KIA Ceed 1,4 benzín 77kW rok výroby 2009 manuál

Diskusia ohľadne vozidiel značky KIA

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Nic nerobis/nerobite zle, ale to ti/vam este nemusi dat prilezitost za kazdu cenu zhovadit toho ktoremu to nadrz robi. Netusim ci vitara 2016 ma pretlak alebo podtlak v nadrzi ale otvaram viecko so sprievodnym zvukom. To je holy fakt. Doteraz , a to mam hodne vela km a rokov najazdenych mi to este ziadne ine auto nerobilo.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Mne to robil starý japonec r.v. 98. Syčalo to vždy minimálne 2/3 času ako som ho odkrúcal.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

autolaik napísal: Netusim ci vitara 2016 ma pretlak alebo podtlak v nadrzi ale otvaram viecko so sprievodnym zvukom. To je holy fakt.

Tak ja si myslím že pokiaľ je rúrka (hadička) odvetrania nádrže priechodzia, tak tam nemá ako byť podtlak ani pretlak.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Robi mi to odnova, preberalo sa to aj na fore,robi to prakticky kazdemu kto tam prispel. Bola teoria ze tie vypary z benzinu idu cez "uhlie" len ked sa dosiahne urcity tlak ... a ked sa otvori nadrz pred dosiahnutim tak to zasyci. Ale to je skor mudrovanie, netusim preco,zaco ,ako...jednoducho to zasyci a dalej to neriesim. Synov relativne novy lancer to napriklad nerobi
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Nie každé auto má rovnaký systém, hlavne tie staršie to mali riešené tým uzáverom nádrže.Ja mám mierny podtlak na obidvoch mojich autách, je tam dokonca aj keď autá stoja 3-4 dni.Novšie autá to majú riešené skôr týmto systémom:Systém EEC (Evaporative Emission Control System) označuje systém odvětrávání palivové nádrže. Systém kontroly odpařování paliva z nádrže zabraňuje unikání nebezpečných uhlovodíků do atmosféry. Zabraňuje tak mimo jiné nebezpečí výbuchu.
Princip: Především v letních měsících se v nádrži odpařuje palivo. Aby se výpary nedostaly z nádrže, palivová nádrž je doplněna o nádobku s aktivním uhlím. Nádobka s aktivním uhlím dočasně absorbuje odpařující se uhlovodíky z paliva. Když následně motor běží a zpětný ventil je otevřen, zkapalněné palivo je přisáváno zpětným potrubím do válce společně se vzduchem a spáleno.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Sú tam menšie chybičky kvôli prekladu s angličtiny.
Systém EHS je metóda kontroly emisií HC zhromažďovaním výparov z palivových nádrží a otvorov palivových nádrží karburátora a ich nasmerovaním do sacieho potrubia motora. Prvá regulácia emisií z odparovania (EEC) bola zavedená na vozidlách 1970 z dôvodu prísnych kalifornských zákonov o emisiách a používala sa na všetky staré a 1971 autá. Typický systém regulácie emisií z odparovania je znázornený na obrázku 17.19.
17.6.1.

Spoločné komponenty systému EHS
Uzávery palivových nádrží používané na vozidlách so systémami EHS sa líšia od uzáverov používaných na vozidlách bez systémov EHS. Väčšina uzáverov v systéme EHS je zabudovaná so zabudovaným odľahčením tlaku a vákua (Obr. 17.20), takže sa môže vyvinúť vákuový zámok v dôsledku expanzie alebo kontrakcie paliva. Palivové nádrže sú rôzne chránené proti rozpínaniu paliva a pretečeniu spôsobenému teplom. Na mnohých systémoch 1970 - 73 EHS bol namontovaný obmedzovač preplnenia alebo expanzná nádrž, aby sa obmedzilo celkové naplnenie nádrže. Je nainštalovaný vo vnútri palivovej nádrže a má malé otvory, ktoré ho otvárajú do palivovej oblasti. Ak sa zdá, že palivová nádrž je úplne plná, nedrží viac a ukazovateľ stavu paliva je plný, hoci expanzná nádrž je takmer prázdna. To poskytuje dostatok priestoru na rozšírenie paliva a paliva
zhromažďovanie pary, ak je vozidlo zaplnené na horúcom slnku po naplnení nádrže. Obr. 17.18. Prevádzka ventilu PCV v prípade požiaru. Obr. 17.19. Systém regulácie emisií z odparovania Tvar kupoly hornej časti palivovej nádrže zabudovaný v niektorých neskorších modeloch alebo obmedzovač preplnenia nainštalovaný vo vnútri separátora para-kvapalina vylučuje potrebu nádrže obmedzovača preplnenia namontovanej v predchádzajúcich systémoch. Niektoré automobily vyrobené spoločnosťou Ford používajú kombinovaný ventil, ktorý vykonáva tieto úlohy: (i) Izoluje palivovú nádrž od tlakov motora a umožňuje úniku pary z nádrže na oddeľovanie pár do nádrže na skladovanie pár.
Používateľov profilový obrázok
jaroslavelektro
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
Bydlisko: východ
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaroslavelektro »

Dobrý večer ,

neje veľa času preto stručne heslovito :
-Podtlak v nádrži je OK! EVAP systém písaní vyššie v príspevkoch hore
-tlak v nádrže musí biť nízky tak do mínusu 250mBar oproti atmosfére
- tlak ma nesme biť vysoký Specialne KIA seed do určitého roku ak sa nemýlim asi 27týžden 2009
- kia ceed mala problém z vysokým podtlakom v nádrži ktorý lámal plechovú nádrž riešili to v záruke

- niektoré múdre auta z MED 17 a tak podobne (novšie ECM ) po vypnutí kľúčika aktivujú asi na 2 sekundy ventil EVAP aby nenastával problém zo syčaním pri tankovaní

- Kia ceed na regulátor tlaku ale aj filter v nádrži to znamená že ak prevackový tal je na pružinke nastavený na 3,2 bar a je podtlak správny dosteneme *3200mBar - *200mBar = 3 bar OK
skomplikuje sa to pri vysokému podtlaku napríklad *650mbar
*3200mBar - *650mbar = 2550 mBAR . POTOM Sú Problémy Z Výkonom MOTORA


Avšak sa domnievam že temto pán bude mal problém v elektrike tak že skúšobná jazda diagnostika zásuvka a osciloskop pripojený na správne veci prinesú pri správnej obsluhe svoje ovocie , inak iba trápenie po servisoch a kopa vymenených dielov a auto stále zodchína chlípe a kašle

Návrat na "KIA fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných