Strana 1 z 1

Opel Astra J BIturbo 2.0 CDTI 2015 75000km manual M6

Napísané: 02.12.2018 09:16
od používateľa truck123
Zdravim vsetkych..
Tak moja astra prisla s problemom, mrazive rana sa prejavili.
Po nastartovani studeneho motora, mi spod auta.. niekde medzi prevodovkou a motorom, vychadza taky hrkotavy zvuk, ako by bolo nieco uvolnene, je to dost vyrazne, nieje problem to pocut.
Na stlacenie spojky nijako nereaguje, po jemnom zvyseni otacok to zmizne a tiez po zahriati uz je vsetko ok.. no viem ze nieje. Cim chladnejsie, tym viac pocut.
Ak sadnem za volant, nepocut vobec nic a nieje ani naznak nejakeho mechanickeho problemu, nevnimam nejaky klasicky prejav zlej dvojhmoty, ale aj tak, si myslim, ze to bude ono.. spojka dvojhmota.. iba moj skromny nazor, co si myslite vy?

Napísané: 02.12.2018 09:41
od používateľa mhlavaty
Táto pozornosť k neobvyklému zvuku môže zavčasu odchytiť problém v jeho prvom štádiu.Zaráža malý nábeh km,ale to nesmie byť argument na to,aby sa nepátralo po príčine.Jeden z velmi dobrých nástrojov kde je vysoká šanca odhaliť alebo presnejšie lokalizovať zdroj,je elektronický stetoskop a kvalitné slúchadlá.A trochu aj skúsenosť "pátrača" rozoznať a vedieť vytriediť zvuky.Tomu by som dal pokojne 95% šancu sa presne trafiť.Omyl môže byť draho zaplatený,ja si pamätám na patálie z J-čkom a zvukom,ktorý sa preniesol a bol akoby všade kde ste práve otočili hlavu.Niekoľko ráz to autorizák označil za - to tak je normálne.a majiteľ s tým žil niekoľko rokov až pri hladaní úplne inej chyby sa odstránila aj táto.
Asi najúspešnejšie sa hladá vtedy,ak je majiteľ velmi vnímavý aj na okolnosti,a vie priradiť ku zvuku,či je to zvuk pravidelný,jeho zosynchronizovanie z otáčkami,uvedomenie okolností - chlad/teplo,otáčky,záťaž..proste okolnosti.Tak je často možno nájsť závadu z istotou.Keby sa hypoteticky rozhodol majiteľ to riešiť a vec zle odhadol,mohlo by dôjsť k tomu,že by sa riešila napr. dvojhmota a zbytočne.To vzhladom na cenu materiálu ale aj práce určite nie je dôvod na radosť.
Rada ako čakať až sa to prejaví viac je neistá cesta,kým nie je jasný progres závady ako a čo chyba vyprodukuje.Takže - sledovať pozorne a čím skôr hrnček na ucho a odpočúvať

Napísané: 02.12.2018 10:33
od používateľa truck123
mhlavaty.. dakujem za odpoved.
Velmi jemne rachotenie som pocul uz pri kupe... je zohladnene v cene, no boli teple dni, ten zvuk sa iba zvyraznil prichodom zimy.. ten isty, len hlasnejsi.
Je pravidelny,zosynchronizovany z otackami, iba hlasnejsi ak je chlad, zvysenie otacok na 1100..1300 to uplne vycistia a tiez zahriatie motora, hoci, ak sa velmi zapocuvam, tak nieco uplne jemne tam zostava aj pri ohriatom motore, ale len pri volnobehu.
Zataz.. ziadna reakcia.. nic, aspon nic nepocujem, pokojne az po obmedzovac, ziadny prejav pri jazde.. radeni.
Nechal som to hned po kupe pozriet v celkom slusnom servise.. bolo teplo.. nic nezistili.. diagnostika cista. Teraz uz by poculi, ale musim to startnut rano u nich, kym tam dojdem, uz bude ohriaty a zvuk sa strati....

Napísané: 02.12.2018 10:51
od používateľa martincichy
Tak auto nechaj na noc v servise, nech si ho rano nastartuju...

