Strana 1 z 2

Pokazené clio

Napísané: 04.08.2010 20:30
od používateľa radovan84
Zdravím Vás,môže mi niekto poradiť? Mám taký problém,že sa nemôžem s autom pohnúť keď mám naštartovaný motor, môžem radiť rýchlosti od 1-5 bez stlačenia spojky, pričom pri pridaní plynu mi ukazuje otáčky aj rýchlosť. Počas jazdy mi trhlo autom a potom som počul taký čudný zvuk, odstavil som nabok, skontroloval som auto a nič som si nevšimol. Došiel som po najbližší semafór a ostal som stáť,už som sa vôbec nepohol. Vopred ďakujem za rady.

Napísané: 04.08.2010 20:34
od používateľa Donchujan
spojka ? napriklad

popripade horši scenar detto prevodovka

Re: Pokazené clio

Napísané: 04.08.2010 21:32
od používateľa coven
radovan84 napísal:pričom pri pridaní plynu mi ukazuje otáčky aj rýchlosť
to znamena, ze auto stoji (pisal si, ze sa nedokaze pohnut), pridas plyn a rychlomer ukaze 40km\h?

Napísané: 04.08.2010 21:42
od používateľa mhlavaty
Odporúčala sa niektorá poloos,kedže Ti ukazuje rychlosť,znamená že sa točí koleso diferenciálu na ktorom je náhon rychlomeru.A ďalej sú už iba poloosi.Pozri pod auto či sa niektorá netočí pri zaradenej rýchlosti (auto pritom stojí).Ak sa netočí, máš strhnutý triangel v lepšom prípade,v horšom rozpadnuťé satelity v diferáku.Zo spojkov to nič nemá.

Napísané: 04.08.2010 22:37
od používateľa ivko1
Nepísal si čo za motor , ale problém benzínových verzií je zodratá spojka poloosi , ktorá je z obyčajnej ocele, nová stojí cca 20-25€ z mäkkej ocele preto aby sa nevymlátil tisíc hran na prevodovke čo by bolo drahšie na opravu...
Samozrejme môže sa jednať aj o problém poškodeného homokineťáku...
[img]http://img696.imageshack.us/img696/3931 ... odovka.jpg[/img]
[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20050 ... g_0598.gif[/img]
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... _0756b.jpg[/img]
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... lecran.jpg[/img]

Napísané: 05.08.2010 08:12
od používateľa matos69
ivko1 napísal:Nepísal si čo za motor , ale problém benzínových verzií je zodratá spojka poloosi , ktorá je z obyčajnej ocele, nová stojí cca 20-25€ z mäkkej ocele preto aby sa nevymlátil tisíc hran na prevodovke čo by bolo drahšie na opravu...
Samozrejme môže sa jednať aj o problém poškodeného homokineťáku...
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
na milión percent bude problém tuna, vlastná skúsenosť, inak len tak pre zaujímavosť ten medzikus, čo spája poloos s diferákom má interval výmeny 80 tis. km, čo som zistil až ked som to menil po 180 tis. km. tisíchran na medzikuse aj diferáku úplne oholený. Oprava ma vyšla na 600€...nová pravá poloos+nový medzikus-stojí zhruba 30€ v Renaulte+repas prevodovky, nový diferák stojí 800€, ale kúpil som druhú prevodovku za 250 € a dal som to vymeniť... takže príjemnú zábavu a hodne penez....ešte na záver, stalo sa mi to na R mégane 1,9dci 75kw :4012:

Re: Pokazené clio

Napísané: 05.08.2010 09:38
od používateľa radovan84
Jedno nechápem, keď sa to stalo vystúpil som z auta,vypol motor,popozeral som,že čo to môže byť, sadol som za volant a dostal sa ešte po najbližší semafór. Ako je to možné,že sa auto ešte bez problémou pohlo?

Napísané: 05.08.2010 09:57
od používateľa Andrej7269
myslim z by si mal skor riesit opravu ako to ako si sa este dokazal pohnut. Phol si sa mozno preto ze ti to neohlo uplne a potom si to tou cestou po dalsi semafor uz uplne odpalil.

Napísané: 05.08.2010 10:22
od používateľa matos69
presne tak, ´ked sa to stalo mne takisto trhlo autom ked som pustil plyn, zastavil som na križovatke, a pohol som sa ešte, ale veľmi ťažko, chovalo sa to ako keby šmýkala spojka, ale 100 krát viac, holilo, holilo ten tisíchran, až som zostal úplne stáť,
inak ak by si mal problém zohnať diely, mám kontakt na jedného týpka do čiech blízko hraníc, čo sa zaoberá čisto renaultami, má nové i repasované diely za v celku dobré ceny. :3035:

Napísané: 05.08.2010 11:47
od používateľa ivko1
Nevidím dôvod na drahé opravy , ten medzikus je z bežnej ocele tirdy 11 práve preto aby sa nepoškodila hriadel prevodovky alebo poloos, , preto vždy povoli tento medzikus, tiež som to menil kolegovi na Scénic 1.6 16V a to mal predtým až u troch mechanikov , ktorý pomenili všetko od silentblokov až po púzdra na nápravách a posledný to zaklincoval tým že to cele rozobral a povedal vadná prevodovka, ked kolega kúpil druhú a šli sme ju spolu vymeniť tak ja som stále nevedel pochopiť ako ten dotyčný mechanik zistil že prevodovka je KO, pritom odhalenie závady mi trvalo zhruba 1 hodinu

