Strana 1 z 1

Mitsubishi Pajero V60 3.2 di-D

Napísané: 29.12.2018 20:43
od používateľa matos69
Ahojte.
Chcel by som vas poprosit a radu,ak ste sa na Pajere s niecim takym stretli.ABS pumpa vydava divny zvuk.ci pri brzdeni alebo aj bez brzdenia.ABS kontrolka nesvieti, ale akonahle sa dostanu kolesa brzdenim do smyku tak sa ABS rozsvieti a ABS nereguluje. Z 20 poctov brzdeni ABS zoplo asi raz cize aj napriek tym zvukom prerusovalo brzdny ucinok, ale v zapati dalsi krat uz zasa neslo a vysvietilo kontrolky.po zastaveni auta kontrolka ABS zasa zhasne. Na prilozenom linku je natoceny presny problem ktory ma trapi.cital som na inom fore ze na tieto pumpy existovala zvolavacia akcia.cize ak bol srob na pumpe oznaceny ruzovou farbou tak sa na zvolavacku menil za pumpu ktora mala na srobe zltu znacku.moje by zvolavacke teoreticky podliehal lebo ma ruzovu znacku len neviem....je to r.v. 2001.

Dakujem, ak budete mat realne riesenie resp. ci ste sa s tym niekedy stretli a ako ste sa s tym popasovali.

https://m.youtube.com/watch?v=Wt8oIwUKK6U

Napísané: 29.12.2018 23:17
od používateľa YxoYpsilono
ABS pumpa? To som nikdy nepocul, si si isty?

Lebo ABS je predsa protiblokovaci system,
na ziadnom aute ABS v cinnosti nesprevadza ziadna kontrolka.

Aktivaciu ABS poznas podla toho, ze kope do pedalu brzdy - ked brzdis na smyklavom povrchu - t.j. bezny vodic si pritomnost ABS uvedomi len na zasnezenej/namrznutej ceste.

Napísané: 29.12.2018 23:54
od používateľa matos69
Ahoj.zrejme si ma nepochopil.je to nejaka tlakova alebo podtlakova banka prifarena k nadobke na kvapalinu.v cca 10 sekundovych intervaloch ju roztrasie a vydava zvuky ako na prilozenom videu.Normalne kontrolka abs nesvieti ale ked zabrzdim silou ze ma pracovat abs t.j.aby kolesa nesli do smyku tak sa rozsvieti kontrolka abs a klzem sa po ceste ako bez abs ak sa rozumieme.po zastaveni kontrolka abs opat zhasne.servis sa neobil ziadny.zacalo to z nicoho nic cca pred 3 mesiacmi.dovtedy abs fungovalo bez problemov teda kopalo do pedalu ked malo.vsetky videa co som pozeral to uvadzaju ako problem s abs pumpou.netusim.

Napísané: 30.12.2018 07:20
od používateľa matos69
Ano,je to jedna z moznosti,ktoru si nechavam az na koniec.je to dost palka za tu suciastku,preto ma zaujimaju hlavne nazory ludi ktory maju Pajero a mali nahodou tento problem,ci skusali mozno odvzdusnit system alebo nieco precistit,premazat....neviem.v servisoch mojich znamych sa s tym nestretli a nechcu tapat resp menit drahu suciastku ak sa to mozno da riesit inak - lacnejsie.

Napísané: 30.12.2018 09:14
od používateľa mhlavaty
Je to divný systém celá tá jednotka ABS,oni tam majú niečo čo by sa dalo nazvať nabíjací zásobník,celý systém ich riešenia je čudný a správa sa tak,ako je pre bežné európske auto nepredstavitelné.To nemá cenu riešiť inak (vzhladom k ročníku a cene auta) než skúsiť zohnať.A to je celý problém,sú hladané (má to podobný dôvod) a teda aj neprimerane si držia cenu kedže predaj je istý,asi pod 400 e.- ho zjednať nepôjde,a to sa ide ešte do rizika čo za mačka sa kúpila.
Klasické ABS nemeckého typu si človek trochu "naštudujeô a opraví pretože má jasnú funkčnú hierarchiu,toto ani pánboh nevie čo za zlátaninu systémov použili.Nevidím to dobre,ale želám aby sa podarilo odhaliť príčinu.To neštandardné správanie je práve to čo najviac bráni úspešnemu hladaniu chyby.Môže byť čisto mechanická,takú vec som už zažil,a objavila sa náhodne pri riešení úplne inej veci.

Napísané: 30.12.2018 09:59
od používateľa 6DODIAK5
Mal som podobny problem na galante, tiez divne vrcalo abs, hlavne ked sa auto rozbehlo rano studene, tak to vrcievalo, a pri prvom brzdeni, mi to pripadalo akoby sa to nejak kalibrovalo,alebo neviem to vysvetlit.Kontrolka ziadna nesvietila, kvapalina bola nova,abs stale fungovalo, tak som to neriesil,pokial som auto mal cca 2roky.
https://www2.pajeroclub.com.au/forum/sh ... hp?t=46516 Skus kuknut ten link co som pridal, mozno na nieco prides. vela stastia.

Napísané: 30.12.2018 10:54
od používateľa michalfarkas
Je zodratý kolektor na motorčeku ABS. Bežná závada na týchto autách. Bohužiaľ Mitsubishi predáva ako diel len celý ABS modul a cena je cez 1000,-€. Na vrakovisku to bude v podobnom stave ako máš.

Napísané: 30.12.2018 12:45
od používateľa mhlavaty
Nič nevylučujem,ale podotýkam alebo poukazujem na to,že ak to tak je, že kolektor motorčeka je opotrebený,tak je to žebrácke celé od A po Z. Pretože ABS má vlastnú diagnostiku systému ktorá prebehne vždy po otočení kľúča a ktorá urobí všetky dohladania snímačou,ventilov,čerpadielka atď čiže aktivuje celý systém
a jedine ak sa v rámci tej kontroly nachádza všetko v poriadku,kontrolka nezasvieti a systém je aktivovaný.
To je v podstate super vec pretože už ten fakt že napr systém správne nabehne napovedá,že staticky sú diely v poriadku a to mnoho vecí automaticky vylúči.Spôsob (režim jazdy) v akom sa závada objaví je druhá silne pmocná vec,tiež mnoho ujasní.Možnosť kedykoľvek chybu zmazať tiež mnoho vecí vylučuje.

Napísané: 30.12.2018 12:55
od používateľa matos69
Presne ako hovoris mhlavaty.po otoceni klucikom si vsetko nacita a kontrolka ABS zhasne.tvari sa to akoby to bolo uplne v poriadku.rozsvieti sa az ked ide koleso do smyku pri brzdeni.ako som spominal vyssie tak cca raz za 20 brzdeni kde idu kolesa do smyku tak ABS pekne kope.vtedy sa ABS nerozsvieti.nic po Novom roku skocim do Mitsubishi.spytam sa aj na tu zvolavaciu akciu, ktora by sa mala tykat prave vymeny tejto pumpy lebo mala udajne vyrobnu vadu a podla znacky na nej v mojom aute vymenena nebola

Napísané: 31.12.2018 17:22
od používateľa 6DODIAK5
Tak to je parada.Clovek by myslel ze japonci taketo veci nefusuju, ale zjavne roky poriadnych strojov su v nenavratne,a to asi bez ohladu na krajinu povodu, zial.

Napísané: 02.01.2019 00:33
od používateľa dodik13
Mal som par pajer a vadna abs pumpa je po 300 000km bezna vec a nic vinimocne lebo aj na mercedesoch napriklad Ml tiez odchadzala ked uz auto malo neake vacsie km natocene. Ze netreba hanit lebo das auto nie je o nic lepsie :40bd:

Napísané: 02.01.2019 20:23
od používateľa karcee8169
matos69 napísal:Presne ako hovoris mhlavaty.po otoceni klucikom si vsetko nacita a kontrolka ABS zhasne.tvari sa to akoby to bolo uplne v poriadku.rozsvieti sa az ked ide koleso do smyku pri brzdeni.ako som spominal vyssie tak cca raz za 20 brzdeni kde idu kolesa do smyku tak ABS pekne kope.vtedy sa ABS nerozsvieti.nic po Novom roku skocim do Mitsubishi.spytam sa aj na tu zvolavaciu akciu, ktora by sa mala tykat prave vymeny tejto pumpy lebo mala udajne vyrobnu vadu a podla znacky na nej v mojom aute vymenena nebola

Čo tak náhodou nejaké chybové kody niesu??priklad vyblikanim atd...

Mna by zaujimala ta tlakova nádoba nakoľko je to zásobník hydraulického tlaku a možno je potrebny pre správnu funkciu tohto zariadenia..je to naplnene dusíkom a u ytch akumulatorov dochadza k poškodenie mebrany dusik/kavapalina..

Opatrne vysoky tlak!!!!!!nemal by si to otvarat ak to ma uzaver..nakolko su jednorazove alebo opakovane plnitelne a tlak sa kotroluje cez plnaice zariadenie

nieco podbne je aj v domácich vodarnach vyrovnanacia nadoba na jednu starnu natacis predpisany tlak a čerpadlo funguje spravne a ked nie je tak spina ako besne alebo to proste nefunguje..

podobne sme riešili na mitshubishi evo ale to sluzilo na riadenie dieferencialu a to stalo cca 1400 eur :-)