Strana 1 z 2

Renault Scenic II 1,5 dci , 78 kw , 2007

Napísané: 13.05.2019 17:36
od používateľa thegodfather
zdravim toto forum...
toto forum povazujem asi za poslednu nadej, ze sa najde niekto, kto mi pomoze pri vyrieseni mojho problemu. asi pred 2rokmi som si dal na aute vymenit olej u mechanika, co sa mi stara o auta uz asi 20rokov, pouzivam olej 5w-40, zial mechanik vtedy nemal a dal tam 5w-30, od tohto momentu sa mi v aute zacal stracat olej, po reklamacii mi ho zdarma horko tazko vymenil za 5w-40 a rozisli sme sa v zlom, zial problem so stratou pretrvava dodnes, motor je suchy, pod autom ani kvapka oleja, nikde sa mi nepodarilo najst miesto kde by olej unikal, je mi jasne ze to zerie motor, ale kadial? obehal som xy servisakov a nikto sa nevie k tomu normalne vyjadrit, hladam skuseneho mechanika, nie vymienaca dielov, ktory vymiena diely sposobom pokus-omyl, zopar dielov uz vymenenych bolo, takisto je tam nove turbo, resp repasovane, v sucastnosti sa strati asi 1L na 1000km, auto na volnobehu nedymi, pri zatazi a akcelracii dymi...
v pripade potreby doplnim udaje ktore bude treba...

Napísané: 13.05.2019 18:14
od používateľa patko1
neviem ci by som si trufol napisat ako ty ze od toho momentu sa mi zacal stracat olej. Takisto ako cakas ze ti nejaky mechanik povie hned po otvoreni kapoty ze je to tymto alebo tymto, sice povedat ti to moze ale ci to bude ozaj ono je otazne. Kolko to ma napriklad najazdene.

Napísané: 13.05.2019 18:38
od používateľa thegodfather
svoje auto si predsa poznam :-) mam ho 12rokov, staram sa o auto lepsie ako o seba :-), ma najazdene 340tisic km a nikdy mu nic nebolo a nikdy ma nesklamalo, dokonca aj povodne turbo bolo v poriadku, este by zvladlo zopar tisic km a zbytocne sa vymenilo...
dovtedy mi nezmizla ani kvapka oleja, i ked je pravda ze olej som vzdy menil po 10tisic max po 15tisic km...
auto ale vecne fungovat nemoze, to je jasne...

Napísané: 13.05.2019 19:10
od používateľa Jardo66
No neviem, ale mám dosť silného tušáka, že to bude spôsobovať to repasované turbo. Bolo zrejme repasované na slovenský spôsob.

Napísané: 13.05.2019 20:01
od používateľa kexozh
napisal si , ze ma 340 000, zomreli piestne kruzky a urcite treba menit aj gufera ventilov okrem ineho...., mesiac do zadu som robil presne tento motor, ten mal 300 000, jednoducho treba rozobrat motor, inak olej neprestane zrat..., robim len renault tak viem o com hovorim,pekny den.

Napísané: 13.05.2019 20:07
od používateľa bjbbobek
Myslím že zadavatel si odpovedal sam . Zamena vyskozity oleja pricina nie je.

Napísané: 13.05.2019 20:25
od používateľa Jericho
predtým to nerobilo...teraz má najazdených 340000...
moje klby tiež neboleli "predtým" :d :D
aj keď sa ukážkovo staráš o auto, pri 340t je dá sa povedať normálne, že si už auto vypýta väčší servis.
skús sa pozrieť na intercooler, keď je suchý, turbom to nebude

Napísané: 13.05.2019 21:00
od používateľa hjundai
ale páni na tomto fore je zákaz napísať že dízel má v 340 000km problém ved to je predurčené na milion km bez jediného problému ta ne?

Napísané: 13.05.2019 21:04
od používateľa avelmak
Tie motory su dist chaklive,340000 je uz celkom dost na tento typ.Do toho motora kludne moze ist aj 5W30,teda s olejom to nie je.Zrat moze turbo,kruzky,gufera ventilov.Ak dymi pri zatazi,mam podozrenie na kruzky.1l na 1000km je uz velmi vela.Bohuzial bez rozobratia celeho motora sa neda opravit.

