Strana 1 z 2

Mercedes C 180 Kompressor 2007-2009 pred fl.

Napísané: 08.06.2017 22:34
od používateľa bugy2114
Zdravím, má tu niekto osobnú skúsenosť s týmto typom auta a motora ?
nejaké plusy / mínusy ? Na čo si dávať bacha ?

Ďakujem za info :)

Napísané: 09.06.2017 14:28
od používateľa tommi2
Auto je pohodlne, dobre odhlucnene a aj relativne priestranne(4 osoby priemerneho vzrastu). Casta resp. samozrejma zavada, ktora raz postihne kazdu w204-ku je spinacia skrinka, da sa to opravit len v autorizaku a stoji to od 600€ vyssie, podla toho co vsetko sa meni. Pri tychto rocnikoch su problemove aj zadne svetla, hori tam kablovacka v autorizaku stoji oprava jednej strany cca. 70€. Niektore pouzite plasty sa vplyvom zataze dost deformuju napr. ked sa laktom opieras o bocnu opierku na dverach.
Motor 180K je relativne bezproblemovy,ale uz som pocul, ze niektore kusy mali problem s rozvodom(ani nie s retazou, ale s nejakym ozubenym kolesom).

Napísané: 09.06.2017 15:39
od používateľa bugy2114
Myslite ze sa tie chyby prejavuju uz aj po nejakych 100k km ? Lebo co som hladal tak nejake take len co maju taký najazd, viem ze to je tazko povedat ale to len taka laicka otazka. Hmm a to som si myslel ze na topspeede ma uz upozornili v recenzii na dost chyb :d :D

Napísané: 09.06.2017 20:30
od používateľa tommi2
Napisem Ti to uzivatelsky(z vlastnej skusenosti).180K-2008 asi pred troma rokmi pri stave cca.80000km zo dna na den bez nejakeho upozornenia-vlozis kluc a nic, odtah do servisu diagnostika, vymena spinacky, kodovanie kluca po zlave nieco kolo 800€, druha 200CDI-2008 teraz nieco po 200000km-spinacka povodna, zatial. Na 200CDI nieco kolo 90000km menene pini zadnych svetiel a aj ta "doska" kde sa vkladaju ziarovky na 180K zatial tato cast povodna, takze asi tak...

Napísané: 09.06.2017 20:39
od používateľa bugy2114
Hmm diky za info, to musi byt fakt na chujec ked odide ta spinacka z nicoho nic. A na spotrebu pri tom 180k co povies , co som cital je to celkom papkač.

Napísané: 09.06.2017 22:19
od používateľa bugy2114
Aky moorcek coho ?

Napísané: 09.06.2017 22:34
od používateľa bugy2114
Jajtakto :) hmm asi lepsia varianta jak 800€, dakujem za postreh ;)

Napísané: 10.06.2017 12:47
od používateľa tommi2
Moze sa pokazit len kluc, co nestoji ani 3 stovky lol

Inak spotreba je nieco pod 7 mimo mesta po 10 v meste, ale rozhodne nie ako brzda premavky. Dlhodoby priemer, z toho asi 80%mesto je 8,6l. Motor je velmi prijemny zrychluje linearne(od 2500-5500otacok), je tichy, preplnanie kompresorom mu dava vo vyssich otackach taky hlboky zvuk.

Napísané: 10.06.2017 13:28
od používateľa bugy2114
A co poviete na tento názor ? Z FB od jedneho pána : "Motory uplne na prd.... je to katastrofa kam to speje... natazeny retezy rozlamany prestavniky podpaleny ventily atd... opravy katasrofalne drahe... a nejhorsi je kdyz to nejakej nymand da do plynu"

Napísané: 11.06.2017 12:47
od používateľa xsed
Máme doma od nova ročník 2008. Má len nejakých 80 k km a v podstate nemáme žiadne výhrady. V záruke sa riešilo už spomínané vypálenie káblikov na zadných svetlách a následne sa pokazil centrál (auto šlo otvárať len kľúčom). Obe veci vyskočili asi rok po kúpe a v rámci záruky sa vyriešili. Asi pred rokom sa pokazilo niečo so zapínaním bezpečnostného pása (nepamätám sa presne) a v Mercedesi v Dun. Strede to vyriešili za 160€, plus sme na ten deň dostali náhradné CLA-čko. Spotreba pod 7l/100 km je teoreticky reálna, ale rátaj skôr so 7,5 (mimo mesta). V meste je to horšie, tam sa kľudne dostaneš aj na 10l/100 km. Ako pozitívum vidím interval výmeny oleja, ktorý je nastavený na 15 000 km (tuším) alebo 1 rok. S tými km si niesom istý, lebo sme za rok toľko nikdy nenajazdili, ale viem, že vždy v máji sa auto ozve, že chce vymeniť olej. Plus prvých 6 rokov sú výmeny oleja grátis (alebo skôr v cene auta), a teda je pravdepodobné, že natrafíš na servisovaný kus. Výkon motora je podľa mňa úplne dostačujúci. Ako bolo spomínané, ťahá lineárne od cca 2500 rpm po nejakých 5500 rpm. Ďalej to nemá zmysel točiť. Za negatívum by som považoval zadné nesklápateľné sedačky (v našom prípade). Bola to príplatková výbava, tak si daj pozor, či si za ňu majiteľ priplatil. Ak rád sedíš nízko, tak si v C-čku budeš hľadať polohu trochu ťažšie. Oproti BMW e90 sa cítiš ako v SUV. Riadenie je zvláštne, preposilované a celkom bez odozvy a volant je veľký a tenký (úplne anti športový). Radenie je tiež pomerne zvláštne, gumové, niekedy mám problém trafiť trojku, toto je zas v BMW lepšie zvládnuté. Čo sa týka naladenia podvozku, tam sú s BMW podobné. Bol som prekvapený, že Mercedes má takýto "športovší" podvozok. Čakal som hojdavú jazdu a'la Superb 1 gen. V žiadnom prípade však nie je nepohodlný a výborne sedí v zákrutách.

Napísané: 11.06.2017 13:24
od používateľa bugy2114
Tak teraz si ma celkom potešil, lebo zatial len same negativne nazory na fb co som cital, takze tie svetla to je istota u kazdeho. Ale dakujem za super recenziu.

Napísané: 11.06.2017 14:05
od používateľa bugy2114
Hmm prepac som len laik z tej foto tomu moc nerozumiem

Napísané: 11.06.2017 20:01
od používateľa jurajcls
Cvirik nie je to náhodou ten motor, že keď aj strelí reťaz, tak sa ventily a piesty nestretnú a po výmene reťaze a napinákov sa jazdí ďalej?

Napísané: 11.06.2017 20:20
od používateľa bugy2114
Teraz preskumavam tu fotku podrobnejsie na tom druhom ozubenom kole chyba par zubov ?

Napísané: 11.06.2017 21:37
od používateľa bugy2114
Ehmm celkom dost suma na to ze ten motor nieje nicim ani len vykonom tak zvlastny.