Strana 1 z 2

Mercedes - 7 DCT prevodovka

Napísané: 07.01.2020 13:48
od používateľa thisismajo
Zdravím vás chlapi.

Chcel by som sa vás spýtať na skúsenosti...s prevodovkou 7DCT čo má Mercedes v malých autách A/B/CLA/GLA...
Viem že sú tam mokré spojky... zaujímala by ma výdrž...po koľkých km ma čaká nejaký náročnejší servis (výmena spojok atď...)

Mám B180d 2015ku s touto prevodovkou... doma máme ešte B180 2016 takisto s týmto automatom.

Napísané: 07.01.2020 14:58
od používateľa malymirko
Ruky prec od vsetkeho co ma dve spojky v beznych autach.

Napísané: 07.01.2020 18:59
od používateľa martin0088
Ale si mu poradil :300f:

Napísané: 08.01.2020 21:39
od používateľa lorak777
ale zas nemusi ruky prec... ale tu treba v prvom rade pozerat na rezim, v akom sa jazdi...je tu neporovnatelny rozdiel v zivotnosti, ked sa jazdi v centrach, zapchy, milionkrat preradenie denne a ked sa jazdi aspon trochu volnejsie, alebo dialnice...pozor na to, ze toto nie je hydromenic....

Napísané: 09.01.2020 17:15
od používateľa martincichy
veľa ľudí tomu však nerozumie a nerozlišuje rozdiel medzi dsg a hydromeničom - je to proste automat.

do mesta je naozaj vhodnejší hydromenič.

ale dsg vie byť predvídateľná - no chce to jeden autoservis, ku ktorému budem chodiť meniť olej v prevodovke a ten si aj skontroluje túto prevodovku diagnostikou (nemyslím kontrolu pamäti závad). Niektoré poruchy v dsg sú totiž len následkom zanedbanej preventívnej výmeny, nielen olejov.

Napísané: 09.01.2020 18:35
od používateľa mhlavaty
Nesporne,je výhodnejšie mať jednu vec (hydromenič) ktorá vcelku slušne vytlmí jazdné nápory a zmeny režimu jazdy.Už podstatou konštrukcie je to skoro primitívna vec v porovnaní z dvojspojkami všetkých druhov.
Martin má úplnú pravdu,je to na majiteľovi aký život dopraje svojej prevodovke.U prvých majiteľov sa zrejme aj dosť dbá na časté zmeny oleja a servis,ale čo s tým kvantom z druhej ruky kde nie je garantované vonkoncom nič a je úplná neznáma čo už to všetko do krku dostalo.Stále je ale tu skupina ktorá blábolom predajcu o doživotnostiach verí.Len nechcú pochopiť že dĺžka života je možná aj krátka,a potom je to plná pravda.
Ale vyjadrenie o nevhodnosti na mieste tiež nebude,reálne aj tieto systémy svoje vydržia,navyše ich zväčša (výmenu) zvládne aj klasický servis.Tlak na zvyšovanie počtu prevodov ich nutne stvoril..je to daň,s tým nejde nič urobiť.Za všetko si treba zaplatiť,jedno bez druhého už nebude nikdy.

Napísané: 09.01.2020 19:39
od používateľa autolaik
Milan vacsia sranda je napr to ze slovom tri autorizovane servisy suzuki mi odmietli vymenit olej v automate so slovami ze je tam velmi kvalitny,dozivotny. Odmietli pracu,zarobok... nechapal som,asi nechcu moje peniaze.

Napísané: 10.01.2020 00:14
od používateľa Mateusz737
Myslíš že nemajú lepšie zákazky ako brať od Teba pár drobných za olej a ešte aj strácať čas? :4012:

Napísané: 10.01.2020 06:52
od používateľa bajo777
ne, menit olej a kopnut do gum, je hlavny biznis autorizakov ;-)

Napísané: 10.01.2020 10:48
od používateľa mhlavaty
Mateusz737 napísal:Myslíš že nemajú lepšie zákazky ako brať od Teba pár drobných za olej a ešte aj strácať čas? :4012:

Je,alebo to vyzerá takto napísané drasticky,ale ku pravde je to neskutočne blízko.Pretože by som to asi tak opísal...beží to na pozadí v hlave.Zoberiem výmenu automatu,až na tých pár bubákov čo za úkon môžem kasírovať je to ...vlastne samý problém.Presnejšie,vždy niečo hrozí,a zajtra mám späť človeka ktorý príde s tým,že odvtedy je niečo inak,pokecané atd atd atd
Je kopec ľudí ktorý po výmene platničiek objavia že im nejde zadný stierač...a je zle,nikto toho uja nepresvedčí že to nič spoločné nemá.Hold to sú skúsenosti na základe toho čo už bolo a prijaté ochranné mechanizmy aby sa už nestalo.
Mňa tu pán po oprave 2,5Tdi V6 tiež skritizoval,prestalo svietiť interiérové svetlo,a vrátil sa pár km mi to oznámiť.Kým som behol pre diagnostiku...už svietilo...radšej sa nebavme o týchto veciach

Napísané: 10.01.2020 16:58
od používateľa autolaik
Ak je cca 400e pre niekoho par drobnych a stracanie casu tak fajn, naozaj sa neda na to reagovat.
Milan pozname sa trosku,nijako si mi neublizil,prave naopak, pomohol. Nechapem ale nazoru, zivis sa ako automechanik tak je zvlastne zaskatulkovat kazdeho neznameho prichadzajuceho ako mozny problem ktoremu sa radsej vyhnut. Keby tak fungovalo kazde remeslo,praca,sluzba tak by...pouzijem priklad : zubar by robil iba blombu,ine neprijmam, v obchode ked by si isiel kupit rohliky tak by ta poslali do riti ze prijmaju len kupujucich co kupia aj 2 kila rostenky, maliar bude natierat len bielou farbou ,lebo na farebnych vidiet flaky.. a tak dalej a tak dalej....chapeme sa?
Tak nech automechanici menia len oleje a kopu do gum... ako bajo napisal :)

Napísané: 10.01.2020 17:08
od používateľa oco13
Možno nejde až tak o financovanie ,ale o princíp. Ak výrobca dá autorizáku direktívu, že olej je doživotný, tak jeho výmenu môže chápať ako porušenie pravidiel.

Napísané: 10.01.2020 17:12
od používateľa autolaik
Oco presne tak, ale mne ho nevymenili ani po zaruke. V servisnej knizke maju postup : kontrola stavu oleja pri 120.000km :)

Po pravde po tejto skusenosti by som tam ani nesiel na vymenu, budem to riesit tam kde sa zivia iba automatmi

Napísané: 10.01.2020 17:21
od používateľa oco13
No ja som to myslel tak : výrobca vraví olej sa nemení, a preto vy nebudete meniť žiaden olej v žiadnom automate.
Ja to celkovo vidím tak, alebo tuším, že o nejakú dobu bude životnosť auta výrobcom predpísaná na napr. 200t km alebo 10 rokov a potom ho bude nutné odovzdať na likvidáciu. Lebo nemôžeme stále podporovať ludí (ako som ja) ktorí sabotujú volný kolobeh tovarov a tým vlastne brzdia výrobu.

Napísané: 10.01.2020 17:29
od používateľa mhlavaty
Suma 400 e.- to tu vidím prvý raz.Za výmenu som ešte nič podobné ani len nepočul.Keby bolo možné robiť tie výmeny v takýchto čiastkach,robím ich zrejme aj ja.V čase ponuky na odkup stroja na výmenu prevodových olejov sa robila sondáž,čo kde ako za koľko...a kúpou neskončila.Pretože stroj pri svojich kúpnych nákladoch je možné prevádzkovať tam,kde tých výmen je XY ,v podstate v kuse.Nič nie je bez kalkulácií.Už tak neustálá nutnosť dokupovania nového a nového zariadenia pre mesiac čo mesiac prichádzajúce nové modeli a typy,vedie k tomu že sa robí vo väčšine servisou proste bez nej,nikdy by sa nezaplatila.Pred tým sa nemôžu zatvárať oči,problém existuje aj keď sa strčí hlava do piesku.
Pre dielňu ktorá platí nájom,účtovníčku,všetko čo k podnikaniu platí...je 400 e.- zárobok doslova ho... ,išiel by k vode.Netreba podliehať zdaniu ako je to veľa peňazí.Treba ich rozpočítať aj ďalej zo všetkými výdajmi proste všetkým čo k sebe patrí.Je to ako jeden vlas....na hlave málo,v polievke veľa !