Napísané: 13.05.2019 21:25
od používateľa oco13
hjundai napísal:ale páni na tomto fore je zákaz napísať že dízel má v 340 000km problém ved to je predurčené na milion km bez jediného problému ta ne?
Len to musí byť jednodrôtový diesel :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:

Napísané: 13.05.2019 22:03
od používateľa seven549
je to olejom.dal sa tam olej ktory tam nemal byt motor ma svoje odkrutene neni to ziadny novy superb.novy olej bohvie co to bolo nejaky s rozpustadlami usadenin a spustil problem.mechanik to nemal robit.

to iste mal kolega auto cez 300000km km tdci motor olej sa menil presne na 20000km.v nejakom servise nemali tolko litrov ako treba motor cely zivot fical na tom castrol edge 5w/30.dali tam polovicu ineho oleja hoci norma sedela ale 5w/40.odvtedy motor berie olej 10000km liter a pri zrychlovani dymi z vyfuku.predtym stacilo raz za 20000km doliat pol litra toho hnusneho castrolu.

Napísané: 13.05.2019 23:12
od používateľa martincichy
Pokial bola dodrzana norma oleja, zamena viskozity to nespravi. 5w30 a 5w40 su nic hovoriace cisla v takom ponimani, ako to bolo predstavene. Skus odpojit hadicu od turba ci je ako maznicka.

Preco bolo menene turbo?

Napísané: 13.05.2019 23:46
od používateľa thegodfather
povodne turbo bolo vybrate a odoslane na test, vraj uz malo nejaku vacsiu vôlu, tak sa urobil repas, problem to nevyriesilo a eura su fuc...
chcem ho dat vymontovat znovu a ja osobne ho odnesiem na test inej firme a pockam na vysledok, uz zacinam byt nedovercivy, ak bude naprd, objednam nove priamo z renaultu...

Napísané: 14.05.2019 08:30
od používateľa kazimir
hjundai napísal:ale páni na tomto fore je zákaz napísať že dízel má v 340 000km problém ved to je predurčené na milion km bez jediného problému ta ne?
Takychto 300 tisicovych dieslov beha nespocet. 400-500 maju bezne tie kusky stocenych oktavok/sharanov/alhambier atd. Mam fotku bory s milionom a t4ky daleko cez milion. Vsetko z okresu a myslim si, ze kazdy mechanik na dedine pozna 500k+ km tdicka minimalne zopar kuskov.

Ludia tie auta mali radi, lebo pri normalnej udrzbe boli spolahlive a malo zrali s viac nez dostatocnym vykonom a pruznostou.

Nic z toho nejaky clanok o carine s 800 nezmeni. A je to uplne zbytocne porovnavat, lebo benzinaky jazdia ludia inak a je ich menej.

A neviem o tom, ze by Hlavaty pisal, ze tdicka preziju milion bez opravy. Vsade dookola opakuje, ze s druhymi rozvodmi menit aj hydra atd.

Napísané: 14.05.2019 11:35
od používateľa mp3turbo
>> Takychto 300 tisicovych dieslov beha nespocet. 400-500 maju bezne tie kusky stocenych oktavok/sharanov/alhambier atd.

isteze beha, ale 1.9tdi 85kW v Sharane je totalne ina konstrukcia motora ako VELMI CITLIVY 1.5dci v Renolte z tychto rocnikov. Podla mojho nazoru je dost seriozny zazrak ze sa tento motorcek dozil tretiny miliona - zachranili ho len perfektne vymeny oleja, inak by boli loziska uz daaaaavno v prdeli. Je to citliva technika, longlife 30.000km oleje ho spolahlivo zabiju, a to pred dovrsenim 200.000km uplne v pohode.

Nemozes porovnavat VW Bora, hadam s motorom 1.9td 55kW, alebo Caravellu T4 alebo Oktavku1 66kW bez variability v turbe s tymito hypermodernymi FAP/DPF commonrailikmi. Je jasne ze ta Bora zamavala taxikarom dva miliony bez zadychania, ale to proste 1.5dci NIKDY neda, aj ked budes menit olej kazdy den a jazdit len dole kopcom bez zataze.


1.5dci je strasne citlivy motor s utlou konstrukciou. Zober si ze turbiatka tocia 360.000 otacok - sharan 1.9tdi vrti okolo 180.000 a tlacia tlaky cez dva bary - sharan 1.9tdi tlaci 1.2 baru. Navyse tieto 1.5dci turbiatka su MALILINKE, schovas ich pomaly do dlane ked mas velke ruky... a to preto lebo sa musia roztocit na co najnizsich otackach, mat co najmensi odpor, rotacne hmoty atd.

Proste ten motor je utla konstrukcia horedole.