Strana 1 z 3

Opel Vectra C 1.8 90 kw , lpg

Napísané: 19.11.2017 16:05
od používateľa matomonca
zdravim vas vsetkych, uz asi rok si neviem rady s mojou vectrou rv.2005, zacalo sa to zlym studenym startom, kolisanie otacok, az sdochnutie motora, zaroven auto akoby islo len na 3 valce, ani pridanie plynu nepomaha a uplne ho pridusi a niekedy az zdochne. Potom sa to premietlo aj pri jazde....auto bolo stale lenive, a pri pridani plynu sice pridava, na najprv ho vzdy pridusi a az potom pomaly zrychluje. Na benzin je vkuse ako bez zivota, nema tah. Na lpg ide bezproblemov,.....tiez by mohol byt zivsi, no je to neporovnatelne s benzinom.... Bolo menene uz asi vsetko, cerpadlo v nadrzi, sviecky, olej, rozvody, zapal.lista, vaha vzduchu, sktr.klapka, tepl.cidlo, vstrekovace, merany tlak benz., filtre......naozaj uz neviem kde moze byt chyba..... diagnostika nic neukazuje, dakujem za kazdu radu.....

Napísané: 19.11.2017 16:56
od používateľa laco1871
Je to len dobre,že si pomenil spustu vecí.. posilnil si výrobu nahradných dielov a celkovo ekonomiku SR ... :40bd:

A samozrejme maš istotu,že to,čo je vymenené už by sa po parstovkach,či tisicoch km nemalo pokaziť... :d :D

Chcel by som upozorniť na 2 veci , v suvislosti s prevadzkou benzinového motora,v ktorých je treba mať jasno

1., Treba vždy tankovať len benzín, ktorý je aspoň na 98% benzinom, od toho sa všetko odvija, celá práca motora

teda,žiaden benzin z nejakej no-name benzinky,lebo dobrá cena , ale ani zo Shell-ky, lebo je známe ,že Shell
zneuživa svoje postavenie na SK-trhu, ma sice vyhovujucu naftu, ale o benzinoch sa to neda povedať ani zďaleka

Teda vyjazdi ten benzin, čo maš teraz v nadrži a natankuj trebars OMV 100 oktanov, dajme tomu 20 litrov a pojazdi aspoń 60 km na ten benzin

a dostavame sa k ďalšiemu doležitemu bodu:

2., o cca 60 km píšem preto,lebo je to zhruba čas,za ktorý RJ Tvojho motora vymaže všetky stare adaptácie a naadaptuje sa na prevadzku na ten 100 oktanový benzin, idealne by bolo prevetrať ten motor po dialnici .
Pre benzinový motor su normalne pracovné otáčky
od 2800 do 4000 cca a v tých treba držať motor pri jazde
vtedy bude pracovať optimalne.

Ešte predtým ako natankuješ ten OMV benzin, investuj ešte 6 euro a aplikuj do nadrže SONAX Fuel Injector Cleaner,

potom napíš sem koment, či sa práca motora zlepšila.

Napísané: 19.11.2017 17:37
od používateľa matomonca
ahoj, dakujem za vycerpavajucu odpoved, ale zabudol som napisat, ze ano aj toto som uz absolvoval, s tromi cisticmi s lacnejsimi aj drahsimi az do 20€ a tankoval som presne na omv 100okt. benzin a najazdil som asi 500km, takto mi to odporucal aj moj mechanik, no zlepsenie ziadne, ale dakujem, plus auto bolo aj na teste vstrekovacov, hoci su vymenene a nic....vsetko je OK, no auto netaha....

Napísané: 19.11.2017 18:43
od používateľa bajo777
opel s plynom a vela km to bude volaco okolo ventilov, ale lakiho poznamka pokryva aj tutok moznost :41c2:

Napísané: 19.11.2017 19:00
od používateľa seven549
na gas musi byt vsetko tip top inac su problemy.ale jemu to na gas ide vyborne tak kompresia bude dobra.

Napísané: 20.11.2017 06:44
od používateľa hjundai
laco1871 napísal:Je to len dobre,že si pomenil spustu vecí.. posilnil si výrobu nahradných dielov a celkovo ekonomiku SR ... :40bd:

A samozrejme maš istotu,že to,čo je vymenené už by sa po parstovkach,či tisicoch km nemalo pokaziť... :d :D

Chcel by som upozorniť na 2 veci , v suvislosti s prevadzkou benzinového motora,v ktorých je treba mať jasno

1., Treba vždy tankovať len benzín, ktorý je aspoň na 98% benzinom, od toho sa všetko odvija, celá práca motora

teda,žiaden benzin z nejakej no-name benzinky,lebo dobrá cena , ale ani zo Shell-ky, lebo je známe ,že Shell
zneuživa svoje postavenie na SK-trhu, ma sice vyhovujucu naftu, ale o benzinoch sa to neda povedať ani zďaleka

Teda vyjazdi ten benzin, čo maš teraz v nadrži a natankuj trebars OMV 100 oktanov, dajme tomu 20 litrov a pojazdi aspoń 60 km na ten benzin

a dostavame sa k ďalšiemu doležitemu bodu:

2., o cca 60 km píšem preto,lebo je to zhruba čas,za ktorý RJ Tvojho motora vymaže všetky stare adaptácie a naadaptuje sa na prevadzku na ten 100 oktanový benzin, idealne by bolo prevetrať ten motor po dialnici .
Pre benzinový motor su normalne pracovné otáčky
od 2800 do 4000 cca a v tých treba držať motor pri jazde
vtedy bude pracovať optimalne.

Ešte predtým ako natankuješ ten OMV benzin, investuj ešte 6 euro a aplikuj do nadrže SONAX Fuel Injector Cleaner,

potom napíš sem koment, či sa práca motora zlepšila.
- ako sa daju popisat kilometre textu bez prinosu,mozes robit politika....

Napísané: 20.11.2017 08:17
od používateľa laco1871
Niekedy treba pripomenuť zakladne veci... :28b7:

A krištaľova guĺa sa mi rozbila.... :..:

Takže nedokážem od klavesnice povedať, prečo ten spominaný motor nechce isť na benzin, ked na plyn ide ,že vraj dobre...

A kedže som už stary forista, píšem všetko v rozvitých vetách aby každy pochopil o čom hovorím a aby ma nikto neťahal za slovíčka... :zg282:

A tiež možno to,čo som napísal bude prinosne pre niekoho..

Napísané: 20.11.2017 09:52
od používateľa kazimir
Skús zmeniť dieľňu. Ja vidím hneď prvý problém vo vete diagnostika nič neukazuje. Možno by sa ti hodil človek, čo vie diagnostikovať, merať, overovať.

Ale to sa ťažko hľadá, ešte keď máš benzín-plyn.


Btw, tieto problémy so štartom na benzíňakoch začína byť akýsi postrach. :38eb:

Napísané: 20.11.2017 14:46
od používateľa VLADY
Kedže sa pomenilo už skoro všetko ostáva už na rade asi len samotná káblovačka okolo motora.

Napísané: 20.11.2017 15:01
od používateľa bajo777
kazimir napísal: Btw, tieto problémy so štartom na benzíňakoch začína byť akýsi postrach. :38eb:
lebo aj eurobenzin neni ten benzin co byval :41c2:, inac povedane co nedoj.ebu, aspon sku.rvia :3c90:

Napísané: 20.11.2017 15:30
od používateľa oco13
Bajo - dovolím si oponovať. V januári som natankoval za 15eur a mám ho tam doteraz. Felda na neho chytí ani nazakašle. Samozrejme drahé krmivo jej nedám takže papá ho tak 3 sekundy. Ale štart bez problémov. lol

Napísané: 20.11.2017 16:11
od používateľa bajo777
tatko podozrievamta ze zijes v paralelnom vesmire :d :D

Napísané: 20.11.2017 16:17
od používateľa oco13
Omyl - nekupujem "kazítka",
Felicia - po tom ako bola odsúdená na smrť, sa pre mňa zmenila na pokusného králika. Takže poslednú dávku dostala do motora použitý hydraulický olej !!!!! Je tam vyše 10t km a motor stále ide. Ešte neviem či ju budem pitvať alebo pôjde na šroták v celosti, ale už je jasné že plyn pôjde von a ešte si pár rokov pobehá v inom veteránovi. lol
Ešte pre zadávatela - za 30 rokov som fakt nezažil aby auto na lpg išlo a na benzín nie. Ja by som riešil dodávku paliva. Lebo ak by bol problém v elektrike alebo ventiloch nešiel by ani plyn.

Napísané: 20.11.2017 16:37
od používateľa bajo777
ked nedam kazdy mesiac za dvacku novy, tak mi to nechyti na prvy sup :3c90: = zivotnost natankovaneho benzinu 4 tyzdne ??

Napísané: 20.11.2017 16:37
od používateľa kazimir
Oco, na tej felde môžeš mať rovnako problém so štartom ako tento na opli, alebo ten predtym na Daewoo-e. Či na felde neni škrtiaca klapka? Nemôže tam byť netesnosť, pretekajucí vstrekovač, snímač teploty? Môže.