Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Astra J 1.7 CDTI 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa mhlavaty »

1.6tdicayc napísal: 07.03.2022 20:44 Ďakujem šéfe a ešte otázka, batéria pre astru J 1.7 CDTI 96kw 2012 rok, je tam 61ah a 540 prúd...

Dať rovnakú alebo dať silnejšiu ? Čo odporúčate ?

To čo by som odporúčal v tomto prípade nepomôže.Volá sa to ELpower test ktorý v jednom úkone vyhodnotí batériu altík aj štartér vo všetkých parametroch a jeho protokol vyzerá nasledovne...na AB EU ho dával jaroslavelektro...len som ho tu spajcol
Obrázok

Pokiaľ niekoho zaujíma ako test prebieha,môže pozrieť video a pochopí aj v prípade že jazyk nerozumie
https://injectorservice.com.ua/script_elpower.php
cicmanec2
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa cicmanec2 »

seven549 napísal: 08.03.2022 20:56
cicmanec2 napísal: 08.03.2022 20:38 Skús si to prečítať ešte zo 5x a skús niečo z toho aj pochopiť.
to su tie tvoje pasce na stratu casu.skoda to bolo pisat.ale predsa

radsej to ty vysvetli svojimi slovami bude to lepsie a aj ostatny z toho budu nieco mat.
Neviem o akých pasciach točíš. Ak je pre teba problém veľa textu a/alebo čítanie s porozumením tak to napíš rovno!

Takže zhrnutie pre teba: Baterka je zásobáreň, z ktorej pri štarte ubudne isté množstvo (rovnaké ubudne či bude zásobáreň veľká či malá). Alternátoru je jedno či to množstvo dopĺňa do malej alebo veľkej zásobárne a ani to nemá ako zistiť. Pre teba je lepšie mať väčšiu zásobáreň lebo má zásobu na viac štartov keď jazdíš krátke trasy a alternátor nestíha zásobáreň dopĺňať. Takisto je väčší predpoklad dlhšej výdrže keďže malá zásoba zásobárni nerobí dobre.

Alebo inak: baterka je nádrž. Z nádrže pri štarte ubudne napr. 1 liter. Alternátoru je jedno či jeden liter dopĺňa do 5-litrovej alebo do 50-litrovej nádrže. Ak jazdíš krátke trasy tak ten jeden liter nestíha doplniť rovnako či je nádrž malá alebo veľká. Akurát že ty máš v nádrži k dispozícii uložených viacej štartov ak je nádrž väčšia. A nádrž má radšej keď je plná ako keď je poloplná alebo nebodaj skoro prázdna. Vtedy doslúži skôr kvôli sulfatácii.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa oco13 »

Cico - o tomto by sa dalo polemizovať
Alternátoru je jedno či to množstvo dopĺňa do malej alebo veľkej zásobárne a ani to nemá ako zistiť
Vela súčasných aut vyžaduje aby sa do systému nakodovala baterka pri výmene, potom inteligentná elektronika nalepená na altík dobíja baterku podla prednastaveného programu.
Pohlad sprostého sedliaka - kurvítko a výrobca by za to mal dostať kopanec do rici. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
cicmanec2
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa cicmanec2 »

No dobre, tak mu to pri tom kódovaní povieme. A čo sa tým preň zmení? Akurát RJ dovolí z baterky viacej vycucať.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa oco13 »

Mení sa to že ti auto neprijme lacnejšiu čínsko - polskú náhradu, ale bude chcieť drahší originalny diel.
Samozrejme netuším či sa to týka tohto konkretneho Oplíka - len viem že doba ide týmto (zlým) smerom.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Viesť tému týmto smerom považujem za zcestné.Problém okolo batérie prípadne štartéra je iba jedna z možností.Problém môže byť úplne inde,mám za velkú chybu kam sa to celé uberá.
Lenže celá téma je v bode kde niet z čoho čerpať a riešenie podobných vecí je len a len v diagnostike.Opravu cez pokus o jedno druhé len tak skúšaním míňa peniaze a problém vyrieši z pravdepodobnostou výhry v Lotto.Je to zrejme úplne zbytočné písať,ale niet veci ktorá by nebola diagnostikovateľná do detailov,to si ludia ktorý poznajú OBD hoci aj výborne dosť dobre nevedia predstaviť.Problém týchto ľudí nájsť,ale sú.Myslím že sa bude zverejňovať zoznam ľudí špecialistov v znení Komunita vzájemné pomoci,je tam aj slušné zastúpenie slovenských diagnostikov.Ja som si ho teraz pozrel ale ešte sa doplňuje.To je niečo úplne iné než rôzne zoskupenia ktoré sú aj teraz,ale v podstate sú to servisy na základe dodavatelsko odberatelského vzťahu,toto je komunita diagnostikov bez väzby na iné než profesionálnu diagnostiku
Ak už ste spomenuli kódovanie batérie.Pokiaľ niečo také je v menežmene je,prečo to tam vlastne vôbec je ? celkom podstatná otázka.Riadené je všetko,či dnu či von.Ak treba málo ide málo,ak veľa pôjde veľa.A celé to doteraz je razom vo vzduchu a poučky neplatia.Platia tam,kde platia staré móresy.A ak bude mať jaroslavelektro náladu vysvetlovať,než napíše aká je komunikácia medzi altíkom a rj. Keď som vybuchol z C4 Gr Picassom tam ma navigoval po tel ako znova naučiť systém odberu spotrebičov,altík bol ok,kontrolka svietila,v kábliku budenia bežala nejaká komunikácia.Človek keď sa s týmito novými vecami stretne ide do kolien.A jediné čo môže,vráti sa znova do školy a doučuje sa znova a znova.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa oco13 »

Myslím že sa bude zverejňovať zoznam ľudí špecialistov v znení Komunita vzájemné pomoci,je tam aj slušné zastúpenie slovenských diagnostikov.
Primálo lekárov na privela pacientov.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa mhlavaty »

oco...Kým bude jadro spoločnosti špecialistov zásobované ako doteraz z učňovského školstva kde navyše končia tí ktorým sa nechcelo učiť už na ZŠ,a učňovky učiť na úrovni stredoveku,bez odborníkov,bez vybavenia špičkovými nástrojmi...ešte to pôjde z kopca dole.To čo už je tu nejaký rok dva,na to jednoducho nemajú šancu.Škola berie chlapca ktorý má zabezpečenú prax ! nie dobrého a výborného už na ZŠ. To že tam figuruje nejaké zdanie maturity má hodnotu zimníka na mŕtvole.Odborníka môže vychovať iba odborník.Dnes má dobrý a výborný problém.Presadiť sa musí vo vlastnom podnikaní,v zamestnaneckom vzťahu pokiaľ presiahne hlupáka nad sebou,čo je často majiteľ,tak sa dlho neohreje.Týmto prešli všetci tí ktorých mám dnes za elitu,nezhoda z idiotom majiteľom plus smiešne platy bez motivácie, až museli odísť.Múdremu človeku sa ťažšie diktuje ako a čo má robiť,len aby mal gazda rýchly profit.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa seven549 »

cicmanec2 napísal: 08.03.2022 21:08
seven549 napísal: 08.03.2022 20:56
cicmanec2 napísal: 08.03.2022 20:38 Skús si to prečítať ešte zo 5x a skús niečo z toho aj pochopiť.
to su tie tvoje pasce na stratu casu.skoda to bolo pisat.ale predsa

radsej to ty vysvetli svojimi slovami bude to lepsie a aj ostatny z toho budu nieco mat.
Neviem o akých pasciach točíš. Ak je pre teba problém veľa textu a/alebo čítanie s porozumením tak to napíš rovno!

Takže zhrnutie pre teba: Baterka je zásobáreň, z ktorej pri štarte ubudne isté množstvo (rovnaké ubudne či bude zásobáreň veľká či malá). Alternátoru je jedno či to množstvo dopĺňa do malej alebo veľkej zásobárne a ani to nemá ako zistiť. Pre teba je lepšie mať väčšiu zásobáreň lebo má zásobu na viac štartov keď jazdíš krátke trasy a alternátor nestíha zásobáreň dopĺňať. Takisto je väčší predpoklad dlhšej výdrže keďže malá zásoba zásobárni nerobí dobre.

Alebo inak: baterka je nádrž. Z nádrže pri štarte ubudne napr. 1 liter. Alternátoru je jedno či jeden liter dopĺňa do 5-litrovej alebo do 50-litrovej nádrže. Ak jazdíš krátke trasy tak ten jeden liter nestíha doplniť rovnako či je nádrž malá alebo veľká. Akurát že ty máš v nádrži k dispozícii uložených viacej štartov ak je nádrž väčšia. A nádrž má radšej keď je plná ako keď je poloplná alebo nebodaj skoro prázdna. Vtedy doslúži skôr kvôli sulfatácii.
ten ypsilon beriem.no s tou bateriou nie.

alternator ma regler a ta vecicka to reguluje tak ze sa snazi co najskor dotlacit to max nabitie.cize velku nadrz bude plnit vacsou davkou.a prenos energie je cez uhliky a komutator
cicmanec2
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa cicmanec2 »

Vo veľkej nádrži chýba liter, v malej nádrži chýba liter. Prečo by mal alternátor plniť väčšiu nádrž väčšou dávkou?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z jednoduchého dôvodu.Nabijanie určuje vnútorný odpor batérie,kašle na litre aj kilometre.Je to iba obvod kde platí Ohmov zákon.Ale to je u bežného typu aký tu je sto rokov.Príchodom inteligentného riadenia batérie prebieha komunikácia z altíkom ktorá určuje potreby a preferencie.Tam vie rj zasiahnuť a zmeniť,napr ak by potreba el.,zariadení v aute prevýšila okamžité možnosti tak zasiahne.Preto musí mať presné info o type a vlastnostiach batérie ale aj odbere palubných spotrebičov.Tam už je riadené aj nabíjanie ktoré sa líši od bežného ktorý určujú iba zákony elektriky.V tom tenkom kábliku beží velmi čulá komunikácia,to už nie je budiaci káblik bežného altíka.Takže je nutné poznať do ktorej generácie to patrí prv než niekto urobí hlúposť z neznalosti,hoci ju sto rokov doteraz robiť mohol a teda aj robil a nič sa nedialo.

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných