Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> akurát si zabudol dodať že dnešné diesle majú 2x taký výkon
81kW krat 2 mi vyslo nejakych 160kW. K vykonu strucne :
a) nie je ho kde pouzit
b) 1.9/2.0 diesliky dnes nemaju 160kW
c) ked zacnes vyuzivat 160kW, ZREJME nezostane spotreba na piatich litroch (jasne, aj pri vyuzivani 81kW pred 25 rokmi by nezostala)
Tu neslo o vykon, tu islo o spotrebu. Nafta je furt rovnaka, jej energeticka vytaznost sa nezmenila ani o milimeter v porovnani s rokom 1997, spalovaci proces sa takisto nezmenil takze pri vyuzivani vykonu "vtedy a dnes" by doslo k rovnakemu narastu spotreby.
81kW krat 2 mi vyslo nejakych 160kW. K vykonu strucne :
a) nie je ho kde pouzit
b) 1.9/2.0 diesliky dnes nemaju 160kW
c) ked zacnes vyuzivat 160kW, ZREJME nezostane spotreba na piatich litroch (jasne, aj pri vyuzivani 81kW pred 25 rokmi by nezostala)
Tu neslo o vykon, tu islo o spotrebu. Nafta je furt rovnaka, jej energeticka vytaznost sa nezmenila ani o milimeter v porovnani s rokom 1997, spalovaci proces sa takisto nezmenil takze pri vyuzivani vykonu "vtedy a dnes" by doslo k rovnakemu narastu spotreby.
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
https://youtu.be/LTksJKdKHeg
Test: Peugeot 2008 1.2 PureTech Turbo verzus Peugeot 2008 1.5 BlueHDi | Motoring TA3
Test: Peugeot 2008 1.2 PureTech Turbo verzus Peugeot 2008 1.5 BlueHDi | Motoring TA3
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
spotreba benzinik 5.8l na okreske, dakujem neprosim, to budem jazdit na 540i BMW na LPG lacnejsie... ten pojde za sedem litrov lenze palivo stoji menej nez polovicku.
Dialnica skoro osem litrov, no urciteeee. Kludne si ma vyskrtnite zo zoznamu, za tolko nejazdi nas 15 rocny Voyager (okej ten je dieslovy).
Cadillac Escalade 6.2i dlha verzia 120km/h = 12 litrov LPG (ekvivalent 5.5 litra benzinu), 140km/h = 14 litrov LPG (6.5 litra benzinu).
Voyager 3.6i 100km/h = 8 litrov, 130km/h = 11 litrov (ekvivalent 5 az 5.5 litra benzinu)
trojvalčekový jedna dva "GT" ... Gretka Thunberg ??
Chlapci mam v tom dost jasno, moje dalsie auta dokial pojdu spalovaky udrzat kvoli predpisom pri zivote budu americke. Tie supersportove europske GT trojvalce mi nejak nejdu do huby.
Dialnica skoro osem litrov, no urciteeee. Kludne si ma vyskrtnite zo zoznamu, za tolko nejazdi nas 15 rocny Voyager (okej ten je dieslovy).
Cadillac Escalade 6.2i dlha verzia 120km/h = 12 litrov LPG (ekvivalent 5.5 litra benzinu), 140km/h = 14 litrov LPG (6.5 litra benzinu).
Voyager 3.6i 100km/h = 8 litrov, 130km/h = 11 litrov (ekvivalent 5 az 5.5 litra benzinu)
trojvalčekový jedna dva "GT" ... Gretka Thunberg ??
Chlapci mam v tom dost jasno, moje dalsie auta dokial pojdu spalovaky udrzat kvoli predpisom pri zivote budu americke. Tie supersportove europske GT trojvalce mi nejak nejdu do huby.
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Nemyslím.mp3turbo napísal:>> akurát si zabudol dodať že dnešné diesle majú 2x taký výkon
81kW krat 2 mi vyslo nejakych 160kW. K vykonu strucne :
a) nie je ho kde pouzit
b) 1.9/2.0 diesliky dnes nemaju 160kW
c) ked zacnes vyuzivat 160kW, ZREJME nezostane spotreba na piatich litroch (jasne, aj pri vyuzivani 81kW pred 25 rokmi by nezostala)
Tu neslo o vykon, tu islo o spotrebu. Nafta je furt rovnaka, jej energeticka vytaznost sa nezmenila ani o milimeter v porovnani s rokom 1997, spalovaci proces sa takisto nezmenil takze pri vyuzivani vykonu "vtedy a dnes" by doslo k rovnakemu narastu spotreby.
Ak by dnešné HDI boli v autách v normálnych vahovych kategóriách, ako pred 30-20 rokmi, 1.000-1.300 kg MAX, spotreba pôjde rapídne dole.
Pamätám dodnes, ako ' lietala" 306 HDI , aj keď mala rovnaky výkon ako 1,9 td...
