Strana 1 z 1

Nissan Qashqai +2 - trasenie autom a volantom pri brzdeni

Napísané: 04.11.2019 13:43
od používateľa Rado04
Ahojte, čiže stručne jedna sa o Qashqai +2 model j10, r.v. 2013, 1,6 dci, predokolka, manual naj. 150tis. km.
Problem bol, že začalo triasť autom a volantom pri brzdení tak pred STK sa dali spraviť komplet brzdy v predu aj v zadu, nakoľko boli tam ešte pôvodne dosť opotrebovane. Menili sa kotuče, obloženia skrutky, sponky, kvapaliny... a neviem čo všetko sa tam meni okrem hadičiek a lanovodov. No po vymene problem pretrváva. Na STK na valcoch bolo všetko OK učivok sumernosť, ručna ako na novom aute bez problemov. Menilo na tam ešte gufero na poloosi lebo prepušťalo olej, tak mechanik skontroloval napravy ale tie su vraj pevne, nič nemalo voľu, ani auto neklepe od podvozka ide pekne ticho. Kolesa prevážene tiež. Akurat geometria nebola ešte kontrolovana ale preu su pekne rovnomerne zjazdene ani auto neťaha do stran, ani pri brzdeni. Len s nim trasie hlavne pri jemnom brzdení pri vyšších rýchlostiach tak nad 90 km/h. Pri pomalšej jazde je to menej vyrajne a najmenej alebo skoro vôbec pri prudkom brzdeni. Tak neviem čo dať ešte na ňom skontrolovať? Čo ba to mohlo ešte spôsobovať? Ešte neviem či to ma vyznam spomenúť, ale ja mám pocit pri tam najväčšom chvení ako by sa auto kmitalo do strán a nie pozdlžne ako ked kotuč nerovnomerne brzdi po svojom obvode. Ďakujem za rady.

Napísané: 04.11.2019 18:50
od používateľa tonoaaa
Triaslo hned pri novych kotucoch? Nepochopim mechanika, co neodmeria krivost kotuca, krivost naboja. Ak nebude krivy ani kotuc a ani naboj treba patrat dalej po volach.

Napísané: 04.11.2019 19:16
od používateľa Rado04
No neviem ako vymieňal a čo všetko kontroloval, lebo ja nie som mechanik a vždy len sa objedná outo odnesie a potom ide po auto. Ale tak roky aj autá predtým sme u neho servisovali a nikdy nebol problém vždy všetko poriešil, ale teraz nevie ani on už čím to je. Ešte ma ísť na kontrolu tlmičov a ešte raz skontrolovať celý systém a podvozok

Napísané: 04.11.2019 20:05
od používateľa tonoaaa
Tak aky si myslis, ze ma zmysel, ze sa ty tu na to pytas. Nevies co kontroloval a ako, nerozjmies sa moc tomu a teda cokolvek ti tu niekto odporuci nevies prakticky zrealizovat. Moja rada teda znie aby si so nasiel mechanika co vie aspon trochu analyticky mysliet.

Napísané: 04.11.2019 20:07
od používateľa oco13
Tonoaa : kde do puče , na celom tomto fore z niekolko stotisíc ludí je tu takých mechanikov možno 5. Kde kua ho má hladať.

Napísané: 04.11.2019 20:31
od používateľa feking
Ja som mal podobný problém, trasenie pri brzdení a aj pri vyšších rýchlostia. Tiež som mal gumy rovnomerne zjazdené, prevážené. Nejavili známky poškodenia, mali 4,5 roka. Po výmene všetkých gúm to trasenie prestalo. Jednalo sa o zimné. Vyskúšaj tam dať inú sadu a uvidíš.

Napísané: 04.11.2019 20:46
od používateľa tonoaaa
oco13 napísal:Tonoaa : kde do puče , na celom tomto fore z niekolko stotisíc ludí je tu takých mechanikov možno 5. Kde kua ho má hladať.
Dalsich 500 co vie odmerat krivost kotuca a krivost naboja najde mimo forum.

Napísané: 04.11.2019 21:15
od používateľa wilz
Krivosť kotúča by som vylúčil, keď to robilo podobne so starými aj novými kotúčmi.
Keď píše že to robí hlavne pri slabšej intenzite brzdenia a pri silnom brzdené to takmer necítiť, tak to smeruje k zvýšenej vôli v ložisku alebo ložiskách kolies.
Pri slabom brzdení je systém okolo uloženia kolesa pomerne voľný, takže vôľa v ložisku sa môže naplno prejaviť.
Pri intenzívnom brzdení to silné zovretie kotúča od strmeňa vymedzí všetky vôle, takže ani vôle ložísk sa neprejavujú.
No a s tlmičmi pruženia to takmer isto nemá nič spoločné.

Napísané: 05.11.2019 13:40
od používateľa salamander8
hlavne treba pozret lozista, ulozenie, dotiahnutie a stabilizacne tycka. aspon na to by som sa zameral ja

Napísané: 05.11.2019 15:14
od používateľa laco1871
Aj na základe správania mojho vehykla, ktorý ma nabehané 221 000 km a všetky diely na prednej náprave
- okrem brzd.doštičiek,samozrejme-
sú povodné :4012:
si myslím,že trasenie prednej nápravy pri vozidlach s motorom uloženým priečne a klasickej prednej nápravy na McPhersonoch
má príčinu vo vybitých vrchnych uloženiach McPhersonov , ktoré spolu z nefunkčnými tlmičmi a vybitými zvislými stabilizátormi su príčinou tohto trasenia .. Pardon, ešte som zabudol na zničené silentbloky uloženia skrutnej tyče stabilizatora...

Napísané: 05.11.2019 15:22
od používateľa laco1871
feking napísal:Ja som mal podobný problém, trasenie pri brzdení a aj pri vyšších rýchlostia. Tiež som mal gumy rovnomerne zjazdené, prevážené. Nejavili známky poškodenia, mali 4,5 roka. Po výmene všetkých gúm to trasenie prestalo. Jednalo sa o zimné. Vyskúšaj tam dať inú sadu a uvidíš.
Alebo skus poznačiť si vzajomnú polohu kolesa a jeho unášača /to je ten disk do ktorého zaskrutkovávaš skrutky /

a skús prehodiť koleso o 1/5 na ďalšu dierku.. alebo o 2 dierky..

Či to trasenie sa nezmierni alebo ešte nezintenzívni... :trunk:
Vyvažovaním kolies sa rieši len dynamicka nevyváženosť samotného kolesa , vyváženosť obidvoch kolies súčasne na jednej náprave za jazdy, už nikto nerieši..
a práve tam začínaju problemy s trasením...

Napísané: 05.11.2019 16:34
od používateľa jvm12
+1 za loziska, predne naboje
mne tato nevedomost znicila fungl nove origo kotuce

Napísané: 05.11.2019 21:08
od používateľa Rado04
Ďakujem za rady dám teda tie ložiská a uloženia a pruženie ešte popozerať teda to ostalo nekontrolovane. Pneu to nerobí určite lebo aj letné sa dali vyvážiť a keď sa dali aj zimné čerstvo vyvážené stále sa to rovnako sprava

Napísané: 05.11.2019 21:51
od používateľa ivko1
Ja by som sa zameral na uloženie ramien, podla mna už sú unavené.
Pri brzdení sa rameno rozkmitá a to kmitanie sa prenáša cez tyčky riadenia do volantu

Ložiská budú OK