Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24987
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Astra J 1.7 CDTI 96kw - kopanec pri štarte
1.6tdicayc napísal: ↑07.03.2022 20:44 Ďakujem šéfe a ešte otázka, batéria pre astru J 1.7 CDTI 96kw 2012 rok, je tam 61ah a 540 prúd...
Dať rovnakú alebo dať silnejšiu ? Čo odporúčate ?
To čo by som odporúčal v tomto prípade nepomôže.Volá sa to ELpower test ktorý v jednom úkone vyhodnotí batériu altík aj štartér vo všetkých parametroch a jeho protokol vyzerá nasledovne...na AB EU ho dával jaroslavelektro...len som ho tu spajcol
Pokiaľ niekoho zaujíma ako test prebieha,môže pozrieť video a pochopí aj v prípade že jazyk nerozumie
https://injectorservice.com.ua/script_elpower.php
-
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38 Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
Neviem o akých pasciach točíš. Ak je pre teba problém veľa textu a/alebo čítanie s porozumením tak to napíš rovno!
Takže zhrnutie pre teba: Baterka je zásobáreň, z ktorej pri štarte ubudne isté množstvo (rovnaké ubudne či bude zásobáreň veľká či malá). Alternátoru je jedno či to množstvo dopĺňa do malej alebo veľkej zásobárne a ani to nemá ako zistiť. Pre teba je lepšie mať väčšiu zásobáreň lebo má zásobu na viac štartov keď jazdíš krátke trasy a alternátor nestíha zásobáreň dopĺňať. Takisto je väčší predpoklad dlhšej výdrže keďže malá zásoba zásobárni nerobí dobre.
Alebo inak: baterka je nádrž. Z nádrže pri štarte ubudne napr. 1 liter. Alternátoru je jedno či jeden liter dopĺňa do 5-litrovej alebo do 50-litrovej nádrže. Ak jazdíš krátke trasy tak ten jeden liter nestíha doplniť rovnako či je nádrž malá alebo veľká. Akurát že ty máš v nádrži k dispozícii uložených viacej štartov ak je nádrž väčšia. A nádrž má radšej keď je plná ako keď je poloplná alebo nebodaj skoro prázdna. Vtedy doslúži skôr kvôli sulfatácii.
-
- Príspevky: 17844
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
Cico - o tomto by sa dalo polemizovať
Pohlad sprostého sedliaka - kurvítko a výrobca by za to mal dostať kopanec do rici.
Vela súčasných aut vyžaduje aby sa do systému nakodovala baterka pri výmene, potom inteligentná elektronika nalepená na altík dobíja baterku podla prednastaveného programu.Alternátoru je jedno či to množstvo dopĺňa do malej alebo veľkej zásobárne a ani to nemá ako zistiť
Pohlad sprostého sedliaka - kurvítko a výrobca by za to mal dostať kopanec do rici.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38 Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
No dobre, tak mu to pri tom kódovaní povieme. A čo sa tým preň zmení? Akurát RJ dovolí z baterky viacej vycucať.
-
- Príspevky: 17844
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
Mení sa to že ti auto neprijme lacnejšiu čínsko - polskú náhradu, ale bude chcieť drahší originalny diel.
Samozrejme netuším či sa to týka tohto konkretneho Oplíka - len viem že doba ide týmto (zlým) smerom.
Samozrejme netuším či sa to týka tohto konkretneho Oplíka - len viem že doba ide týmto (zlým) smerom.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24987
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
Viesť tému týmto smerom považujem za zcestné.Problém okolo batérie prípadne štartéra je iba jedna z možností.Problém môže byť úplne inde,mám za velkú chybu kam sa to celé uberá.
