cayenne 3.2 lpg

Diskusia ohľadne vozidiel značky Porsche

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Ach jaj, nikdy nekončiaca téma... Zaujímavé ale je, že odporcovia LPG sú zásadne tí, ktorí ho v aute NEMAJÚ. A ani nikdy nemali. Ešte som tu nečítal názor, že "mal som LPG, ale je to na bobek, kašlem na to, nestojí mi to za tú úsporu, vrátim sa len ku benzínu (nafte)". Kúpiť si auto s veľkým benzínovým motorom a dať ho na plyn nie je nijaká sedlačina, ale len čistá matematika. Sedlačina je kúpiť si S klase 3,2 a dozadu si nalepiť "S 600 V12". Sedlačina je kúpiť si BMW 318i a dozadu si nalepiť "M3". Sedlačina je kúpiť si Fiero a po prerábke sa tváriť, že mám Ferrari F 40. Jazdiť na plyn, ktorý stojí 40% ceny benzínu a nafty je proste len lacnejšie riešenie. Ak niekto považuje jazdenie na LPG za prejav chudoby, tak potom dúfam, že si autá kupuje tiež len zásadne nové, gumy (oleje, platničky a pod....) zásadne len tie najdrahšie (však na to mám, neeee?). Určite je blbosť kúpiť si nejaké čínske gumy lebo sú lacnejšie. Oni sú totiž okrem toho že sú oveľa lacnejšie, aj oveľa horšie. Je blbosť kúpiť si shitové čapy, ramená a pod., keď lepšie značky stoja o 20% viac a vydržia o 150% dlhšie.
Pri tankovaní LPG ale k nijakému úbytku kvality ani komfortu jazdy neprichádza. Horenie benzínu a LPG sa líši len v nepodstatných detailoch (citát chemika zo Slovnaftu). Navyše, LPG má vyššie oktanové číslo. Nevýhodou je že LPG nádrž zaberá miesto, ale kto si chce priplatiť, môže mať nádrž namiesto rezervy, ktorá podľa novej vyhlášky už nie je povinná. Pindať na LPG z hľadiska "ak na benzín nemám, nekupujem si auto", má asi takú logiku, ako keby som si tu išiel robiť srandu zo všetkých, ktorí majú diesel a sú ochotní hrkotať sa a v zime mrznúť len preto, že im to žerie o 2 litre na 100 km menej, ako tichý a rýchlo sa zohrievajúci benzín. A čo už povedať na to, keď si niekto kupuje jedlý olej po veľkoskladoch a potom ho prelieva pred domom do dieslu aby jazdil lacnejšie? Za cca 13 rokov čo jazdím na LPG som na ňom najazdil asi 300 000 km. To znamená úsporu asi 750 000 Sk. Za to som si kúpil druhé BMW trojliter (jazdené, na nové nemám :-), japonskú motorku 1100-vku so 150 k. a zrekonštruoval byt.
Ak ale niekomu pripadá zmysluplnejšie naliať tie peniaze radšej do nádrže "lebo na to má", je to jeho vec, mne to tak ale nepripadá. Ako hovorieva jeden známy, mám peniaze, ale nie toľko, aby som ich vyhadzoval von oknom.
Mimochodom, postavte sa hocikto na pol hodiny na ktorúkoľvek benzínku a sledujte tých borcov "čo na to majú", ako tankujú za 10 alebo 15 alebo 20€. Čudovali by ste sa, koľko ich je!!! Tak než vyzerať ako idiot, ktorý si nemôže dovoliť zobrať plnú nádrž a kvôli tomu tankuje každý deň po 10 €, radšej budem vyzerať ako niekto, kto tankuje LPG, lebo nemá na benzín :-)
Ondrejko69
Príspevky: 400
Dátum registrácie: 28.04.2007 21:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ondrejko69 »

uro napísal:
markoimportauto napísal:Ak by som mal na toto reagovat podla toho, co si o tomto rozporuplnom dopyte myslim, tak by sa to jeho autorovi iste nepacilo....

Neodpustim si vsak comment aspon k teme "Touareg 2.5tdi je slaby"......
------Ubezpecujem ta, ze aj ked si don sadnu 5-ti borci, este stale pojde s velkou rezervou max. povoleny limit (130km/h) a jeho zrychlenie bude dostatocne aj na bezpecne predbiehanie.....

Tie dalsie perly v style "Touareg je velmi poruchovy" (ako moze byt, ked na nom tolki jazdia a este ovela viac ludstva po nom tuzi????) prip. "spolieham sa na kvalitu Porsche" (vypisujem sutaz "najdi 10 rozdielov medzi T a C") uz necham na komentare inych.....

Znova som sa vsak dobre pobavil, ake maju obcania nazory, predstavy ci ocakavania....

Vela stastia so "stavanim" na kvalitu Porsche Cayenne :2f93:





asi som nastartoval nejakeho majitela touarega pspravedlnujem sa ale predsa je len na trhu dvakrat tolko touaregou ako cayanou 10 rozdielov najdem hravo na prvy pohlad a myslim ze viac ludi by sa priklonilo k cayenne ako touareg co sa vyzoru tyka, ale bol by som zvedavi aj na ren cenzurovany nazor co vas napadlo ako prve
Prepač, ale nepochopil si. Mozno pre teba novinka ale KAJENNE A TUAREG su zo zakladu tie iste auta. Je to dielu spolocneho koncernu. Tie iste podvozky, ta ista technologia a tie iste motory. Takze kvalita PORSCHE je ta ista ako VW. :300f:
Serkisof
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 12.01.2010 19:39
Zdieľať na Facebook

Gratulujem,

Príspevok od používateľa Serkisof »

lepšie by som to ani ja nenapísal. Moj obchodny partner jazdi na LPG ( v podstate celý čas čo sa poznáme - 12 rokov ) a moj dešpekt k tomuto pohonu sa za tie roky zmenil na údiv. A to až tak ( po jeho 12 ročných zdokumentovaných skúsenostiach na týchto nových autách, kde riskoval padnutie zaruky, JEEP Grand Cherokee V8, VW Passat 1.8T a Audi A6 BMW 523i ), že nové bude benzínové a pridám si tam LPG. Prajem všetkým príjemný deň
Ondrejko69
Príspevky: 400
Dátum registrácie: 28.04.2007 21:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ondrejko69 »