Napísané: 05.08.2010 12:55
od používateľa matos69
ivko1 napísal:Nevidím dôvod na drahé opravy , ten medzikus je z bežnej ocele tirdy 11 práve preto aby sa nepoškodila hriadel prevodovky alebo poloos, , preto vždy povoli tento medzikus, tiež som to menil kolegovi na Scénic 1.6 16V a to mal predtým až u troch mechanikov , ktorý pomenili všetko od silentblokov až po púzdra na nápravách a posledný to zaklincoval tým že to cele rozobral a povedal vadná prevodovka, ked kolega kúpil druhú a šli sme ju spolu vymeniť tak ja som stále nevedel pochopiť ako ten dotyčný mechanik zistil že prevodovka je KO, pritom odhalenie závady mi trvalo zhruba 1 hodinu
nebud si tým taký istý, že je až z tak mäkkej ocele, ak na tom beháš až kým ti ten medzikus neoholí úplne, tak dostáva rany aj tisíchran na poloosi aj na diferáku, lebo to tam lodžká hore dolu, pri každom pridaní a ubratí plynu to dostáva rany a ničí sa aj to, pokiaľ nevymeníš aj toto, ak je to čo i lne jemne obrúsené, tak môžeš čakať že po pár tisícoch km ti to odíde zas, stačí že tam bude min. vôľa medzi zubami a môžeš si byť istý že sa to bude skôr či neskôr opakovať a zasa kopec peňazí do luftu, ale je to na tebe. ak máš chuť stále investovať do toho, prosím, ale vedz, že mám pravdu

Napísané: 05.08.2010 14:46
od používateľa ivko1
Som strojár a pracujem v nástrojárni, kde príchádzam do styku zo všetkými triedami ocelí... Nehovorím že sa nemôže "vymleť" aj hriadel prevodovky, ale to by už musela tam byť aspon 3-4 na mol zodratá spojovačka...
Kolega ju mal tesne pred smrťou a hriadel prevodovky bez náznaku poškodenia

Napísané: 21.07.2019 11:23
od používateľa scendo
Pozdravujem. Rad by som sa poradil so svojim problemom a pokusil sa najst riesenie mojho problemu, pripadne niekoho kto ma s podobnou zavadou skusenosti. Na Scenicu sa mi tiez nevyhol popisovany problem so strhanym tisichranom na medzikuse pravej poloosy. Kedze predosli majitel uz tento medzikus raz "ohobloval" tak namiesto vymeny ho len otocil a privaril na poloos a "zdravy" koniec nasunul na hriadel prevodovky/diferencialu, a tak teraz ked som zistil volu v tisichrane, musel som vymenit celu poloos aj s novym medzikusom. Po demontazi starej poloosi som zial zistil znacne opotrebenie aj samotnej vystupnej hriadele diferencialu. Moje zle predtuchy sa potvrdili a zial aj po vymene poloosi ma uz spoj znacnu volu a pri zmenach rezimov jazdy sa ozyvaju razy, hlavne po jazde vpred a naslednom cuvani. Je jasne ze hriadel diferencialu ma hrany tisichranu opotrebovane a vymene sa asi nevyhne, uplne strhanie tisichranu je asi otazkou kratkeho casu. Otazka co teraz? Da sa vymenit samotna hriadel diferencialu? Ak ano, kde a kto by to vedel a ako to vyjde financne? Pripadne vymenit celu prevodovku za repas alebo z vrakaca? Moze nejaky tmel predlzit zivotnost spoja a vymedzit vole aspon na nejaku dobu? Zaroven ako do buducna zamedzit tejto specifickej "vlastnosti" tychto motorov alebo aspon predlzit zivotnost tychto tisichranov, kedze podla toho co som cital to postihne kazdeho a koho nie, toho to asi postihne zakratko...

Napísané: 21.07.2019 12:44
od používateľa mhlavaty
Asi si nemusíme vysvetľovať že čosi iné bude ak tisíchranový spoj na drážkovanie dostane mazivo ktoré potrebuje.Že si či majiteľ alebo dielňa myslí že tam "niečo" vazalinovité predsa dá,tak upozorňujem že nestačí.Sem sú určené mazivá so zvlášnymi vlastnostami,tie isté ako dostanete v mini balení ak kúpite značkový komplet spojky.Je to mazivo do extrémnych podmienok,nevymyje ho prakticky ani wapka,znesie obrovské tlaky bez nebezpečia straty funkcie.
Ozubenie o ktorom je reč je ozubenie planetových kolies,tie sú samostatne vymeniteľné a zohnateľné či samostatne či v rámci celej prevodovky za pritelné náklady.jediné čo do nákladov vstúpy je demontáž agregátu,u Scenika osve prevodovku montovať dole nehrozí.

Napísané: 25.07.2019 20:12
od používateľa scendo
Teraz mi asi nepomoze kto a ako zanedbal mazanie hriadele pri jej montazi pred rokmi, mozno aj pouzil spravne mazivo a dodrzal postup, ale teraz tu mam problem a ten potrebujem vyriesit, preto ak mozete skuste mi napisat ako by ste riesili vy rovnaky problem na vasom aute? Mozete byt trocha konkretny a napisat kde sa daju tieto diely zohnat a ake su tie priatelne naklady? Poznate niekoho kto by zvladol takyto ukon? A neviem ci ide o preklep alebo nejaky odborny nazov, ale celkom som nepochopil co ste mysleli tym "u Scenika osve prevodovku montovať dole nehrozí"? Dakujem za kazdu radu.