Strana 1 z 1

Mercedes w210 - výmena brzdovej kvapaliny

Napísané: 02.01.2020 20:53
od používateľa george2.5
Zdravím. Chcel by som vymeniť brzdovú kvapalinu v aute Mercedes w210, E220 CDI, r.v. 2001. V mojej starej 124-ke nebol problém, keďže je ešte bez ABS, ale tento model už ho má. Vedeli by ste mi poradiť ako na to?
Čítal som množstvo článkov o výmene brzdovej kvapaliny u áut s ABS a názory boli rôzne. Niekto sa vyjadril, že sú systémy ABS, ktoré ak kľúč nie je v spínacej skrinke je otvorený, t.j. sa kvapalina vymieňa ako pri klasickom systéme bez ABS - stláčanie brzdového pedála, povolenie odvzdušňovača. Iní písali, že aj v takom prípade, ak nie je kľúč v spínacej skrinke, je systém uzavretý a musí sa kvapalina vymeniť za pomoci diagnostiky a prístroja na výmenu kvapaliny, ktorý sa pripojí k nádržke a vytvorí sa tlak cca 1bar.
Chcel by som vymeniť kvapalinu v celom systéme. Vopred ďakujem za rady.

Napísané: 03.01.2020 18:37
od používateľa xentry
Odvzdusnuje sa pomocou pristroja oficialne, ktory tlaci kvapalinu pod tlakom 2 bar a je to kvoli tomu aby nedoslo k strate/vyprazdneniu nadobky resp. brzdoveho valca. Moze sa aj bez pouzitia pristroja ale nesmie dojst k vyprazdneniu nadobky pri pretlacani novej kvapaliny inak brzdovy system, ktory ma ventil /y61/ na valci ten musi byt otvoreny aby sa odvzdusnil valec. Takze nato pozor pretlacat novu kvapalinu mozes bez vsetkeho a ona sa vymeni ale musi byt stale kvapalina v nadobke netreba ju nechat vyprazdnit.

Napísané: 03.01.2020 21:12
od používateľa george2.5
Vďaka.
Ten prístroj nemám. Robiť to budeme dvaja. Takže systém vytiahnúť starú kvapalinu z nádržky - naliať novú - začať od PZ kolesa - jeden pomaly (nie silou, pumpovaním) tlačí brzdový pedál - druhý uvoľňuje odvzdušňovací šrub - následne ĽZ, PP a ĽP koleso. Samozrejme stále sledovať stav kvapaliny v nádržke a dolievať. Čítal som na jednom zahraničnom MB fóre, ale v manuáli som nenašiel, že je stanovená dávka kvapaliny pri výmene, odvzdušňovaní 3 oz. (cca 80-85ml) na jeden strmeň, t.j. toľko sa musí vytlačiť, aby v rúre už bola nová kvapalina, neviem čo je na tom pravdy.
Ten ventil Y61 na hlavnom valci tiež treba na konci odvzdušniť?

Následne by som chcel aj spojku - pomocný valec, aby aj tam bola nová kvapalina.

A ešte jednu otázku by som mal. Takže vo w210-ke je tento systém ABS otvorený? T.j. nie je potrebné diagnostikou aktivovať ABS, aby prechádzala kvapalina aj "pumpou" ABS?

Napísané: 03.01.2020 21:36
od používateľa bajo777
nespekuluj nad tym, jak pisal xentry, zasada jedna mat plnu nadrzku :41c2: , mozes menit aj sam, len to spustis cez odvzdusnovak iba to potrva chvilu, ale sak ponahlas sa ?? zacni brzdou najblizsie k hlavnemu valcu, potom uz je to jedno, lebo hlavny objem presiel najkratsou cestou von

Napísané: 03.01.2020 22:33
od používateľa xentry
Oficialne nie je porade odkial kam zacat, kvapalina cez ABSko prejde a v diagnostike neexistuje samostatne funkcia pri tomto aute pre odvzdusnenie brzd. Aj ten ventil lebo nepamatam kazde auto je v podstate na starsich typoch aut ale aj pri nich sa riesi aktivacia tohto ventilu az pri nedodrzani nevyprazdnenia nadobky s brzdovou kvapalinou. Zober priesvitnu hadicku na odvzdusnovak a daj ju do nadobky kde uz bude kvapalina aby bola hadicka v kvapalinea bude to ok nenatiahnes vzduch a mozes slapat.

Ine je to uz napr. pri SBC vo W211 kde je poradie, kde to ide cisto cez diagnostiku, kde musi byt pouzita masinka ktora tlaci kapalinu do systemu a kde je na vystupe z odvzdusnovaka tlak vacsi ako 100bar.