Lenže celá téma je v bode kde niet z čoho čerpať a riešenie podobných vecí je len a len v diagnostike.Opravu cez pokus o jedno druhé len tak skúšaním míňa peniaze a problém vyrieši z pravdepodobnostou výhry v Lotto.Je to zrejme úplne zbytočné písať,ale niet veci ktorá by nebola diagnostikovateľná do detailov,to si ludia ktorý poznajú OBD hoci aj výborne dosť dobre nevedia predstaviť.Problém týchto ľudí nájsť,ale sú.Myslím že sa bude zverejňovať zoznam ľudí špecialistov v znení Komunita vzájemné pomoci,je tam aj slušné zastúpenie slovenských diagnostikov.Ja som si ho teraz pozrel ale ešte sa doplňuje.To je niečo úplne iné než rôzne zoskupenia ktoré sú aj teraz,ale v podstate sú to servisy na základe dodavatelsko odberatelského vzťahu,toto je komunita diagnostikov bez väzby na iné než profesionálnu diagnostiku
Ak už ste spomenuli kódovanie batérie.Pokiaľ niečo také je v menežmene je,prečo to tam vlastne vôbec je ? celkom podstatná otázka.Riadené je všetko,či dnu či von.Ak treba málo ide málo,ak veľa pôjde veľa.A celé to doteraz je razom vo vzduchu a poučky neplatia.Platia tam,kde platia staré móresy.A ak bude mať jaroslavelektro náladu vysvetlovať,než napíše aká je komunikácia medzi altíkom a rj. Keď som vybuchol z C4 Gr Picassom tam ma navigoval po tel ako znova naučiť systém odberu spotrebičov,altík bol ok,kontrolka svietila,v kábliku budenia bežala nejaká komunikácia.Človek keď sa s týmito novými vecami stretne ide do kolien.A jediné čo môže,vráti sa znova do školy a doučuje sa znova a znova.
Lenže celá téma je v bode kde niet z čoho čerpať a riešenie podobných vecí je len a len v diagnostike.Opravu cez pokus o jedno druhé len tak skúšaním míňa peniaze a problém vyrieši z pravdepodobnostou výhry v Lotto.Je to zrejme úplne zbytočné písať,ale niet veci ktorá by nebola diagnostikovateľná do detailov,to si ludia ktorý poznajú OBD hoci aj výborne dosť dobre nevedia predstaviť.Problém týchto ľudí nájsť,ale sú.Myslím že sa bude zverejňovať zoznam ľudí špecialistov v znení Komunita vzájemné pomoci,je tam aj slušné zastúpenie slovenských diagnostikov.Ja som si ho teraz pozrel ale ešte sa doplňuje.To je niečo úplne iné než rôzne zoskupenia ktoré sú aj teraz,ale v podstate sú to servisy na základe dodavatelsko odberatelského vzťahu,toto je komunita diagnostikov bez väzby na iné než profesionálnu diagnostiku
Ak už ste spomenuli kódovanie batérie.Pokiaľ niečo také je v menežmene je,prečo to tam vlastne vôbec je ? celkom podstatná otázka.Riadené je všetko,či dnu či von.Ak treba málo ide málo,ak veľa pôjde veľa.A celé to doteraz je razom vo vzduchu a poučky neplatia.Platia tam,kde platia staré móresy.A ak bude mať jaroslavelektro náladu vysvetlovať,než napíše aká je komunikácia medzi altíkom a rj. Keď som vybuchol z C4 Gr Picassom tam ma navigoval po tel ako znova naučiť systém odberu spotrebičov,altík bol ok,kontrolka svietila,v kábliku budenia bežala nejaká komunikácia.Človek keď sa s týmito novými vecami stretne ide do kolien.A jediné čo môže,vráti sa znova do školy a doučuje sa znova a znova.
