Strana 1 z 2

Mercedes C 220 cdi - EGR

Napísané: 25.04.2021 10:24
od používateľa TDI33
Dobrý deň, prosím Vás o radu ohľadom EGRka. Na diagnostike mi hlási chybu 2511 - Ľavé polohovadlo EGR - chybné signály polohovadla - Trvalo. Vraj to nešlo vymazať ale na budíkoch mi žiadnu chybu nehlási. Čistil som ho, neviem, čo by som tam pokazil, no keď som ho vybral druhýkrát, to zatváranie ventilu/piestiku bol trošičku zaseknutý. Celé som to prebehol s acetónom a WDčkom a dal späť. Momentálne je problém s autom v takom stave, že nemá výkon, nejde do otáčok a samozrejme aj viac dymí s tým, že len do momentu, pokým sa nezohreje. Akonáhle dosiahne cca. 80, zhasnem a znova naštartujem, všetko je následne v poriadku. Môže to byť tým, že teplo motora rozpohybuje EGRko? Znamená to logicky, že je to na výmenu EGRka? Môže to byť kabelážou, keď ide o chybné signály? Zaujímavé pre mňa napríklad bolo, že za studena to EGRko ani nepohlo, keď som ho chcel vytiahnuť, až keď bol motor zohriaty šiel von. Predsa oceľ sa teplom rozpína nie? ;-(
A vlastne celý problém s výkonom začal tým, že som vymenil termostat, pretože sa motor málo zohrieval a následne mi na diagnostike vypísalo chybnú reguláciu turbodúchadla, aktuátora, ktorý som dal na repas a skončilo to pri EGR.
Otázka teda je, bude to vadným EGR ventilom alebo to môže byť aj dačo iné?
Ďakujem :cau:

Napísané: 25.04.2021 11:02
od používateľa trucker694
Diagnostika nič nepíše. To je blbé, mne to urobilo cca dva týždne dozadu. Vymenil som váhu vzduchu, a keď som ju dával späť, zbadal som hadicu pred turbom celú ogrcanú od oleja, začal som pátranie prečo je tento stav. Tiez auto výkon malo,raz nie. Problém spadnutá resp odpadnuta vyvlečená hadica z turba,čo ide zo vzduchového filtra. Eska pásku som uvoľnil, poumyval technickým benzínom, hadica na prirubu,eska pásku dotiahol na fest, a ml 270cdi ide tak ako má. Žiadne zmätkovanie,výkon plynulý. Skus pozrieť či nie je chyba mechanická.

Napísané: 25.04.2021 11:51
od používateľa mhlavaty
Je to podivné že chybu v emisnom systéme na čo je každý vyspelejší motor (systém) vyslovene najpozornejší nevysvecuje MIL.Je dosť veľká chyba že ak už bola diagnostika pri ruke sa neurobil výpis emisného systému kde by bola aj hláška že napr MIL aktivované je z inej príčiny ju neoznamuje.To už je skôr parketa na xentryho ak ide o také detaily.A pohyb EGR (studený/teplý) môže byť inak,má to svoj režim ktorý má spojitosť z teplotou,zaťažením a pod.
Na všetky otázky okolo toho je možná iba vtedy odpoveď ak sa bude diagnostikovať,inak odpoveď či káble či samotné EGR nevznikne.Vzhľadom na to že tam diagnostika bola malo byť toto už jasné.EGR (z vadou)už mnoho ľudí zaplatilo v turbíne alebo váhe,tak snáď toto nebude ten prípad

Napísané: 25.04.2021 12:49
od používateľa xentry
Je dost dolezite aj to, o ktoru generaciu 220cdi sa jedna, zalezi aj od systemu. Chyba sa vymazat da skoro stale druhavec je, ze naskakuje automaticky naspat ak je problem v elektronike. Diagnostika ma v sebe test samotneho egr a znova zalezi od systemu ci je test v zneni dvihne pocitac otacky motora a manualne otvoram a zatvaram egr a musi sa mi menit hodnota na prietoku vzduchu v pozadovanych hodnotach alebo spustim test a diagnostika sa postara sama o test kde prejde otvaranie a zatvaranie egr ventilu v rozsahu stale o 25% a nasledne vidim v grafe kazdu polohu a vysledok prietoku atd. Znova zalezi od konkretnej chyby co diagnostika zacne krok za krokom vyhodnocovat a pojde casto po tesnosti sacieho systemu, po testoch vsetkych suvisiacich suciastok v rade, preveruje sa vsetko na funkcnost co sa moze hybat bud elektricky alebo aj podtlakovo cim sa potvrdi alebo vyluci funkcnost. Ak pojde po egr samozrejme chce preverit aj napajanie a chce preverit kablovacku az k rj na prechodovy odpor napr. Moze sa dojst k tomu, ze vsetko funguje a je zanesene sanie ako cert napr.