jergusko napísal:Ach jaj, nikdy nekončiaca téma... Zaujímavé ale je, že odporcovia LPG sú zásadne tí, ktorí ho v aute NEMAJÚ. A ani nikdy nemali. Ešte som tu nečítal názor, že "mal som LPG, ale je to na bobek, kašlem na to, nestojí mi to za tú úsporu, vrátim sa len ku benzínu (nafte)". Kúpiť si auto s veľkým benzínovým motorom a dať ho na plyn nie je nijaká sedlačina, ale len čistá matematika. Sedlačina je kúpiť si S klase 3,2 a dozadu si nalepiť "S 600 V12". Sedlačina je kúpiť si BMW 318i a dozadu si nalepiť "M3". Sedlačina je kúpiť si Fiero a po prerábke sa tváriť, že mám Ferrari F 40. Jazdiť na plyn, ktorý stojí 40% ceny benzínu a nafty je proste len lacnejšie riešenie. Ak niekto považuje jazdenie na LPG za prejav chudoby, tak potom dúfam, že si autá kupuje tiež len zásadne nové, gumy (oleje, platničky a pod....) zásadne len tie najdrahšie (však na to mám, neeee?). Určite je blbosť kúpiť si nejaké čínske gumy lebo sú lacnejšie. Oni sú totiž okrem toho že sú oveľa lacnejšie, aj oveľa horšie. Je blbosť kúpiť si shitové čapy, ramená a pod., keď lepšie značky stoja o 20% viac a vydržia o 150% dlhšie.
Pri tankovaní LPG ale k nijakému úbytku kvality ani komfortu jazdy neprichádza. Horenie benzínu a LPG sa líši len v nepodstatných detailoch (citát chemika zo Slovnaftu). Navyše, LPG má vyššie oktanové číslo. Nevýhodou je že LPG nádrž zaberá miesto, ale kto si chce priplatiť, môže mať nádrž namiesto rezervy, ktorá podľa novej vyhlášky už nie je povinná. Pindať na LPG z hľadiska "ak na benzín nemám, nekupujem si auto", má asi takú logiku, ako keby som si tu išiel robiť srandu zo všetkých, ktorí majú diesel a sú ochotní hrkotať sa a v zime mrznúť len preto, že im to žerie o 2 litre na 100 km menej, ako tichý a rýchlo sa zohrievajúci benzín. A čo už povedať na to, keď si niekto kupuje jedlý olej po veľkoskladoch a potom ho prelieva pred domom do dieslu aby jazdil lacnejšie? Za cca 13 rokov čo jazdím na LPG som na ňom najazdil asi 300 000 km. To znamená úsporu asi 750 000 Sk. Za to som si kúpil druhé BMW trojliter (jazdené, na nové nemám :-), japonskú motorku 1100-vku so 150 k. a zrekonštruoval byt.
Ak ale niekomu pripadá zmysluplnejšie naliať tie peniaze radšej do nádrže "lebo na to má", je to jeho vec, mne to tak ale nepripadá. Ako hovorieva jeden známy, mám peniaze, ale nie toľko, aby som ich vyhadzoval von oknom.
Mimochodom, postavte sa hocikto na pol hodiny na ktorúkoľvek benzínku a sledujte tých borcov "čo na to majú", ako tankujú za 10 alebo 15 alebo 20€. Čudovali by ste sa, koľko ich je!!! Tak než vyzerať ako idiot, ktorý si nemôže dovoliť zobrať plnú nádrž a kvôli tomu tankuje každý deň po 10 €, radšej budem vyzerať ako niekto, kto tankuje LPG, lebo nemá na benzín :-)

Len detail citujem : " ...Zaujímavé ale je, že odporcovia LPG sú zásadne tí, ktorí ho v aute NEMAJÚ... " Myslim si ze velmi logicke. Ked som odporca tak si ho nebudem montovat !! Logika nepusti. :-)
peterka85
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 19.05.2009 13:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peterka85 »

