Strana 1 z 2

Mazda CX3 - zátka olejovej vane

Napísané: 19.12.2020 23:47
od používateľa EASY206
Vozidlo:Mazda cx3 Skyactiv 2,0 benzín 2017,naj.33000km.Do budúcna má čaká výmena oleja a týmto pádom si chcem vymeniť aj vypustaciu zátku oleja(orig.zatka-torx) za klasickú zátku-kluc,orech.Nikde som sa nedocital,aký rozmer vypúštacej zátky mi pasuje na olej.vanu(namiesto orig.zatky).Niekde píšu,že sa jedná o zátku s označením M14x1,5(Mazda,Honda)inde zase takyto rozmer sa neodporúča a píšu rozmer M15x1,5.Viete mi niekto poradiť v tomto?za odpovede vám vopred ďakujem

Napísané: 20.12.2020 00:41
od používateľa ivko1
Demontuj a odmeraj, iná rada neexistuje. Jedine že by to už urobil niekto iný a presne ti napísal čo tam je, aj ked nevidím dôvod prečo by to niekto robil. Pretože to sa rieši väčšinou vtedy ked niekto ten závit utrhne...

Možno tam nie je ani metrický závit

Napísané: 20.12.2020 01:15
od používateľa EASY206
Demontovať sa bude až pri výmene oleja,kde uz vtedy som si chcel nahodiť tu novú zátku.Umna nic nie je strhnuté (zatiaľ)!,som zvyknutý na klasické(šróby) zátky-na kľúč (orech,gola) a nie na takéto torx vylepšenia.A hlavne aj z dôvodu životnosti takejto zátky.

Napísané: 20.12.2020 15:34
od používateľa martincichy
Kup si kvalitny orech prislusnej velkosti a mas to vyriesene. Utahuj to na "cit".

Napísané: 21.12.2020 13:28
od používateľa jaster-83
co aka zivotnost? ci to je torx alebo gola alebo imbus to je jedno, dolezite je utahovat to spravnym momentom, aku to ma hlavu je jedno, pri tom momente co sa pouziva sa hlava neznici ani za 20 rokov, netreba sa zbytocne skrabat lavou rukou v pravom uchu

Napísané: 22.12.2020 09:08
od používateľa laco1871
V autorizaku maju v ramci "maintenance manual" všetky údaje k autu,teda aj rozmer závitu olejovej zátky :4012:
Treba sa isť poradiť tam..popripade objednať novú zátku.
Alebo pokiaĺ sa budeš nachádzať niekde v zahraničí kupiť si olejovú zátku v niektorom z obchodov s autopotrebami.
Ja mam dobre skusenosti s autoshopmi AUTU v D a AT.
Konkretne olejovu zátku na svoje auto som kupil v jednej predajni autodielov v Taliansku v Turíne :2f93:
Čím väčšie mesto tým lepší výber. :41c2:
Pre rypalov,podpichovačov a tých,čo nasilu nechcu pochopiť:
Nie neposielam ho do Turína kupiť si olejovú zátku.
Pointa mojho príspevku je v inom.

Napísané: 22.12.2020 12:34
od používateľa Moonshine
Mozno by som kúpil ten nádstavec, račňu s nastavením momentu a nadstavec na olejový filter tento
https://images.app.goo.gl/1eaf2HcZ8LpUdEVu9
kvôli prístupu
zaťahoval filter myslim na 12-15nm
Skrutku okolo 20nm

Napísané: 22.12.2020 12:38
od používateľa pidizvi
akurat ze klasicky sesthran co spravi s medenou podlozkou? Nerovnomerne ju pritlaci a zdeformuje, pretoze dosadacia plocha je sesthran a hrozi horsie tesnenie.
Ak to vyriesis "jednoducho" este jednou ocelovou podlozkou pod ten srob, tak ta nebude poriadne vycentrovana a hrozi zase slabsie tesnenie.
Ak kupis sesthran s kruhovou podlozkou ako jeden kus
Obrázok
tak to bude lepsie, akurat dosadacia plocha nie je frezovana, nie je uplne rovna a opat mozno problem s vycentrovanim tesniacej podlozky.

Ale to su take teoreticke drobnosti, ja mam teraz vypustaci srob bez podlozky, lebo som na nu zabudol a nic netecie, nekvapka, nepresiaka. :4012:

Napísané: 22.12.2020 13:10
od používateľa oco13
Na renolťáckom motore som práve nedávno pretočil štvorhran. Ledva som to nejako povolil a vymenil olej. Kým mi stiekol vzal som zátku hore do dielne a privaril k nej 12ku matku. :4012: Trvalo to len tolko aby stiekol všetok olej.

Napísané: 22.12.2020 17:39
od používateľa makrela
pidizvi napísal:akurat ze klasicky sesthran co spravi s medenou podlozkou? Nerovnomerne ju pritlaci a zdeformuje, pretoze dosadacia plocha je sesthran a hrozi horsie tesnenie.
Ak to vyriesis "jednoducho" este jednou ocelovou podlozkou pod ten srob, tak ta nebude poriadne vycentrovana a hrozi zase slabsie tesnenie.
Ak kupis sesthran s kruhovou podlozkou ako jeden kus
Obrázok
tak to bude lepsie, akurat dosadacia plocha nie je frezovana, nie je uplne rovna a opat mozno problem s vycentrovanim tesniacej podlozky.

Ale to su take teoreticke drobnosti, ja mam teraz vypustaci srob bez podlozky, lebo som na nu zabudol a nic netecie, nekvapka, nepresiaka. :4012:
Ja to riešim ešte jednoduchšie,pretože sa bojím silno dotiahnuť kvôlivá vyššie uvedeným problémom . Vždy pri výmene tam dám ten vysokoteplotne odolný tesniaci silikón čo v tube drichme , a nemusím sa trápiť doťahovacím momentom

Napísané: 22.12.2020 20:16
od používateľa smarik
Ja menim olej zvrchu. Zatka je tam zatiahnuta este od vyroby. Naco si kompikujete zivot.

Napísané: 22.12.2020 20:23
od používateľa oco13
A potom ako vieš že ti neostal bordel na dne vane? Napríklad kovové piliny na magnete zátky ťa môžu varovať pred nastávajúcim problémom.

Napísané: 22.12.2020 21:04
od používateľa lubos1236
Taky 1.6 hdi (tdci) je lepšie vysat olej zvrchu lebo ma zapustený srob do vani a ostane na spodku vani lekvár

Napísané: 23.12.2020 09:28
od používateľa wilz
oco13 napísal: kovové piliny na magnete zátky ťa môžu varovať pred nastávajúcim problémom.

No neviem či dnešné autá ešte majú magnet na výpustnej skrutke ?

Napísané: 23.12.2020 10:54
od používateľa oco13
Čo je to dnešné autá ??? Dolu na dvore stojí jedno r.v.1996 a jazdí - takže je to dnešné auto. Sused má Favorita 1984 a jazdí - je to dnešné auto?