Neda mi neodpovedat na to vsetko, co som si tu precital:
Mam Lybru 1,9JTD 77kW, rv.2000, kupovane pred 4 rokmi s udajnymi 150tis km., v sucastnosti ma auto 255tisic km.
1., korozia - minuly tyzden mi chceli prislusnici PZ zadrzat papiere od auta = korozia podbehov najhrubsieho zrna, ukecal som to a vten den "opravil". Toto som riesil uz zhruba po 3 mesiacoch od kupy, ale arogatne spravanie spolumajitela bazaru Autorenta Banska Bystrica ma prinutilo vyprdnut sa na nich. Pri bruseni podbehov som prisiel na to, ze to uz bolo kedysi tmelene a opravovane. Cize zrejme bud auto buralo, alebo horelo..Holt, moja chyba pri kupe. Mam znamych s tymito autami a obehol a skusal som asi 10 inych a na ziadnom nie je zrnko hrdze. Rovnako mam uz z dovodu korozie takmer rozpadnutu zadnu napravnicu. Na porovnanie - moje predchadzajuce auto, Lancia Dedra SW, rv.1995, v sucasnosti ho ma otec, celkovo je u nas uz asi 5 rokov je tiez bez akojkolvek hrdze, a to plati aj pre podvozok. Cize Lybry nehrdzaveju, len ta moja
Ale to je zapricinene inymi okolnostami.
2., spojka, turbo - auto pouzivam tak na firemne, ako aj na sukromne ucely, casto pretazene (vela, vela materialu atd...), casto jazdene na extremne dlhe ale aj kratke trate, casto krat sialene tempo a za tych 100 tis. mnou najazdenych km ani raz nepreklzla spojka, ani raz sa turbo neopravovalo, nerepasovalo. Bez prehanania si dovolim tvrdit, ze ten motor, prevodovka, turbo a spojka su neznicitelne. Samozrejme, ze spojka skor ci neskor povoli, ale myslim si, ze keby som mojim jazdnym stylom soferoval tolko km ine auto, tak spojka je tam uz minimalne druha. Starty za minusovych teplot - trochu problemove, uz 2.rok mi blika signalka zhavenia, zhavice su vymenene, asi tam bude nieco ine (rele??), neriesim to. Vzdy sa dostanem kam potrebujem a dovolim si povedat, ze tomuto autu, co sa tyka spolahlivosti, verim daleko viac, ako mojmu dalsiemu - AR 159.
3., interier, plasty, kurenie - auto mam bez klimy, kurit kuri, ked okna zarosi, zapnem MAX a vysusi ich. Problemom byva pri plnej posadke, v zime a na dlhej ceste rosenie (zrazanie vody, dost vyrazne), zadneho okna. Plasty, pristrojovej dosky, povazujem za strednu ttriedu, su mi daleko prijemnejsie ako vo fabii. Problemom su makcene plasty v oblasti okolo kolien pri volante ("lepia"), toto je vyrobna chyba a trpia nou vsetky lybry. Tlacitka stahovania okien su ok, ak ma clovek jemnocit a IQ priemerneho obyvatelstva, tak budu sluzit este mnohe roky. S tymto problem nemam, zlomena mriezka plastoveho vyduchu kurenia sa v mojom aute nachadza na pravej strane a je tam od kupy. Mne sa ziadnu dalsiu nepodarilo zlomit, ale nakolko som mal moznost si z ineho vymontovat, tak mam aj nahradu, stala ma 5 Eur. Vyhrievanie spatnych zrkadiel, vonkajsich, rovnako aj elektricke naklapanie funguje stale.
Problemy - hned na zaciatku som musel menit priecny stabilizator (opravte ma, ak som to nenapisal spravne, nie som mechanik), neprijemne klepotal, ale odvtedy je stym problem. Dalej tycky stabilizatora, to je naozaj spotrebny tovar, menene asi 3 krat, teraz mi na soferovej strane klepe zas, ale je to aj obrazom kvality nasich ciest.
O spotrebe sa bavit nemusime, palubny pc mi ukazuje 7,5 litra, ale to je z dovodu "ineho" pocitania, napr. ak by ste sli po dialnici, dlhodobo, pokojne so spotrebou 4 litre, postali napr.na benzinke, zhasli, o 3 sekundy nastartovali a o ihned pokracovali v ceste dalej, PC akoby sa resetol a pocita od zaciatku (aktualnu spotrebu), zacina na 10.0litrov! a pomaly klesa az na spominanych 4lit., v kolone alebo pri stati s nastartovanym motorom stupne na 25litrov. Pri mojej ceste do Holandska som na plnu nadrz spravil 1340km. Podotykam, ze nadrz je 60 litrov.
Udrzba auta nie je az tak ukazkova, olej menim az okolo 20tis.km, rozvody ma vysli na 145€, inak len tankujem. Preto ma mimoriadne mrzi stav karoserie
((
Celkovo povazujem toto auto za mimoriadne vydarene, spolahlive (77kW, turbo bez var.geom.lopatiek), je to poctivy pracant.
Snazil som sa to napisat nezaujato, tak, aby pripadnemu kupcovi tento clanok pomohol.
PS: odporucam verziu kombi, je na nu viac karosarskych dielov, ja mam sedan.
EDIT: napadlo mi este, ze Lybra ma dost strme riadenie, co vo vyssich rychlostiach sposobuje pocity "nestability" vozidla. Toto povazujem za minus.