jergusko napísal:Ach jaj, nikdy nekončiaca téma... Zaujímavé ale je, že odporcovia LPG sú zásadne tí, ktorí ho v aute NEMAJÚ. A ani nikdy nemali. Ešte som tu nečítal názor, že "mal som LPG, ale je to na bobek, kašlem na to, nestojí mi to za tú úsporu, vrátim sa len ku benzínu (nafte)". Kúpiť si auto s veľkým benzínovým motorom a dať ho na plyn nie je nijaká sedlačina, ale len čistá matematika. Sedlačina je kúpiť si S klase 3,2 a dozadu si nalepiť "S 600 V12". Sedlačina je kúpiť si BMW 318i a dozadu si nalepiť "M3". Sedlačina je kúpiť si Fiero a po prerábke sa tváriť, že mám Ferrari F 40. Jazdiť na plyn, ktorý stojí 40% ceny benzínu a nafty je proste len lacnejšie riešenie. Ak niekto považuje jazdenie na LPG za prejav chudoby, tak potom dúfam, že si autá kupuje tiež len zásadne nové, gumy (oleje, platničky a pod....) zásadne len tie najdrahšie (však na to mám, neeee?). Určite je blbosť kúpiť si nejaké čínske gumy lebo sú lacnejšie. Oni sú totiž okrem toho že sú oveľa lacnejšie, aj oveľa horšie. Je blbosť kúpiť si shitové čapy, ramená a pod., keď lepšie značky stoja o 20% viac a vydržia o 150% dlhšie.
Pri tankovaní LPG ale k nijakému úbytku kvality ani komfortu jazdy neprichádza. Horenie benzínu a LPG sa líši len v nepodstatných detailoch (citát chemika zo Slovnaftu). Navyše, LPG má vyššie oktanové číslo. Nevýhodou je že LPG nádrž zaberá miesto, ale kto si chce priplatiť, môže mať nádrž namiesto rezervy, ktorá podľa novej vyhlášky už nie je povinná. Pindať na LPG z hľadiska "ak na benzín nemám, nekupujem si auto", má asi takú logiku, ako keby som si tu išiel robiť srandu zo všetkých, ktorí majú diesel a sú ochotní hrkotať sa a v zime mrznúť len preto, že im to žerie o 2 litre na 100 km menej, ako tichý a rýchlo sa zohrievajúci benzín. A čo už povedať na to, keď si niekto kupuje jedlý olej po veľkoskladoch a potom ho prelieva pred domom do dieslu aby jazdil lacnejšie? Za cca 13 rokov čo jazdím na LPG som na ňom najazdil asi 300 000 km. To znamená úsporu asi 750 000 Sk. Za to som si kúpil druhé BMW trojliter (jazdené, na nové nemám :-), japonskú motorku 1100-vku so 150 k. a zrekonštruoval byt.
Ak ale niekomu pripadá zmysluplnejšie naliať tie peniaze radšej do nádrže "lebo na to má", je to jeho vec, mne to tak ale nepripadá. Ako hovorieva jeden známy, mám peniaze, ale nie toľko, aby som ich vyhadzoval von oknom.
Mimochodom, postavte sa hocikto na pol hodiny na ktorúkoľvek benzínku a sledujte tých borcov "čo na to majú", ako tankujú za 10 alebo 15 alebo 20€. Čudovali by ste sa, koľko ich je!!! Tak než vyzerať ako idiot, ktorý si nemôže dovoliť zobrať plnú nádrž a kvôli tomu tankuje každý deň po 10 €, radšej budem vyzerať ako niekto, kto tankuje LPG, lebo nemá na benzín :-)
ked mas na porche tak mozes do neho tankovat plnu a nemusis do toho pchat lpg

ked nemas na tankovanie plnej tak si nekupuj auto za 20 000e plus
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

mierne prispejem..

PLNE suhhlasim s tym,co napisal jergusko..mam zopar znamych,ktori naozaj nudzou netrpia, a jazdia na GLKckach, jeepoch hemi a podobnych velkych karach,myslim obsahom motora, aj ked ani auta nie su najmensie, a predstavte si, ze maju vsetci lpg...

a presne ako tu niekto napisal,je to len obycajna matematika..najviac zarabas na tom, co usetris...to je jedno porekadlo a zrovna od cloveka,ktoreho velmi nemam v laske, ale je neskutocne pravdive...mam viacero aut, popravde vacsinu dieselove...ale kupil som nedavno do firmy novu fobiu, a uz len cakam,kedy bude mat tych povinnych 10 tis km, aby som tam dal LPG...a to je len fobia...ked vymenim dieselovy grand cheroke za benzinovy 3,7, tiez tam dam LPG..
a prehlasujem,ze osobne som to este v ziadnom aute nemal..ale matematika a uctovne vysledky, predbezne samozrejme, ma presvedcili...
a nech mi niekto napise,ze to robim preto,ze som len nejaky pako, co si konecne kupil "poriadne" auto, a nema na benzin a udrzbu...
ja dam rocne za poistky na auta,ktore vlastnim viac,ako mnohi "odbornici" za celozivotny servis auta,ktore im stoji na dvore...takze viac k tomu ani nemam co dodat..a ked sa mi bude pacit aj nejaky american s obsahom 6 litrov,tak si ho kupim,lebo jednoducho viem,ze mozem jazdit rovnako a za tu istu cenu,ako niekto na 1,6 i..a porovnanie je ine predsa len, co sa tyka vozenia sa..ale to bol len priklad...

