Strana 1 z 1

Mercedes w639 - váha vzduchu

Napísané: 14.11.2021 18:26
od používateľa miroslav114
Zdravím páni , neviete kde sa náhodou nachádza váha vzduchu na w639 2,2cdi 2004 110kw s automatom ?

Re: Mercedes w639 - váha vzduchu

Napísané: 14.11.2021 20:55
od používateľa jergusko
Neviem, kde máš váhu vzduchu, ale bude niekde medzi vzduchovým filtrom a saním. Upozorňujem ťa ale, že "váha vzduchu" je obľúbená závada tzv. "mechanikov", ktorí nič nevedia. Chudátko váha vzduchu, pripisuje sa jej 90% závad motora, pritom skoro vždy je nakoniec chyba inde.
Podobný "obvyklý podozrivý" je v zime ježko kúrenia - auto nekúri? Ježko kúrenia.
Auto neťahá ako má? Váha vzduchu.

Re: Mercedes w639 - váha vzduchu

Napísané: 14.11.2021 21:07
od používateľa miroslav114
Je to kamarátovi auto , chceme ju len premerat či je dobrá . Pri sacom potrubí nieje kde to mávajú bežné medzi sacim a hadicou do turba . Ja to skôr tipujem na EGR , auto nejde viac ako 3000 otáčok , svieti kontrolka motora neťahá . EGR najskôr chcem prekontrolovať , vyčistiť a pozrieť či nieje oslabená pružina čo vracia klobúk do úplne uzavretej polohy . V servise mu povedali že treba vymeniť váhu ale ju najskôr chcem premerat ale ju musím nájsť

Re: Mercedes w639 - váha vzduchu

Napísané: 14.11.2021 21:54
od používateľa xentry
Mercedes ju ma stale hned za vzduchovym filtrom. U 639 tiez stale na vystupe z filtra a napaja sa nanho hadica ktora nasledne ide k turbine. Ak tam nie je nema ju. Aj 638cky cdi boli z vahou aj bez.

Re: Mercedes w639 - váha vzduchu

Napísané: 14.11.2021 22:02
od používateľa miroslav114
Ale na hadicu čo ide k turbine už nižšie je snímač tlaku potrubia a dolu je na hrubej hadicu otvor odkiaľ ide tenšia hadica a tam je myslím MAF senzor a odtiaľ ide hadica na veko hlavy na ktorom je pod krytom akýsi slimák do ktorého ústí ťa tenšia hadica . A Xentry ty ako Mercedes profil na čo skôr tipujes na EGR alebo na snímač tlaku v potrubí???

Re: Mercedes w639 - váha vzduchu

Napísané: 14.11.2021 22:27
od používateľa xentry
Je to senzor tlaku za vzduchovym filtrom, ak je vaha je hned za nou resp. vedla. ta mensia hadica je odvetravanie motora a to co je na konci /konektor/ na vstupe do velkej hadice je ohrev odvetravania motora. Ak nejde auto cez 3000 otacok je mozny problem "najskor" na vzduchu. Treba jednoznacne diagnostiku, najlepsie DAS /mercedes/ Aj ked sa motory tvaria rovnako ako v osobakoch, "dodavky" maju casto inu strukturu riadenia motora, inak pracuju, neda sa prenasat riadenie motora z osobaku do vita alebo sprintera aj ked motor bude oznaceny rovnako om646.