Strana 1 z 1

Princíp činnosti termostat Megane II 1,6

Napísané: 30.12.2014 16:54
od používateľa salomen30
Zdravím.Zaujímalo by ma ako funguje termostat na benzínových autách.Mám termostat z bodom začatia otvárania 89 stupňov a plnom otvorení pri 99 stupňoch.Dneska som ho skúšal asi takto.Naštartovanie studeného motora.Po nejakej dobe prdenia na voľnobehu sa dostal cez 90 stupnov asi na 95 stupňov termostat začal otvárať(horúca hadica) a teplota potom spadla okolo 80.A ďalej sa už cez bod začatia otvárania nedostala.Či pod záťažou alebo na voľnobehu to skákalo od 80 po 88.Je to správna funkčnosť?Vďaka.

Napísané: 30.12.2014 22:55
od používateľa mhlavaty
Žiaľ je správna.Prvé otvorenie je na vyžšej teplote lebo voda prakticky stojí a viac menej sálavo ohrieva pracovnú časť termostatu.Ale reálne termostat je v nižšej teplote.Je v akomsi uzavretom tuneli.Ale ak sa konečne pootvorí voda nabehne do okruhu a teploty sa dostanú do vyváženého stavu.Ak tomu chceš zabrániť,čo význam nijako extra nemá,tak do tanierika termostatu treba urobiť malinkú dierku cca 2mm a menej tým sa k činnej časti termostau dostane tá istá teplota čo k čidlu