takze resume: schvalujem prerabky aut na LPG, a nevidim v tom len hranie sa na veleho pana s velkym karom...je to jen EKONOMICKE zmyslanie..pricom netvrdim,ze sem tam sa nenajde aj ten popisovany nikto,co sa hra na velkeho bossa..ale to je prirodzene pri akomkolvek aute a motorizacii..vzdy sa taki najdu..a zhanaju diely na motor, ci napravu,brzdy a tak po vrakoviskach..

ale ruku na srdce,kto z nas pojde kupit nove predne svetlo do audi,ked na vrakaci ho ma za tretinovu cenu?ale napravy a brzdy by som urcite na vrakaci nebral.. :41c2: :4012:

tit vsjo...
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

jergusko-----------fantasticky nazor :2f93:

uz uz som sa chystal napisat nieco podobne, ale predbehol si ma....

Mne to tak pripada (alebo sa mi to mozno iba zda), ako keby na Slovensku bolo spalovanie alternativnych paliv hanba, najma v benzinovych vozoch vyssej cenovej kategorie....

Vazeni: to je opat z dalsich slovenskych predsudkov, podobne ako odkaz nasich starych otcov v style "tragac musi mat do 100 000km, inak uz nebude dobry" :40bd: ....

Opak je totiz pravdou. Iracionalne, bezbrehe plytvanie uhlovodikovych paliv bude cim dalej tym vacsie barbarstvo :b: . Stare zname "babka k babce-bude snem HZDS :40bd: " (trochu parafrazovane zname prislovie o tom, ze kto setri-tomu viac penez ostane) tu plati viac ako kdekolvek inde v beznej spotrebe.

Nie som sice fanusik LPG, ale nazdavam sa, ze ak niekto jazdi benzinovym vozidlom kvanta km, tak je to vzhladom na sucasnu uroven LPG zariadeni (komfortom, spotrebou, vykonom prakticky zhodne s bencinovym pohonom) velmi zaujimava alternativa k ropakom. Najma tym najmodernejsim vyzadujucim ovela vacsiu a drahsiu starostlivost ako tomu bolo kedysi u klasickych komorkacov. (pre neznalych: komorkace su klasicke naftove motory, nezmenene vyrabane dlhe desiatky rokov)....

Vseobecne sa da uz dnes povedat, ze sekvencne LPG je aj napriek jeho nevyhodam (extra nadrz, ktora nie vzdy ide namontovat namiesto rezervy, castejsi servis vozidla + udrzba LPG systemu, nemoznost parkovania v podzemi) cesta, ako racionalne setrit najma u velkoobjemovych benzinovych vozidiel jazdiacich prevazne dlhsie ako parkilometrove trasy.

Preto sa nazdavam, ze nazor:
--mat Cayenne na LPG znamena automaticky ze niekto "nema na benzin"--
mi pripada minimalne ako velky predsudok (podobne ako v ociach Americanov diesel pod kapotou osobneho vozidla) resp. znacne spiatocnicky....

Ani sa nenazdame a alternativne paliva + setrenie bude temou c.1 aj v nasich zemepisnych sirkach. Na starte uz cakaju vodik, biodiesel, palivove clanky, alkohol, solarna ci elektricka energia.....

ZACNITE SI ZVYKAT, ZE JAZDENIE NA ALTERNATIVNE PALIVO NIE JE HANBA!!!
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
uro
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 19.07.2008 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uro »

RbK77 napísal:Ja by som ti povedal asi tolko. na cayene nemas inak by si tu neriesil tieto veci. Vies kupit si ho mozes ale nedajboze co ti urcite neprajem ti niekde nadrbe dvere, chytis naraznik pri parkovani alebo ti ho chyti niekto iny a pod veci a to ta vyde strasne ale strasne draho. A naviac osobne sa mi cayene paci ovela menej ako napr Q7 s balikom s line. A ak nechces byt tuctovy a mat tuareg a X5 tak si nekupuj ani ML. Lebo to ma kazdy druhy.(kazdy prvy ma tuareg). Ja by som sa na tvojom miesto pozrel na nieco ako jed ked tak GL alebo pre mna este lepsie Range Rover sport a mas postarane, ze take auto tak skoro nestretnes.



GL ani range rover by som uz nezvladol vysoka trieda a predsa nejdem vsetky peniaze vyhodit len pre nejake pekne auto.mam limit a do neho pozeram a uvazujem
mhnat
Príspevky: 537
Dátum registrácie: 12.04.2009 13:50
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhnat »

Ahoj plne súhlasím s jerguskom
Ja síce nemám na dajaký 3,5 -5,7 hemi
lebo vždy je to vyššia trieda
vlastním síce ropáka 1,6 hdi ale nový.

a tiež by som ho šlahol lpg alebo podobný pohon u nás to nie je rozšírené ale vonku aj diesle behajú na alt.

iba že potrebujem kufor preto ropák lebo žerie menej.
USA-CAR
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 31.10.2006 14:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa USA-CAR »

Prepač, ale nepochopil si. Mozno pre teba novinka ale KAJENNE A TUAREG su zo zakladu tie iste auta. Je to dielu spolocneho koncernu. Tie iste podvozky, ta ista technologia a tie iste motory. Takze kvalita PORSCHE je ta ista ako VW. :300f:[/quote]

ahoj. myslim si ze UPLNE to iste je iba ten slaby motor 3.2 ale ani vtom som si neni isty. inac bol som v aud koli podnarazniku na cayenne. chcel som ho objednat. povedali ye na porsche nemaju vobec nic lebo nie su kopatabilne diely s WV a audi/. nemyslel tym iba naraznik.

inac urcite to neni to iste.nestalo by to 4x tolko. podla mna je tuareg uz take MAx pre baby auto alebo take ze mam 120 kil ale obvod pasu 130 a hram sa na velkeho bossa lebo mam cerny terenak a som mafian. a jasne ze mam 4 mobily a denne dam dole karton malboro. :D:D/

ja mam cayenna a vzivote by som nechcel tuareg lebo to je combi pasat. a nikto mi nemoze pisat lebo si ho nemozes dovolit lebo ked som si dovolil cayenne tak hadam by ostalo aj an tuarega a na malboro.
Andrej7269
Príspevky: 2230
Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
Bydlisko: Rovinka/Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Andrej7269 »

k LPG: mam Mercedes B a uvazujem nad LPG. Dovod? Zivotne prostredie. Ak by som si mal kupit Touareg alebo Cayene tak asi ked budem mat na nove a tym padom aj na veci oklo toho auta. No a LPG? Asi by som dal aj na nove namontovat uz len kvoli pocitu ze ked uz mi to zere jak svina tak znecistujem ovzdusie tak ako niekto na klasickom osobnom aute.

K tymto dvom autam. Neviem odkial je fama ze Touareg je kazove auto. Sused ho ma a nevie si ho vynachvalit. Zene kupil MB M triedu a na to len nadava. Ma ho 4 roky a nechce ho vymenit lebo tak spokojny este so ziadnym autom nebol a to menil auta po 3 rokoch najneskor predtym. Mne sa uareg paci viac ako Cayene aj ked je to mozno divne ale je to tak.

Osobne by som si vsak ani jedno z tychto aut nekupil kedze do terenu nechodim a na cesty sa mi to zdaju byt vyhodene peniaze. Sedenie vyssie ponuka aj plno osobnych aut nie offroadov. No a ak ide len o frajerinu typu ja mam Porsche tak potom je to asi trochu drahy spas. No poznam ludi co maju Porsche, Ferrari, Corvete alebo Mustang avsak to su ludisa co maju este minimalne 1-2 auta na kazdodenne jazdenie a tieto auta maju na vyblaznenie.

Návrat na "Porsche fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní