VAZ 2101 1300ccm- Zanášanie "kladivka"-*Vyriešené*
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
VAZ 2101 1300ccm- Zanášanie "kladivka"-*Vyriešené*
Dobrý večer,
Píšem kvôli istej záludnej veci, s ktorou si neviem dať rady.
Ide o auto Lada VAZ 2101 1300cm3, r.v.1978.
Po celý čas, ktorý to vozidlo strávilo na našich cestách-necestách, od svojej výroby, až do dnešného dňa, bola v zapaľovacej sústave jedna a tá istá pôvodná cievka, kladivko, kondenzátor, palec, ako aj káble. Menili sa len sviečky pri každej druhej výmene oleja.(info od otca-majiteľa vozidla)
Prednedávnom však začala elektrika haprovať (strieľanie do výfuku, motor sa nedal vytočiť), tak sa auto zaviezlo do servisu. Menili sa všetky uvedené veci (cievka, kladivko, kondík, palec, ako aj viko rozdelovača, káble NN), proste celá elektrika.
Cena za túto výmenu nepresiahla 25€, čo je na dnešnú dobu a rozsah vecí, ktoré sa menili, v pohode.
Problém zmizol, všetko šľapalo, až do minulého týždňa, kedy problém začal zas, s rovnakými príznakmi.
Svojím laickým pohľadom po otvorení kapoty a odložení vika rozdelovača, som prišiel na to, že problém spôsobuje kladivko, respektíve jeho zanášanie. Po vyčistení funguje v pohode, autom netrhá, proste všetko funguje ako rozprávka, akurát sem-tam treba kladivko vyčistiť. To sem-tam je +/- 1000km.
Skúsil som zmerať NN okruh – všade je pekných stálych 12V.
VN časť (výstup z cievky) som nemal ako zmerať.
Káble sú drôtené, sviečky majú medzeru 0,5mm a boli aj vymenené. Tak isto bol menený aj kondenzátor (najprv som si myslel, že chyba bude tam).
Zapaľovanie je nastavené podľa príručky LADA.
Nenapadá ma nič, čo by som prehliadol.
1. Čo môže byť príčinou zanášania kladivka?
2. Kde by som ešte mohol hľadať chybu v elektroinštalácii?
3. Dá sa v tomto aute vymeniť „kladivkové“ zapaľovanie za „bezkladivkové“? Riešili ste niekto takúto výmenu?
Ak by ste mali niekto radu, ohľadom môjho problému, alebo overenú schému na výrobu bezkontaktového zapaľovania a máte sa chuť s ňou podeliť, tak budem vďačný...
Ďakujem.
Píšem kvôli istej záludnej veci, s ktorou si neviem dať rady.
Ide o auto Lada VAZ 2101 1300cm3, r.v.1978.
Po celý čas, ktorý to vozidlo strávilo na našich cestách-necestách, od svojej výroby, až do dnešného dňa, bola v zapaľovacej sústave jedna a tá istá pôvodná cievka, kladivko, kondenzátor, palec, ako aj káble. Menili sa len sviečky pri každej druhej výmene oleja.(info od otca-majiteľa vozidla)
Prednedávnom však začala elektrika haprovať (strieľanie do výfuku, motor sa nedal vytočiť), tak sa auto zaviezlo do servisu. Menili sa všetky uvedené veci (cievka, kladivko, kondík, palec, ako aj viko rozdelovača, káble NN), proste celá elektrika.
Cena za túto výmenu nepresiahla 25€, čo je na dnešnú dobu a rozsah vecí, ktoré sa menili, v pohode.
Problém zmizol, všetko šľapalo, až do minulého týždňa, kedy problém začal zas, s rovnakými príznakmi.
Svojím laickým pohľadom po otvorení kapoty a odložení vika rozdelovača, som prišiel na to, že problém spôsobuje kladivko, respektíve jeho zanášanie. Po vyčistení funguje v pohode, autom netrhá, proste všetko funguje ako rozprávka, akurát sem-tam treba kladivko vyčistiť. To sem-tam je +/- 1000km.
Skúsil som zmerať NN okruh – všade je pekných stálych 12V.
VN časť (výstup z cievky) som nemal ako zmerať.
Káble sú drôtené, sviečky majú medzeru 0,5mm a boli aj vymenené. Tak isto bol menený aj kondenzátor (najprv som si myslel, že chyba bude tam).
Zapaľovanie je nastavené podľa príručky LADA.
Nenapadá ma nič, čo by som prehliadol.
1. Čo môže byť príčinou zanášania kladivka?
2. Kde by som ešte mohol hľadať chybu v elektroinštalácii?
3. Dá sa v tomto aute vymeniť „kladivkové“ zapaľovanie za „bezkladivkové“? Riešili ste niekto takúto výmenu?
Ak by ste mali niekto radu, ohľadom môjho problému, alebo overenú schému na výrobu bezkontaktového zapaľovania a máte sa chuť s ňou podeliť, tak budem vďačný...
Ďakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Chyba asi bude predsa len v kondenzátore.Teda v jeho hodnote.Ak je malá vypaluje kráterček do pevnej časti kontaktu,ak je velká ničí kladivko.Teraz to ber že to môže byť aj opačne,ja si to nepamätám či to nie je opačne.Ale rozhodne na to prídeš jedine diagramom osciloskopu zo sekundáru kde je priebeh napätia,výkmit,napätie,trvanie a priebeh iskry,horenie iskry atd. To dá presnú informáciu čo sa deje. Kedysi sme stavali k týmto klasickým kladivkovým zapalovaniam tyristové,kondenzátorové a pod zapalovania,tie síce výkon nezlepšili (čo sa slubovalo) ale kontakty to absolutne odlahčovalo. Návod by sa určite ešte kdesi našiel.
-
- Príspevky: 78
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22 Zdieľať na Facebook
bezkontaktne zapalovanie najdes i tu nejake sady, viem ze na motorky si to vela ludi preraba jawky ale neviem ci sa ti to oplati na auto dost to stoji
http://www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ18-2/
http://www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ18-2/
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za skoré odpovede. Ak by sa ten návod našiel, bol by som vďačný. A ak je predsa chyba v kondenzátori, nespomínate si na hodnotu, akú by mal mať?
Ja som ešte polemizoval aj nad materiálom kladivka-či náhodou nie je z ''blata''... Totiž skúsil som už druhú sadu a pri kúpe som sa spýtal predavača, že skadiaľ sú-na obale bolo, ze ZSSR. Povedal, ze ich vyrabaju Poliaci...
Ja som ešte polemizoval aj nad materiálom kladivka-či náhodou nie je z ''blata''... Totiž skúsil som už druhú sadu a pri kúpe som sa spýtal predavača, že skadiaľ sú-na obale bolo, ze ZSSR. Povedal, ze ich vyrabaju Poliaci...
-
- Príspevky: 548
- Dátum registrácie: 26.11.2008 20:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
Acon, mnohokrát kvalita zadania zodpovedá kvalite príspevkov. Aj preto sa v tejto téme žiadne "ftípky" doteraz nevyskytli, pretože väčšina tích akože majstrov nemá k téme čo povedať.
K téme: Našiel som návod na celé afto, síce v ruštine, no existuje funkcia preložiť stránku do iného jazyka, takže by to nemal byť problém. Návod je podľa môjho názoru extrémne detailný, snáď pomôže... Ak už aj nie k vyriešeniu tohto problému, tak minimálne k iným, ktoré by sa mohli vyskytnúť (zdá sa mi totiž, že tam popisujú bezkontaktné zapaľovanie)
Systém zapaľovania VAZ 2101/2102
K téme: Našiel som návod na celé afto, síce v ruštine, no existuje funkcia preložiť stránku do iného jazyka, takže by to nemal byť problém. Návod je podľa môjho názoru extrémne detailný, snáď pomôže... Ak už aj nie k vyriešeniu tohto problému, tak minimálne k iným, ktoré by sa mohli vyskytnúť (zdá sa mi totiž, že tam popisujú bezkontaktné zapaľovanie)
Systém zapaľovania VAZ 2101/2102
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Acon
Ak niekto nevie popísať problém a chce odpoveď hneď, najlepšie včera a má gramatiku ako 15 ročný opálený katolík z 3 ročníka pomocnej školy v Jarovniciach, tak sa nemôže čudovať, že mu ľudia odpovedajú tak, ako odpovedajú...
attatlas
Ďakujem za link...
Už som si kus aj pomohol...
http://translate.google.sk/translate?hl ... CCUQ7gEwAA
Som novší ročník, takže s azbukou som si nepotykal, ale vynájdem sa...
Našiel som však vetu:
Zapaľovacie sviečky sú inštalované-17DV
Ako zistím, či mám dobrý typ? Na sviečke nie je žiaden podobný text.
Môže byť zanášanie zapríčinené nevhodnými sviečkami?
Teraz sú použité tieto sviečky
http://www.ecat.elit.sk/ArticleDetails. ... leTypeID=1]
Vzdialenosť 0,5 - čo by malo sedieť s tou hodnotou z návodu, ktorý pastol attatlas...
Ak niekto nevie popísať problém a chce odpoveď hneď, najlepšie včera a má gramatiku ako 15 ročný opálený katolík z 3 ročníka pomocnej školy v Jarovniciach, tak sa nemôže čudovať, že mu ľudia odpovedajú tak, ako odpovedajú...
attatlas
Ďakujem za link...
Už som si kus aj pomohol...
http://translate.google.sk/translate?hl ... CCUQ7gEwAA
Som novší ročník, takže s azbukou som si nepotykal, ale vynájdem sa...
Našiel som však vetu:
Zapaľovacie sviečky sú inštalované-17DV
Ako zistím, či mám dobrý typ? Na sviečke nie je žiaden podobný text.
Môže byť zanášanie zapríčinené nevhodnými sviečkami?
Teraz sú použité tieto sviečky
http://www.ecat.elit.sk/ArticleDetails. ... leTypeID=1]
Vzdialenosť 0,5 - čo by malo sedieť s tou hodnotou z návodu, ktorý pastol attatlas...
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Sviečka neovplyvní stav kladívka...ale asi je dosť možné že kontakt bude nejaký nekvalitný.A viem že pôvodné kontakty bývali z wolframu. Mal som na oboch autách spravené tranzistorové zapalovanie, ktoré tie kontakty odlahčovalo a viacmenej tam potom vydržali nafurt. A sviečka ak po dlhšej jazde ak ide motor zohriaty tak vyberieš von sviečku a musí byť nie čierna ani nie biela ....taká do šeda alebo bledúčkohneda. vtedy je OK. Ak je moc biela až je vyhriaty izolátor treba sviečku studenšiu a naopak ak sa zanáša a zle sa samočistí treba ju meniť za teplejšiu. Volakedy platilo čím vyššie číslo tým bola studenšia tuším a naopak. A na žigul sa vždy dávali sviečky z vysunutým iskrišťom. Opravte ma ak sa mýlim alebo som dačo polplietol
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 11.08.2007 14:51 Zdieľať na Facebook
Tiez sa priklanam ku kondenzatoru. Ja osobne som podobny problem riesil ( pred mnohymi rokmi na moto... ). Zavada bola vo velkom prechodovom odpore medzi telieskom kondenzatora a objimkou. Stacilo jemne ocistit telo kondika ako aj objimku, pevnejsie dotiahnut a uz to prestalo iskrit. A este dalsia vec... nove kontakty su na povrchu osetrene - tvrdene (netusim ci nitridovanim, alebo nejakou inou metodou) a ak raz zacne iskrenie ktore tuto vrstvu poskodi, mozu sa cistit a brusit donekonecna... ale "lepit" a vypalovat sa budu stale.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Problém vyriešený
Chyba bola v zapaľovacej cievke. Som vyskúšal asi 3 druhy od rôznych výrobcov, ktoré boli k tomuto modelu auta.
Nakoniec som vyskúšal tam dať cievku zo Samary a s ňou to ide bezproblémovo ako hodinky.
Dôvod neviem - VN časť neviem ako zmerať, takže neviem pastnúť priebehy, že čo je v tej cievke iné, oproti predchádzajúcim.
Ale ide to - po asi 2000 km kladivko čisté - predtým už po 100km bolo vidno, ako sa zanáša kladivko...
Chyba bola v zapaľovacej cievke. Som vyskúšal asi 3 druhy od rôznych výrobcov, ktoré boli k tomuto modelu auta.
Nakoniec som vyskúšal tam dať cievku zo Samary a s ňou to ide bezproblémovo ako hodinky.
Dôvod neviem - VN časť neviem ako zmerať, takže neviem pastnúť priebehy, že čo je v tej cievke iné, oproti predchádzajúcim.
Ale ide to - po asi 2000 km kladivko čisté - predtým už po 100km bolo vidno, ako sa zanáša kladivko...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných