To auto ma jediny problem : ze ho este nemas doma.
Som jeden z mala chryslerakov na tomto fore. 10 rokov mam doma Voyager 25crd co samozrejme nic nehovori o 300c Lancii, ale pohybujem sa v komunite chryslerakov a to uz nieco hovori.
Dlhodobo poznam zhruba 8-9 majitelov povodnych 300c (2002-2010) a presne sest majitelov tychto novych 2011+. Ci je to Chrysler alebo Lancia je nepodstatne, je to presne to iste auto akurat Lancia po facelifte, niektore motory podvihnuty vykon (vo Voyageroch napriklad zo 120kW 2.8crd na Lanciacke 130/131kW 2.8crd s pouzitim vstrekovacov ktore su stavane na 180kW v trojlitrovych motoroch).
Nepoznam jedineho majitela ktory by v 300c menil dieslovy vstrekovac, polovicka z nich ma cez 300.000km. Nepoznam jedineho co by menil DPF, rekorder ma 465.000km. Jeden z majitelov mal autobazar v Pezinku, uz teraz skracovany, ten navalal 440.000km a auto islo z domu, povodne vstrekovace, dpf, turbo, prevodovka.
Dvaja menili automaticku prevodovku, ani jeden z nich nikdy olej v nej nemenil takze sa necudujem.
Na diesliku po kupe vycistit EGR a ked sa da, preventivne aj vstrekovace v ultrazvuku. Ten ultrazvuk je uz silna kava a je ich tam sest, viem, tak aspon mimotelovy obeh s nejakym dieslovym cisticom a tankovat kvalitnu naftu raz za pat-sest nadrzi (Schwechat British Petroleum Ultimate, Aral Ultimate, u nas na Slovensku OMV MaxxMotion lebo tie neobsahuju ziadne biozlozky alebo len extremne minimalny podiel v porovnani s beznymi naftami).
Servis, ano to som pocuval celu dekadu od kamaratov - nikto to nebude vediet servisovat. Az na to ze Voyager aj 300c maju do palubneho pocitaca zabudovanu samodiagnostiku a vsetky chybove kody najdes na internete. Je to americky obd2 standard, 99% veci co realne potrebujes spravis s hlupou aplikaciou co vie citat data za 19 eur, myslim ze aj korekcie vstrekovacov su tam k dispozicii ale neviem lebo ako vravim som nikdy nepotreboval.
V priamej rodine mame dva dalsie voyagery, iste to nic nehovori o 300c ale ani jeden nemal ziadny vyraznejsi problem. Vsetko diesle.
Benzinove verzie su prakticky nepriestrelne, bude obrovska rarita ak sa ti nieco pokazi na tom 3.6i Pentastar motore s 211kW. Vymenit rozvody, cele.
Moje slova si lahko overis, otvor si nemecke inzeraty, zobraz vozy, mas tam zopar kusov okolo 300.000km, zavolaj im. Ze co mali ake problemy, co servisovali, to je najlepsi "check" ktory mozes urobit. Ja platim 14,-eur mesacne za telefon a mam tam zahrnute aj hovory do zahranicia unlimited (mame na firme asi 50 kusov), takze mna to nic navyse nestoji ; ked ta taketo "stichprobe" hovory do Nemecka aj budu stat 10 eur tak sa z toho financne zrejme nezrutis.
Pozor na vymenu olejov v prevodovke, to je zaklad pre kazdy automat, nic komplikovane. S prstom v riti v garazi doma. Suciastky zozenies vsetky, je vsak pravda ze ich nedrzia na sklade tak ako na Fabiu lebo ... ich proste nie je treba a tych aut u nas vela nejazdi, takze sa priprav ze pri potrebe vymeny niecoho nezvykleho budes cakat tri-pat dni. V Rakusku je samozrejme servis tiez a trosicku civilizovanejsi, tam sa Chrysleriky vyrabali (Linz, fabrika Puch/Steyr, prevodovky Magna, atd, 300c ale odtial nepochadza len hovorim ze tam maju zazemie lepsie ako u nas i ked ani tam 300c nejako moc nefrci).
Absolutny nezaujem zlodejov. Obrovsky vnutorny priestor, "velke" Audi A6 a BMW5 sa mozu ist uplne schovat, akoze uplne o dvadsat centimetrov. 300c klame telom, je daleko vacsie ako fotografie ukazuju, postav sa k nejakemu a pochopis co hovorim.
Ojazdene stoji v rocnik 2012/2013 plusminus na stovku rovnako ako zasrana modla naroda ceskoslovenskeho, ano Pasatt dvanulatédéí ale je to totalne ine auto. V niecom zaujimavejsie, v niecom horsie, lepsie vybavene, ale napriklad taky 3.0 motor v pasatte nenajdes, zadny pohon tiez nie, nadych "ameriky" ani nahodou, proste ked ti je bezna europska konfekcia sterilna a chces byt len trosicku inaksi nez su vsetci okolo teba, veselo do 300c.
https://www.tipcars.com/magazin/testy/l ... u-s-a.html
Nie je to najlepsie auto na svete, nie je zdaleka najhorsie, nove by som si ho za tie cenovky nekupil, ale 2013ku zozenies uz za 10.000 - a to vratane dane, tam podla mna nie je o com. Treba chvilku hladat ale su take kusy. Padu hodnoty sa nemas co bat, pozri ako sa ponukaju 2005/2006 kusy, stratis 4.000 na hodnote za 4-6 rokov podla toho ako kupis, ani Okctavia ci Ocktavia ci ako sa to pise nestrati menej. No a porovnavat Okctavku s tymto sa radsej nepokusaj.
Lacnejsie nez 3.0d bude jazdit v kazdom rezime prevadzky (mesto, mimo mesto, dialnica) benzinovy 3.6i prerobeny na plyn. Je to nepriamovstrekovy neturbeny poctivy americky motor bez jedinej designovej chyby, LPG mu chuti a nema problemy so sedlami ventilov, ventilmi samotnymi alebo hlavami. Jedine kde diesel bude uspornejsi nez LPG je prevadzka na dialnici pri rychlostiach od 190+ co je u nas ajtak nelegalne plus tomuto autu nesvedci. Namiesto 3.0d silno doporucujem 3.6i alebo kludne aj osemvalcove Hemi respektive SRT verzie, to je uz pre ozajstnych kajnšmetke
Ked to musi byt diesel, co je sice zlahka neoptimalne rozhodnutie ale je ich suverenne najviac, tak silno doporucujem pozerat sa v Taliansku. Tento rok sa im tam trosicku sprisnili podmienky a uplne bezne ukecas cenu z inzerovanych 12.000 na 10.000... len to uz chce vediet taliancinu a mavat rukami ako sa patri. Oni to tak proste maji radi. Ich mentalita je ze este v oktobri 2018 je to 5orcne auto (2013) ale uz za par tyzdnov je to stare sestrocne, nedajboh 2012ku...
To auto ma jediny problem : ze ho este nemas doma.
Tym sme zacali, a tym mozeme aj veselo skoncit.