Záťah bol oveľa lepší. Predkomorka je pomalá, málo efektívna.
Dnešne diesle sú oveľa efektívnejšie a je to prakticky zázrak, že také BMW X5 dokáže jazdiť za 8 litrov pri hmotnosti dodávky, či W Passat za 4 litre pri svojej veľkosti.
Keby bol tak o 500-600 kg ľahší..., tak môžu ísť hybridy do psej matere.
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ved ta otazka uz bola zodpovedana tyzdne dozadu a dokonca autor temy si aj auto vybral ; teraz sa tu debata znovu rozduchala lebo si doniesol 2008cku a ich spotreby (neriesime ze autor temy sa na 2008cku nepytal).
Takze sme plynulo naviazali a povedali si ako je to s tymi europskymi trojvalcovymi "Grétka Thundbergovie" zazrakmi
Takze sme plynulo naviazali a povedali si ako je to s tymi europskymi trojvalcovymi "Grétka Thundbergovie" zazrakmi
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
Len tak pre zuajimavost. Po cca roku a 20000 km prve postrehy zo 1,5 blueHDI, manual.
1. Spotreba dlhodobo podla dotankovania 6 litrov. Realne na 5 sa nie je mozne dostat, jedine pri velmi komotnej a dlhej jazde po rovine. Po dialnici aktualne realna spotreba nieco cez 7 litrov. Co je zaujimave, auto sa uz stihlo pokazit (to nie je nicim zaujimave, je to Pezot ) a v servise nieco porobili so software a povodne priserne vysoka spotreba sa skokovo znizila o cca 1,5 litra. Co urobili netusim, ale uz je to o dost lepsie.
2. servisna prehliadka po roku bola za 175 €.
3. Auto je hrozne hlucne. Na hluku sa nic nezmenilo, hlavne v nizsich rychlostiach, v meste a pod je hluk priserny. Neuveritelne dunenie pocut stale. Je to vyrazne horsie ako 1.6tdi, ktoru som pouzival predtym. Na dialnici je to o cosi lepsie, ale ziadna slava.
4. Infotaiment je priserny. Rozbehat Car Play alebo Android Auto je ako porodit jezka. Radiove stanice nemaju slovenske, ale TALIANSKE loga! Nehovoriac o tom, ze nemozno nastavit slovencinu. Prijem stanic je slaby. Logika ovladania je nelogicka, ked treba nieco prestavovat, je treba zastavit, lebo to clovek pichne niekde do skarpy.
5. pozor na tazne. Zvisle zatazenie je mizerne. Ak chcete nalozit e-bike - ste v kybli, lebo to neunesie ani dva kusy..
6. motor je slaby. dynamika je len priemerna, prevodovka velmi nepresna a davkovanie plynu problematicke. Celkovo zladenie pohonneho retazca - motora a prevodovky je biedne. Na dialnici pri 130 GPS toci okolo 2400 ot. Pocitovo motor do 2000 otacok netaha a nad 3000 uz tiez netaha.
7. Automobilka nema v SR priame zastupenie - pokial clovek potrebuje nejaku komplexnejsiu informaciu, nema sancu. Importer je len nejaka ceska srocka, bez zaujmu o slovenskeho zakaznika.
7.
1. Spotreba dlhodobo podla dotankovania 6 litrov. Realne na 5 sa nie je mozne dostat, jedine pri velmi komotnej a dlhej jazde po rovine. Po dialnici aktualne realna spotreba nieco cez 7 litrov. Co je zaujimave, auto sa uz stihlo pokazit (to nie je nicim zaujimave, je to Pezot ) a v servise nieco porobili so software a povodne priserne vysoka spotreba sa skokovo znizila o cca 1,5 litra. Co urobili netusim, ale uz je to o dost lepsie.
2. servisna prehliadka po roku bola za 175 €.
3. Auto je hrozne hlucne. Na hluku sa nic nezmenilo, hlavne v nizsich rychlostiach, v meste a pod je hluk priserny. Neuveritelne dunenie pocut stale. Je to vyrazne horsie ako 1.6tdi, ktoru som pouzival predtym. Na dialnici je to o cosi lepsie, ale ziadna slava.
4. Infotaiment je priserny. Rozbehat Car Play alebo Android Auto je ako porodit jezka. Radiove stanice nemaju slovenske, ale TALIANSKE loga! Nehovoriac o tom, ze nemozno nastavit slovencinu. Prijem stanic je slaby. Logika ovladania je nelogicka, ked treba nieco prestavovat, je treba zastavit, lebo to clovek pichne niekde do skarpy.
5. pozor na tazne. Zvisle zatazenie je mizerne. Ak chcete nalozit e-bike - ste v kybli, lebo to neunesie ani dva kusy..