Napísané: 02.12.2018 10:55
od používateľa seven549
tak nechaj auto v servise na noc.rano na zdvihaku nastartovat a pocuvat.

Napísané: 02.12.2018 16:56
od používateľa EASY206
Kedysi som tento problem riesil tu na fore,ale pri inej znacke.Symptomy podobne ako opisuje truck123.Rusive zvuky(klepajuce) na volnobehu hlavne za studena,ktore sa pomaly vytraca pri zohriatom motore najvyraznejsie pocutelne pri - teplotach.U mna sa tato anomalia s klepanim nikdy nevyriesila a ostalo to iba pri tych zvukoch,ktore nemali ziadne negativne vlastnosti pri jazde s vozidlom.Ja som tento problem pripisoval samotnej prevodovke a to konkretne lozisku na predl.hriadeli.Tato "vada" nie je nicim nebezpecna a auta s touto "anomaliou" najazdia desiatky tis. km,ked nie stovky tis.Vacsinou pomaha vymena oleja,ale problem sa casom vrati(klepanie).Mne osobne bolo vysvetlene,ze pokym nezbadam nieco neobvykle popri jazde tak to nemusim vobec riesit.Kamarat na Astre J si dal prevodovku na repas,ale viem ze mal problem pri akceleracii,kde sa mu pohybovala radiaca paka hore-dolu,cize jeho prevodovka uz to mala zratane.Osobne by som sa nebal jazdit aj na ukor tych klepavych zvukov,ktore nemusia znacit hned problem,no ak k tomu dojde repas kazdopadne bude potrebny.

Napísané: 02.12.2018 17:18
od používateľa truck123
EASY206 dik...je to tak, ako si opisal, ziadny problem pri jazde.. absolutny, iba neprijemny zvuk na volnobehu za studena, ale, vadi mi to, som detailista v tomto smere a chcem to vyriesit.
Vymena oleja v prevodovke, mal som v plane, no teraz ked mrzne a radenie ide bez problemov, nijako netuhne ani pri studenom motore, vaham, valekrat som cital.. pocul, ze po vymene sa radenie zhorsilo, tak neviem..
Ak by bol problem v tom lozisku na hriadeli, je velky.. narocny problem ho vymenit?
Som pripraveny vymenit.. dvojhmotu, komplet spojku aj to lozisko, len chcem mat istotu, ze to po vymene bude tip..top..

Napísané: 02.12.2018 17:50
od používateľa mhlavaty
V tom je práve celý problém.Nie je problém demontovať a rozložiť.Problém začína vtedy,keď človek za svet nevie objaviť jedinú podozrivú vec u ktorej by pripustil že je to tým.Osobitne zaujímavé je to u prevodovky ak napr.ložisko je nutné deštruovať aby sa dala skontrolovať dráha guličiek alebo rolničiek vnútry.Ani to nie je problém,ibaže...ložisku je samozrejme tým pádom amen.Čiže istota je zaplatená výmenou.A sa povie výmena,zase to znie triviálne,ale v tom momente sú nutné prípravky kedže ložiská bývajú uložené z predpätím,prípadne aj hriadele majú svoje udané pozície ktoré sa merajú.a sme doma,od tej chvíle už nič nerobíme z istotou.Ak teda nejdeme rad radom a nevyhádžeme a nenahradíme všetko.Pretože aj mať šťastie a zvuk odtiaľ dať preč je výhra iba vtedy,ak sa nezamení za horšie radenie napr.
Olej pokojne vymeniť,na to niet pardónu,jediné čo niektoré prevody potrebujú (a Opel určite) použiť ich olej tj originálny,nie iný z tou špecifikáciou.Tu sa robí zrejme najviac velkých pochybení,pritom úmysle je dobrý.
Takže treba myslieť na to,že ak sa nenájde vinník zo 100% istotou,je zle.Príkladov kde to viedlo k obrovským finančným kotrmeclom tu už bolo.Nesmie sa zabúdať že sa nebavíme o charitatívnej akcii alebo zábave čo nič nestojí.

Napísané: 02.12.2018 18:26
od používateľa EASY206
Truck123:suhlasim s m hlavatym,ze ked budes riesit vymenu naplne v skrini tak len origo a ziadne nahrady.Presne podla zadania vyrobcu.Prevodovku rozhodit neni problem,no ak si stym nevies dat rady tak to nechaj skusenym,ktory tieto repasy robia denno-denne na stole.Kamarata,ktoreho som uz uviedol tak od neho viem,ze jeho repas vyssiel na peknych cca 600€ kdezto bolo vymenenych 5-6 lozisk,par gufie-r aj s novou naplnou.Kedze u neho uz bolo jasne ze sa nezaobide bez repasu,u teba to tak nemusi byt.Proste su veci s ktorymi sa treba naucit zit,aj ked su niekedy otravne.

Napísané: 02.12.2018 19:19
od používateľa truck123
mhlavaty.. EASY206.. este raz dakujem, celkom pekna nedela, ak clovek stretne aspon pri pismenkach ludi, ktory sa snazia nezistne pomoct.. obetuju svoj cas a znalosti, snad to na tom nasom SK, este tak zle nebude.
Rezult..vysoka pravdepodobnost, ze tia zvuky idu z nejakeho loziska v prevodovke, kedze, dvojhmota.. spojka, by sa asi prejavila aj pri jazde.
Plan riesenia, neviem ci dobry... 1. Necham vymenit olej v prevodovke, ak by to zmiernilo to hrkanie, ci ako to nazvat, budem aspon s istotou vediet, ze to je prevodovkou.
2. Ak sa to potvrdi, budem zhanat zanovnu prevodovku, ak sa nepodari, tak repas prevodovky ma neminie.

Napísané: 02.12.2018 21:07
od používateľa EASY206
Podla tvojho popisu dvojhmota nema s tym nic spolocne,mozes mi verit.Ak by to bola prave ta dvojhmota,vedel by si otom hned,kedze ono sa to prejavuje hlavne pri rozjazde,skubanie,rezonacia,vibracie...atd.Zotrvacnik ked klepe za studena,tak aj pri zohriatom motore,kedze vola na zotrvaku nemeni svoju charakteristiku v plyvom teploty(chapes naco myslim).V ziadnom pripade neries ziadnu zanovnu prevodovku,pretoze ta "zanovna" moze byt v horsom stave ako ta tvoja.Ked repas tak tvoja prevodovka.Pri zanovnych prevodovkach:vobec netreba verit recickam typu(inzerat)-pane ale ta prevodovka ma len 50 tis nakrutenych,vsak je ako nova a po repase..bla,bla,bla..Ano uverim ak uvidim na vlastne oci,ze bol repas vykonany,alebo aspon musi obsahovat doklad o tom.Firmy ktore vykonavaju repas dielov nemaju problem s vyhotovenim dokladov o repase,cize tam plati aj zaruka a zodpovedaju za svoju robotu,dieli..atd

Napísané: 02.12.2018 21:18
od používateľa mhlavaty
Je to presne tak.Použitá prevodovka sa kupuje ak je takmer garancia že kúpená nemôže byť horšia než tá naša.Pri malých vadách nikdy.
Tieto prípady kde funkčne všetko ide,aj dobre radí,sa neoplatí riešiť inak,jedine opravou vlastnej.
Ale kým sa neurobí to čo je najlacnejšie urobiť,tj diagnostikovať zvuk tak ani najmenší krok.

Napísané: 02.12.2018 21:32
od používateľa seven549
ja som zazil v roku 2014 a hladal chybu u mondea z roku 2005 2.2tdci.studeny start klepkanie medzi motorom a prevodovkou.v zime sa to zhorsilo no vzdy po 5 km jazdy bolo vsetko tichucko spojka sla ako ma ani pri pustani plynu a pridavani nic.a ziadne vybracie to nemalo.a bola to dvojhmota.auto malo 320000km.majitel kupil novu lamelu pritlacak + od polakov repasovanu dvojhmotu za 200 euro.robila to iste tak im to siel vratit a sla nova dvojhmota od luk repset za v tedy este 550 euro problem zmizol.vytlacne lozisko sa nemenilo.