V MB diagnostike je chybovy kod len start od ktoreho sa zacinaju preverovat veci.

Napísané: 25.04.2021 13:10
od používateľa mhlavaty
Posledná veta platí pre všetky značky
Problém spočíva v tom že sa neurobia ani tie základné úkony ktoré v ponuke sú,čiže testy akčných členov,základné nastavenia pri ktorých tiež dôjde k otestovaniu a nejakej výrokovej správy - test preušený,systém ok,nie je ok atd.Na vyspelosti nástroja (diagnostiky) závisí rozsah a dôkladnosť "služieb" diagnostiky.Kvalitná často vie ísť až po zistenie konkrétneho problému aj keď je nutné urobiť dosť krokov a vedieť ako
Takmer vždy platí že je rýchlejšie aj vo výsledku lacnejšie použitie veľmi kvalitnej diagnostiky hneď v začiatku než zopár omylov pre nejasné výsledky.Mne zdvihne obočie už správa že problém EGR nevysvieti chybu

Napísané: 25.04.2021 20:02
od používateľa braga
otazka je kde sa k takymto majstrom dostat ?

Napísané: 25.04.2021 20:12
od používateľa oco13
otazka je kde sa k takymto majstrom dostat ?
Nie lol otázka je čo robiť aby som takýchto majstrov vôbec nepotreboval. Aké auto si kúpiť.

Napísané: 25.04.2021 21:06
od používateľa TDI33
Vo firme kde mi repasovali aktuator mi hovoril, ze chyba v regulacii moze slosobovat aj zaneseny DPF filter alebo aj snimac teploty vyfukovych plynov moze vysielat chybe signaly. Chcel som cistit aj sanie ale je tam dost zly pristup a kopec skrutiek. Ocividne sa na to ale budem musiet pozriet pretoze vaha vzduchu vycistena, EGR vycistene, tak uz ostavaju iba parohy. Ked nepomoze, asi bude musiet ist druhe EGR. Ono mi svietila zlta kontrolka poruchy elektroniky motora ale ako sa to za tepla rozbehlo a slo to, zhasla a odvtedy uz nezasvieti ani ked mi to ako studene nejde.

Napísané: 25.04.2021 21:13
od používateľa xentry
Aky typ motora tam je? ktora generacia 646 alebo 651? podla kodu chyby to vyraeste na W203 a v tej sa 2511 odkazuje na elektronicky problem bud v kablovacke alebo hlasenie polohy elektronika samotneho egr.

Napísané: 26.04.2021 07:56
od používateľa lubos zimovcak
Oferuj 30 eúr a skoč do Mercedesu na origo diagnostiku...
Takto sa Iba zamoces systémom pokus omyl a potom už ani mechanik nebude vedieť kde skôr začať.. :41c2:


Diagnostika z autorizovaných servisov je na svetelné roky vzdialená tým " bežným", niektoré údaje jednoducho nenačitaju.

Napísané: 26.04.2021 07:56
od používateľa TDI33
Malo by to byt 646, je to 110kw verzia. Poloha EGR? Nerorozumiem, hadam som ho len neotocil naopak, su tam dve vymedzovacie skrutky.

Napísané: 26.04.2021 08:27
od používateľa xentry
Lubos za 30 euro v autorizaku ti vycitaju chybovy kod a si v podstate tam kde si bol. Ked zacnu laborovat a hladat, tam sa to rata na hodiny a platis ale presne to spravit treba. Su tam testy bez rozoberania 4 druhy ale tento kod chyby co uviedol zadavatel ide rovno po merani elektriky.

Je to elektricky egr ventil, to znamena ze cez signaly si sleduje jeho polohy co sa deje vnutri egr, kde sa nachadza, to iste robi aj elektricky regulator turba atd. Pwm signal.

Napísané: 26.04.2021 08:33
od používateľa TDI33
Chapem. Nechapem ale preco to studene nejde a teple ano, ako zasa dnes rano. To ma rozculuje. Bud to ide alebo nejde, tak by to malo byt. :41c2:

Napísané: 26.04.2021 09:12
od používateľa mhlavaty
U EGR ale aj u turbíny je teplo blahodárne,povolí zatuhnutosť carbonu

Napísané: 26.04.2021 09:29
od používateľa TDI33
Dobre, takze sa to rozpohybuje. Ale ja som egr dvakrat cistil aj premazal...