Strana 1 z 1

Lancia Y - mechanizmus stieracov

Napísané: 08.10.2013 17:22
od používateľa bushman69
Dobry den.Priatelka ma Lanciu y a stierace jej idu iba na navyssej rychlosti alebo ked packu podrzi hore.Chcem sa spytat ci pasuje mechanizmus z Fiata Punto prvej generacie.Rok vyroby je 98.Este mi hovorila ze ked fakt leje tak stierace funguju aj na ostatnych rychlostiach.Dakujem za odpovede.

Napísané: 08.10.2013 19:16
od používateľa cicmanec
Prečo si myslíš, že problém je v mechanizme?

Napísané: 08.10.2013 19:40
od používateľa bajo777
mechanizmus iba prenasa tocenie motora na stieranie, ze vas problem bude zjavne kdesi inde...elektrickou cestou od motorceka, po packy :41c2:

Napísané: 08.10.2013 19:45
od používateľa keyness
bude zadrety ked moc leje stierace ide lahsie mozu ist na na mensich rychlostiach

Napísané: 08.10.2013 20:38
od používateľa VLADY
Vymontovať rozobrať vyčistiť premastiť zložiť nazad.Je to jednoduchá mechanika ba poviem že úplne primitívna...vždy lepšie ako kupovať niečo z vrakáča s podobnou diagnózou ktorá sa prejaví napríklad za pol roka ...

Ale to je zas moja diagnóza že sa vždy snažím všetko najprv opraviť a až následne kupovať nový alebo druhý kus.... :300f:

Napísané: 08.10.2013 20:40
od používateľa oco13
Mám lanciu Y a tiež som opravoval tento mechanizmus lebo sa rozpadol.Nie je tam nič čo by sa mohlo zadrieť ,všetky spoje sú v plastových klzných ložiskách. Ak ale máš mechanizmus z Punta1 tak pasuje , celá Lancia Y je len prezlečené Punto. Aj tak si myslím že tvoj problém bude v elektrickej časti. Najjednoduchšie je zhodiť plastový dekel pod predným oknom a celý mechanizmus prestriekať wdčkom , potom zbadáš či bol pridretý alebo nie.

Napísané: 08.10.2013 20:42
od používateľa VLADY
Tak potom ale môže byť na vine aj samotný motor...uhlíky ložiská a tak pod. Alebo prevodovka samotná v motorčeku... A uhlíky ak sú už opotrebené a krátke je menší prítlak a motor má slabší výkon. Alebo sú v motore lepšie povedané v prevodovke aj dobehové kontakty . Cez ktoré ja napájaný motor po väčšinu času a pracovnej dráhy stieračov....Motor potrebuje len prvotný impulz na rozbeh a následne po prekonaní začiatku ide napájanie už aj cez dobehové kontakty na motorčeku. Až do času, keď sú stierače skoro v základnej polohe...vtedy kontakty v motore prepnú a buď majú napájanie od spínača páčky a pokračuje sa ďalej, alebo ak je páčkou stierač vypnutý, tak sa skratuje motor kvôli elektrickému zabrzdeniu aby neprebehli koncovú polohu, a tam ostanú stáť . Takže tie kontakty sú tiež dosť podstatné na správny chod.A pritom málokto na ne myslí a väčšina mení hneď relátka, páčky a cyklovače.... To len tak všeobecne a na okraj problému...
Sorry. Netvrdím že toto je ten prípad . Len som tak nejak chce ozrejmiť funkciu pre menej znalých... :-\

Lancia y Mechanizmus stieracov

Napísané: 08.10.2013 22:12
od používateľa bushman69
No cez zimu jej primrzly mi hovorila a odvtedy ze to robi.Skusim to piatok pozret .Dam vediet ako som pochodil.Dakujem za odpovede.

Napísané: 08.10.2013 22:23
od používateľa oco13
Ak primrzly tak to vidím na zlomený zub alebo preskočené kolečko v prevodovke.Tie dobehové kontakty tiež vedia potrápiť , ale na opravu už musí byť človek aspoň minimálne zdatný v pájkovaní , lebo je to dosť o hubu.