6. motor je slaby. dynamika je len priemerna, prevodovka velmi nepresna a davkovanie plynu problematicke. Celkovo zladenie pohonneho retazca - motora a prevodovky je biedne. Na dialnici pri 130 GPS toci okolo 2400 ot. Pocitovo motor do 2000 otacok netaha a nad 3000 uz tiez netaha.
7. Automobilka nema v SR priame zastupenie - pokial clovek potrebuje nejaku komplexnejsiu informaciu, nema sancu. Importer je len nejaka ceska srocka, bez zaujmu o slovenskeho zakaznika.
7.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
but... it was cheap !
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
Keď už je dutá,nepoužiteľná a nevie ani variť,býva dôvod manželstva že je mimoriadne pekná
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
Kolega mi akurát pred týždňom hovoril, že jeho tatkovi sa tá 1.5 v taxíku doslova z vnútra rozletela na kusy pri 90000km
Tak ja by som to ani nečipoval, keď v sérií to má 96kw prebocha
Tak ja by som to ani nečipoval, keď v sérií to má 96kw prebocha
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re:
Rekord na 508 pokoreny, 1735 km, natankovych vyše 75 litrov, do 72 nádrže .Mateusz737 napísal: ↑09.08.2020 22:07Čo sa týka spotreby tak si šampiónlubos zimovcak napísal:Spotrebu s HDI motorom som v 406 dokázal natiahnuť na dojazd 1815 km.
S HDI v 508 som sa zatiaľ dostal najviac na 1705 km....... s 508 mám dlhodobo hlboko pod 5 litrov, 1600 kg prázdne.
Ale viac už asi nedá.
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
Yxo, ďakujem veľmi pekne za informáciu.. .
Takáto skúsenosť a hlavne zdieľanie informácií je perfektné. Dík ešte raz.
Nech sa darí.
Takáto skúsenosť a hlavne zdieľanie informácií je perfektné. Dík ešte raz.
Nech sa darí.
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
Ahojte,
dalsi maly update.
Auto ma cca 40 000 km, zatial bolo na odtahovke 3 x
Radsej som si priplatil za rozsirenie zaruky, kedze uz presli dva roky.
Prva porucha elektricka - problem s protikoliznym systemom. Asi to len nejako zmazali, odvtedy je pokoj.
Druha porucha nadobka s mocovkou - vraj sa to pokazi na vsetkych tychto 1,5 HDI. Udajne mimo zaruky cena cca 1000 € za vymenu.
Tretia porucha znovu elektricka - v zime pri jazde do kopca, ked auto trochu hrabalo sa rozsvietili asi vsetky kontrolky a vsetky porucha co to ma. Zase nieco pomazali a vratili.
Spotreba sa drzi medzi 6 a 6,5 litra - pokojna jazda male mesto a mimo mesto.
podla info co mam, tak sa naozaj zda, ze z hladiska spolahlivosti je tento motor lepsi ako 1,2 puretech.
Ale teda ziadna hitparada to nie je.
Take - ak pezota, tak s priplatenou zarukou!
Ale sportage je urcite lepsia volba pre sukromneho kupca
dalsi maly update.
Auto ma cca 40 000 km, zatial bolo na odtahovke 3 x
Radsej som si priplatil za rozsirenie zaruky, kedze uz presli dva roky.
Prva porucha elektricka - problem s protikoliznym systemom. Asi to len nejako zmazali, odvtedy je pokoj.
Druha porucha nadobka s mocovkou - vraj sa to pokazi na vsetkych tychto 1,5 HDI. Udajne mimo zaruky cena cca 1000 € za vymenu.
Tretia porucha znovu elektricka - v zime pri jazde do kopca, ked auto trochu hrabalo sa rozsvietili asi vsetky kontrolky a vsetky porucha co to ma. Zase nieco pomazali a vratili.
Spotreba sa drzi medzi 6 a 6,5 litra - pokojna jazda male mesto a mimo mesto.
podla info co mam, tak sa naozaj zda, ze z hladiska spolahlivosti je tento motor lepsi ako 1,2 puretech.
Ale teda ziadna hitparada to nie je.
Take - ak pezota, tak s priplatenou zarukou!
Ale sportage je urcite lepsia volba pre sukromneho kupca
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 16.07.2006 22:33 Zdieľať na Facebook
Re: Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
...nechapem co citam...ja mam P5008 2021, 2.O diesel, GT pack...auto ma aktualne 13 mesiacov a 53.000km...bez poruchy...priemerna 6,7 l/100km(stale vozim stresny box celorocne), ked taham prives tak 8,7 l/100km...spotreba merana dlhodobo...auto bez boxu je tiche, s boxom nad 130km/h trosku hlucnejsie ale netreba kricat ani pri rozhovore ani pri telefonovani...seru ma len dve veci - 3l nadoba ostrekovaca a to ze nema signalizaciu nedostatku kvapaliny v ostrekovaci...inak spokojnost
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných