a každý chce "lepšie" takže talia holátko to bude ťažký predaj jedine že "skorozadrmo"
Bohužiaľ na Slovensku talia vzbudí posmech na ulici.

Napísané: 05.09.2019 06:43
od používateľa jaster-83
moze byt, thalia je na oko divne auto, aj v ackach su tlaceni do vykonov a predajov a dobre vedia co prave ide a co by im tam stalo alebo by na tom nezarobili, je zaujimave ze keby to bolo clio (napriek mensiemu kufru) tak sa to preda skor, klima vo vybave je uz dnes zaklad, naviac kudia pochopili ze pri takych autach je pri holote a akej takej vybave minimalny rozdiel v cene, nehovorim ze je to nepredajne len potrva kym si to auto najde svojho majitela a ten si to bude kupovat presne na konkretny ucel