Strana 1 z 3

Peugeot 307 sw 2005 1.6 benzín

Napísané: 28.06.2019 16:23
od používateľa stanno
Ahojte,

mohli by sme trošku podiskutovať o tomto vehicly? Peugeot 307 sw 2005 1.6 benzín. Auto má nájazd 120tisíc km, prvý majiteľ. Mám možnosť kúpiť. Išli by ste do toho? Ide hlavne o spoľahlivosť, to auto je dosť označované za nespoľahlivé celkovo.

Potrebujem veľký kombík na jazdy 4km tam a 4 km späť vrámci mesta. Čo tam zvykne odchádzať, na čo sa zamerať, keď pôjdem auto pozrieť? Alebo radšej ruky preč? (Jednotkova Ovca nie je alternatíva)

Dik

Napísané: 28.06.2019 16:26
od používateľa oco13
Opýtaj sa majitela kedy bola naposledy robená zadná náprava. Potom auto postav na rovný beton a ku zadnému kolesu daj vinkel. Ak je odchýlka viac ako 3 - 5 mm tak utekaj. Na manželkinom Peugeote sme ju robili za 200t km 3x a už je znova v prdeli - každá výmena 400 - 500 evri.
Ak chceš kombík na polystyrén tak ok, ak na cement tak je to zlá volba.

Napísané: 28.06.2019 16:29
od používateľa stanno
budú sa tam voziť iba detské bicykle a podobné haraburdy. Iné problémy? Myslím agregát, elektrika?

Napísané: 28.06.2019 16:55
od používateľa oco13
Agregát? tesnenia pod hlavou, a elektrika ? klasika ako staré auto - prechodky vo dverách , okná, klíma.
Ale aj tak väčšina tých frantíkov aj mladších umiera na zadné nožičky a s agregátom vo výbornej kondícii.
Vieš ono je to o kilometroch - ja sa nebojím žiadnej značky, lebo viem že za tri roky mu naložím 250 - 300t km a pošlem ho umrieť , ale na 8km denne by som asi kúpil novú Daciu. :4012:

Napísané: 28.06.2019 17:21
od používateľa mhlavaty
Ak sú km pravé tak pokojne ísť do kúpy.Ešte dlho bude pokoj zo všetkým,aj so zadnou nápravou.Pozrieť a popýtať sa na olej aby tam už niekto nedával niečo nepatričné a pozrieť do expanzky aby bola čistučká.Po kúpe rozvody...a dlhé roky pokoj.

Napísané: 29.06.2019 07:45
od používateľa kakafko
Toto auto poznám celkom dôverne - bolo istý čas v rodine, 2004, 1,6i kombík. Priestorovo jedno z najväčších v triede, fakt super miesto aj vzadu, kufor fajn atď..Čo sa týka prevádzky, pri tých rokoch a km, vyrieš rozvody, majú interval 10 rokov alebo 120 000 km, spolu s vodnou pumpou samozrejme. (ak nemáš istotu že boli robené) Po rozvodoch pozor na odvzdušnenie chladiaceho okruhu, neodvzdušní sa sám a na chladiči odvzdušniť nestačí, druhý ventil je za termostatom, ten je kľúčový. Inak sa auto bude prehrievať. Skontroluj tesnenie pod hlavou aspoň okom, občas púšťa olej. V zime v mrazoch občas ostáva visieť niektorý z ventilov za studena, ľahko spoznáš na chode motora po štarte, ale iba v mrazoch sa to stáva. Páčky pod volantom sú celé zle, tie sa zvyknú vysypať, potom nejdú smerovky, stierače atď..ak nezoženieš z vrakoviska, priprav sa že nové sú niečo pod 300 euro. Celkovo elektrika vie robiť rôzne prekvapenia. Občas nefungoval napríklad palivomer. Večer bola polka nádrže, ráno ukazoval tesne nad rezervou. Bolo treba dotankovať plnú nádrž a naskočil... Spotreba v meste 8 litrov s ľahšou nohou. Kulisa radenia prevodovky typicky nepresná, brzdy dobré, celková antikorózna ochrana nadpriemerná. Oplatí sa skontrolovať a prípadne vymeniť káble ku sviečkam. Je to lacné a občas sú zdrojom problémov s chodom motora. Kukni aj koncový tlmič výfuku, ten hrdzavie rýchlo. Tiež tyčky stabilizátora sa vyklepú dosť rýchlo. Ale to je lacná vec.

Napísané: 29.06.2019 09:27
od používateľa stanno
lubos zimovcak napísal:Peugeot normalny benzín prestal vyrábať niekedy v 106 1,0-1,1 l, či v 405 1,6...., alebo v 605, to bolo ešte v minulom storočí...