-
- Príspevky: 17844
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
Primálo lekárov na privela pacientov.Myslím že sa bude zverejňovať zoznam ľudí špecialistov v znení Komunita vzájemné pomoci,je tam aj slušné zastúpenie slovenských diagnostikov.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24987
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
oco...Kým bude jadro spoločnosti špecialistov zásobované ako doteraz z učňovského školstva kde navyše končia tí ktorým sa nechcelo učiť už na ZŠ,a učňovky učiť na úrovni stredoveku,bez odborníkov,bez vybavenia špičkovými nástrojmi...ešte to pôjde z kopca dole.To čo už je tu nejaký rok dva,na to jednoducho nemajú šancu.Škola berie chlapca ktorý má zabezpečenú prax ! nie dobrého a výborného už na ZŠ. To že tam figuruje nejaké zdanie maturity má hodnotu zimníka na mŕtvole.Odborníka môže vychovať iba odborník.Dnes má dobrý a výborný problém.Presadiť sa musí vo vlastnom podnikaní,v zamestnaneckom vzťahu pokiaľ presiahne hlupáka nad sebou,čo je často majiteľ,tak sa dlho neohreje.Týmto prešli všetci tí ktorých mám dnes za elitu,nezhoda z idiotom majiteľom plus smiešne platy bez motivácie, až museli odísť.Múdremu človeku sa ťažšie diktuje ako a čo má robiť,len aby mal gazda rýchly profit.
-
- Príspevky: 7883
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
ten ypsilon beriem.no s tou bateriou nie.cicmanec2 napísal: ↑08.03.2022 21:08Neviem o akých pasciach točíš. Ak je pre teba problém veľa textu a/alebo čítanie s porozumením tak to napíš rovno!
Takže zhrnutie pre teba: Baterka je zásobáreň, z ktorej pri štarte ubudne isté množstvo (rovnaké ubudne či bude zásobáreň veľká či malá). Alternátoru je jedno či to množstvo dopĺňa do malej alebo veľkej zásobárne a ani to nemá ako zistiť. Pre teba je lepšie mať väčšiu zásobáreň lebo má zásobu na viac štartov keď jazdíš krátke trasy a alternátor nestíha zásobáreň dopĺňať. Takisto je väčší predpoklad dlhšej výdrže keďže malá zásoba zásobárni nerobí dobre.
Alebo inak: baterka je nádrž. Z nádrže pri štarte ubudne napr. 1 liter. Alternátoru je jedno či jeden liter dopĺňa do 5-litrovej alebo do 50-litrovej nádrže. Ak jazdíš krátke trasy tak ten jeden liter nestíha doplniť rovnako či je nádrž malá alebo veľká. Akurát že ty máš v nádrži k dispozícii uložených viacej štartov ak je nádrž väčšia. A nádrž má radšej keď je plná ako keď je poloplná alebo nebodaj skoro prázdna. Vtedy doslúži skôr kvôli sulfatácii.
alternator ma regler a ta vecicka to reguluje tak ze sa snazi co najskor dotlacit to max nabitie.cize velku nadrz bude plnit vacsou davkou.a prenos energie je cez uhliky a komutator
-
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38 Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
Vo veľkej nádrži chýba liter, v malej nádrži chýba liter. Prečo by mal alternátor plniť väčšiu nádrž väčšou dávkou?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24987
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Opel Astra J 1.7 CDTI , 96kw - kopanec pri štarte
Z jednoduchého dôvodu.Nabijanie určuje vnútorný odpor batérie,kašle na litre aj kilometre.Je to iba obvod kde platí Ohmov zákon.Ale to je u bežného typu aký tu je sto rokov.Príchodom inteligentného riadenia batérie prebieha komunikácia z altíkom ktorá určuje potreby a preferencie.Tam vie rj zasiahnuť a zmeniť,napr ak by potreba el.,zariadení v aute prevýšila okamžité možnosti tak zasiahne.Preto musí mať presné info o type a vlastnostiach batérie ale aj odbere palubných spotrebičov.Tam už je riadené aj nabíjanie ktoré sa líši od bežného ktorý určujú iba zákony elektriky.V tom tenkom kábliku beží velmi čulá komunikácia,to už nie je budiaci káblik bežného altíka.Takže je nutné poznať do ktorej generácie to patrí prv než niekto urobí hlúposť z neznalosti,hoci ju sto rokov doteraz robiť mohol a teda aj robil a nič sa nedialo.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných