Strana 1 z 1

Opel Vectra C 2.2 dti - trhne

Napísané: 06.10.2016 11:15
od používateľa baobao
Dobrý deň, mám veľmi špecifický problém a nenašiel som na neho odpoveď aj keď som sa naozaj snažil a hľadal.

Jedná sa o opel vectra c 2.2dti 92kw
Auto normálne štartuje, normálne ide, ťah je úplne v poriadku, ale pri plynulej jazde pri otáčkach cca 1700 - 1900 trhne.
Prejavuje sa to hlavne na 3 stupni a 5 stupni kde sa vlastne jazdí na týchto otáčkach

Priebeh bez trhnutia : rozbehnem sa postupne na všetky prevodové stupne a preraďujem pri cca 2000 až sa dostanem po 130 km/h a normálne idem. nič sa nestalo, auto ide v poriadku.

Priebeh s trhnutím : rozbehnem sa 1,2,3 a na cca 55km/h a keď uvoľním plynový pedál z rozbiehania na to, aby som už len udržoval stabilne 50 - 55km/h, vtedy to jemne trhne, deje sa to v podstate na všetkých stupňoch, ale v týchto otáčkach sa to deje na prevodovom stupni 3 a 5( 90km/h cca otáčky 1800)

Pripadá mi to lajcky ako keď turbo je natlakované a tlačí a zrazu už nieje potrebný taký tlak pretože už nechcem pridávať, iba udržovať stabilnú rýchlosť, vtedy to jemne trhne, pretože nestihne ten tlak niekde vypustiť.

Viete mi poradiť konkrétne riešenie problému, prípadne čo by som mal skontrolovať?
Mám k dispozícií op-com

Vopred ďakujem za odpoveď.

Napísané: 06.10.2016 14:18
od používateľa EASY206
Vaha vzduchu je uz zrejme na odchode,mal som to same kym mi vaha jeden den odisla,druha vaha vzduchu v poriadku,ziadne trhanie,nic.Na tvojom mieste si poziciam vahu vzduchu na tvoje auto a vyskusam si s tym jazdu na isty cas,ked to bude vo vahe(neprejavy sa ziadne trhnutie) tak uz budes vediet.

Napísané: 06.10.2016 15:09
od používateľa mirec900
Známenu robilo niečo podobné a bola to chybná škrtiaca klapka ale mal motor 1.9cdti 110kw.

Napísané: 22.10.2016 00:09
od používateľa idiomatic
Skús skontrolovať hadičku ktorá vedie do turba či neprepúšťa, mne to robilo na mojej vectre c 2 dti. Auto ako náhle sa blížilo nad 2000 otáčok trhlo a nepustilo ma viac až kým hadička nepraskla. Potom ma to hodilo do núdzoveho režimu, na diagnostike vypísalo chybu snímaču atmosferického tlaku.

Napísané: 22.10.2016 10:00
od používateľa mhlavaty
Motor je v tom režime v oblasti práce EGR,pozri sa aký je stav zanesenia sacej sústavy.Ak nebola čistená cca posledných 100 tis km tak môže byť prietoky dramaticky zmenšené nánosom karbónu až na tretinu pôvodného otvoru.Je to vec ktorú treba opakovať min každých 100 tis a neľutovať peniaze alebo vlastný čas na túto prácu.