Osobne by som sa bál DNESNYCH benzínov z PSA....

Keď Peugeot, tak diesel.
Tu nejde o dnesne auto, ale o auto z roku 2005.

Ktory diesel v 307 by si odporucil?

Napísané: 29.06.2019 09:29
od používateľa stanno
kakafko napísal:Toto auto poznám celkom dôverne - bolo istý čas v rodine, 2004, 1,6i kombík. Priestorovo jedno z najväčších v triede, fakt super miesto aj vzadu, kufor fajn atď..Čo sa týka prevádzky, pri tých rokoch a km, vyrieš rozvody, majú interval 10 rokov alebo 120 000 km, spolu s vodnou pumpou samozrejme. (ak nemáš istotu že boli robené) Po rozvodoch pozor na odvzdušnenie chladiaceho okruhu, neodvzdušní sa sám a na chladiči odvzdušniť nestačí, druhý ventil je za termostatom, ten je kľúčový. Inak sa auto bude prehrievať. Skontroluj tesnenie pod hlavou aspoň okom, občas púšťa olej. V zime v mrazoch občas ostáva visieť niektorý z ventilov za studena, ľahko spoznáš na chode motora po štarte, ale iba v mrazoch sa to stáva. Páčky pod volantom sú celé zle, tie sa zvyknú vysypať, potom nejdú smerovky, stierače atď..ak nezoženieš z vrakoviska, priprav sa že nové sú niečo pod 300 euro. Celkovo elektrika vie robiť rôzne prekvapenia. Nám občas nefungoval napríklad palivomer. Večer bola polka nádrže, ráno ukazoval tesne nad rezervou. Bolo treba dotankovať plnú nádrž a naskočil... Spotreba v meste 8 litrov s ľahšou nohou. Kulisa radenia prevodovky typicky nepresná, brzdy dobré, celková antikorózna ochrana nadpriemerná. Oplatí sa skontrolovať a prípadne vymeniť káble ku sviečkam. Je to lacné a občas sú zdrojom problémov s chodom motora. Kukni aj koncový tlmič výfuku, ten hrdzavie rýchlo. Tiež tyčky stabilizátora sa vyklepú dosť rýchlo. Ale to je lacná vec.
vdaka za info. Ako sa riesia tie visiace ventily?

Napísané: 29.06.2019 12:27
od používateľa oco13
Tak že počkáš kým sa motor ohreje.

Napísané: 29.06.2019 13:50
od používateľa VLADY
Tatko mal 307 krátku 1,6benzín ,myslím že to bola 2000 alebo 2001 ročník a všeto je tak ako je opísané.( ventily, páčky pod volantom výfuk) Najhoršie auto čo sme kedy mali v rodine. Fakt! Tam sa dalo do servisu vtedy dost penazí.

Napísané: 30.06.2019 21:48
od používateľa oco13
Samotná náprava stojí 250 - 300, a kde máš robotu brzdy a ložiská kolies????
https://www.fr-auto.sk/Zadna-naprava-No ... 07-d79.htm

Napísané: 30.06.2019 22:01
od používateľa vilaanalka
Fesaci, chodte sa pozriet aku zadnu napravu ma 307 a potom si za tieto reci chodte otrieskat hlavu o mur.

Napísané: 30.06.2019 22:07
od používateľa oco13
martin BA napísal:kto by daval do toho auta novu napravu??ty isto nie,a ja tiez nie. samozrejme som myslel repasovanu napravu,autoservis žužič v bratislave,cena tak ako som pisal vyssie.
Martinko lenže 307 sa nerepasujú ale menia. Na takú som dával odkaz, ale jasné dá sa kúpiť aj na šroťáku.

Napísané: 30.06.2019 22:27
od používateľa oco13
Repasujú sa do 6ky , novšie modely sa menia, a popravde nevidel som ešte takú čo by vydržala viac ako 100t km lol A zadávatel sa pýtal konkretne na 307, navyše kombík teda SW :40bd: :40bd:

Napísané: 30.06.2019 23:05
od používateľa peugeot121
Musím zareagovať na tú zadnú nápravu,pretože poznám peugeoty 307 ktoré majú 300-400000km a zadnú nápravu majú povodnú,tá totiž u tohto auta neodchádza,maximálne tak silentbloky v ramenách,pretože tam sú pružiny a nie torzné tyče a ihličkové ložiská,ako má napr.206,405,306,partner,berlingo a pod.Peugeot 307 má tuhú nápravu a preto nemože byť čapatá,jedine ak by bola zlomená.